Förlorar på att praktisera jämfört med att bara gå hemma...
Ja, du har en ganska unken människosyn faktiskt. Du tycker att du går till socialen "omgiven av missbrukare och kriminella" utan en tanke på att de du är omgiven av många gånger är i precis samma situation som DU?
Dessutom tacka nej till timvik? Ärligt, när vi gick på socialen hade jag ett timvik, jag jobbade LÅNGT mer än 50% vissa månader och soc drog givetvis av alltihop. Men min inställning är att soc FYLLER UPP, inte att de är den huvudsakliga försörjningen. Din inställning är att "soc DRAR AV".
Alltså jobabr du inte "gratis" utan att "tjäna något" för du tjänar din lön, och sedan fyller soc upp. Dessutom vet du tydligen inte de nya reglerna, att har du arbetat tillsammans med socialbidrag i 6 månader, så kommer du sedan få behålla 25% av din lön. Så tacka nej till jobb är ju hur dumt som helst.
Har du soc så behöver du dessutom inte betala ditt busskort, för det gör dem. Så resorna förlorar du inte på.
Sluta se praktiken som praktik, för du skriver ju att du arbetstränar? Du måste se det långsiktigt - du var sjuk och nu börjar du bli friskare, och du arbetstränar för att kunna få ett jobb sedan, och få bättre betalt. Hade du bara gått hemma hade du aldrig fått det bättre utan legat strax under dina 10 000 resten av livet...