Björckan skrev 2016-05-06 08:41:05 följande:
ÅH! Det hade jag också! Det har blivit bättre nu men jag var nog fasiken förstoppad mellan vecka 5-10. Det är ju tyvärr muskulaturen i tarmarna som påverkas av hormoner... Har tyvärr inga tips på lindring mer än de gamla vanliga husmorsknepen. Drick mycket vatten, ät messmör, katrinplommon etc. Det finns ju läkemedel också som laktulos och liknande som kanske kan hjälpa. För mig hjälpte det delvis med en stor kopp kaffe på morgonen. Det tenderar ju att få fart på magen. Men det kräver ju att man inte mår illa av kaffe då...
Emsan91 skrev 2016-05-06 08:33:20 följande:
Haha jaa.. det värsta som kan hända är att man varit glad i onödan. Hur fel är det liksom? Haha!
Men skönt att vara i v. 12! Då har du ju kommit förbi det värsta! :) hoppas verkligen det går vägen!
Ja på tisdag går jag in i vecka 13. Känns lite som en milstolpe faktiskt... Men tänker då inte slappna av förrän jag gjort KUB...
nolltvaett skrev 2016-05-06 08:36:45 följande:
Enligt min gravidapp gick jag in i v6 idag. Jag mår ganska bra, lite illamående och ömma bröst. Värsta är att jag är så fruktansvärt hård i magen. Någon som har nått tips hur man kan mildra det? Hade så himla ont i magen igår att jag grät. Är jätterädd för missfall men det satt högt upp och nu är det borta, så det bör väl vara magen/tarmarna som strulade bara?
Helt sjukt, jag som precis kikade in här för att skriva att plötsligt från ingenstans har jag fått skitjobbig (trög) mage, jag mådde så himla dåligt igår men nu har det börjat släppa lite. Hade ingen aning om att detta kunde vara ett gravidbesvär så här tidigt, hu :( Testar nu alla husmorsknep. Jag som sett fram emot gravidillamående har nu istället typ magsjukekänsla och känner inte ens av molvärken längre. Den här värmeböljan gör ju inte att man mår bättre hehe, blä... Men heja oss!!!
Björckan: Vad härligt att du snart går in i vecka 13, skönt att lägga vissa besvär bakom sig....