Myspys85 skrev 2016-05-21 18:34:47 följande:
Jag förstår absolut, det är skitjobbigt att gå och vänta men det kommer kännas skönt att kunna berätta sedan när ni väl gjort UL. Tiden går fort! "Skönt" ändå att du fått mer symptom nu hehe, man får ångra att man önskat fler symptom...
Oviss01 skrev 2016-05-21 17:11:18 följande:
Hur tänker ni kring kub-testet. Gör "alla" det?
Vi hade inte tänkt göra KUB men när vi väl blev gravida ändrade jag mig, vi har kämpat rätt länge och jag vill att barnet mår bra och att vi inte får jobbiga överraskningar senare i graviditeten. Tycker även att det är skönt med ett extra ultraljud. Dock kommer det krävas att vi får väldigt dåliga riskodds för att jag ska göra något moderkaksprov, känns onödigt med ett ingrepp om inte oddsen är väldigt höga förstås. Hur känner du/ni?
Jag önskar att alternativet inte ens fanns.. men jag känner att enda gången det är värt med KUB är antingen om det är ett jättebra resultat, eller om det är ett riktigt dåligt. Är det däremellan så kommer man oroa sig tills barnet föds. Och dessutom är det så liten risk att det är något hur som helst. Dessutom finns det så många sjukdomar/syndrom som är tusen gånger värre än de som kollas vid KUB.
Jag har inskrivning på tisdag, och jag kommer nog inte fråga efter KUB själv. Utan vi får se om hon tar upp det och vad hon i så fall säger om det då.
Men spontant så vet jag inte om inte kub bara skulle innebära mer oro. Jag är orolig så det räcker redan, över allt..