Inlägg från: Lilla Luna |Visa alla inlägg
  • Lilla Luna

BF oktober 2016

Hej! Jag är också 23 (fyller 24 i sommar) och väntar mitt första barn. Är i vecka 14, 13+1, och magen är typ plat på morgonen men sen under dagen får den en lätt rundning. Igårkväll när jag låg ner kändes magen plufsig och degig. Den brukar i vanliga fall sjunka ihop då jag egentligen är väldigt platt/smal.

Mått bra hela graviditeten, än så länge. Inte gjort något ul än. Väntar på rul 1/6. Några få vänner och familjen som vet. Ska väl berätta på jobbet snart också.

Känner några gravida varav en som ska få när som helst nu. Dock ingen av dem som vet om min graviditet.

• Lilla Luna
    Sarken skrev 2016-04-24 08:41:58 följande:

Vad roligt, fyller också 24 i sommar! Vad skönt att du har mått bra hela tiden. Jag har varit jättesvullen under hela graviditeten. Nu har det lugnat sig lite när den "riktiga magen" har börjat synas... känns lite som om jag har hoppat in i någon annans kropp då jag också i vanliga fall är liten och smal haha!

Roligt att du känner andra som är gravida! Spricker du inte av att inte säga något om din graviditet? När har du planer att berätta för dem i din närhet? :)

Ska berätta efter RUL. Är sugen på att berätta hela tiden men står emot. Vill veta att bebis har det bra först.

Känner mig större åt alla håll och kanter just nu. Känns som jag blivit tjock och gått upp massor men vikten går upp och ner hela tiden så ingen direkt viktökning än.

Vart bor du? Jag bor i Västernorrland. Typ Sundsvall.
  • Lilla Luna
    Sarken skrev 2016-04-24 09:38:39 följande:

Ja det förstår jag! Inte planer på att göra ett tidigt ul? :) Haha min aptit blev enorm. Nu har det lugnat ner sig lite och jag försöker kontrollera ätandet lite mer även om det fortfarande är svårt. Vägde 54 innan jul och nyår och nu väger jag typ 62? Så det är en uppgång som nog är en bladning av jultiderna och graviditet haha! Men,men, får fokusera på vikten efter graviditeten istället. Ska bara försöka äta lite nyttigare nu haha!

Jag bor i Göteborg, synd att vi inte bor närmre, skulle vara kul att lära känna någon irl som är gravid samtidigt som jag :)

Ville boka privat tidigt ul men då måste jag åka 26mil enkelresa. Känns så omständigt då jag måste ta ledigt från jobbet en heldag, sambon också. Lösa med hundvakt och så. Vi får helt enkelt vänta fast vi är så nyfikna. Har ju stor chans för tvillingar.

Ska du kolla kön? Det ska inte vi.

Sambon har en bror i gbg så vi är dit ibland. Men synd att vi inte bor närmare. Alltid kul att ha någon att bolla med över en fika. Vägde 57kg innan. Men pendlar mellan 57 och 60kg. Men är rädd att gå upp massor som sen stannar kvar.
  • Lilla Luna
    Sarken skrev 2016-04-24 11:11:52 följande:

Ja det förstår jag blir omständigt. Vi har turen att ha allt väldigt nära. Tar fem minuter att gå till mvc från vår lägenhet så det är väldigt nära och bra haha! Vi har också chans för tvillingar, trodde att det var det först då jag var så svullen tidigt men visade sig att det bara var en plutt :)

Jo det är klart man är lite nojig över att gå upp för mycket men försök att inte vara det. Jag försöker tänka på att jag är gravid och det är okej. Om man har gått upp lite för mycket och det stannar kvar efter förlossningen så får man ta i med hårdhanskarna och träna ordentligt då även om det är jobbigt. Men försöker att tänka på att bara njuta så mycket som möjligt även om det är frustrerande att mina kläder inte passar längre ;p

Ja vi ska kolla vad det är för kön. Vi båda är alldeles för nyfikna för att kunna vänta haha!

Vi har mvc väldigt nära. Tar 15min med cykel så känns bra.

Väntar bara på att byxorna ska börja bli för trånga. Ska ta och rebsa i garderoben idag och lägga undan sånt utan stretch som kan bli för trångt fort.
  • Lilla Luna
    Sarken skrev 2016-04-27 23:07:05 följande:

Skönt! Ja det borde jag också göra... Just nu har jag en hel garderob av saker jag inte kan ha på mig haha... inte så kul när man letar kläder :p

Känner att det är aktuellt att gå igenom kläderna då jag börjar se ut sähär.
Svar på tråden BF oktober 2016