Anonym (Krossad) skrev 2016-04-19 10:47:18 följande:
Jag blöder ingenting, fick en brun slemmig flytning, en förmodad nidblödning. Jag har ingen aning om bim då jag slutade med minipiller för ynka 18 dagar sedan, men fick som sagt ägglossning direkt (jag känner av den fruktansvärt och har fått bekräftat av gyn att jag har många äggblåsor och att jag därmed känner av ägglossning mer än de flesta) så jag borde vara på äl +16. Eftersom hormonet verkar ha sjunkit redan sedan fyra dagar tillbaka, borde inte ett mf ha startat då? Jag känner mig så utelämnad, och är helt paj ändå av att ha slutat med mina antidepressiva tvärt sedan i torsdags. Tårarna sprutar och jag ska vara klar för jobb om en timme, jag orkar inte, men jag måste dit då det är kris där just nu. Jag känner mig ju supergravid, men just nu känns det samtidigt som stora lögner bara.
En nidblödning kommer när ägget fäster, och sen tar det några dagar innan man får plus pga att hcg ska stiga tillräckligt för att bli mätbart. Ägget fäster på dag 5-10 från ÄL, så om du fick slemmig blodblandad så här sent så är det nog inte nidblödning iaf (jar har haft nid alla gånger jag vart gravid, även sist då det slutade i mf, då kom det på ÄL+6).
MItt mf började med rosa flytning en dag, jag tolkade det som sköra slemhinnor bara och att vi hade haft sex dagen innan...sen en dag efter kom detsamma men oroade mig inte. Först på dag 4 började jag blöda på riktigt, men fortfarande mindre än jag brukar har vid mens, sen höll det på i en vecka. Inga klumpar eller annat, rätt sparsamt. 12 dagar efter första blödningsdagen fick jag ÄL igen...
Jag tycker du ska försöka tänka att du är gravid, så länge du sett svagt och inte blöder så försök tänka så. Det kan ännu vara för tidigt och om du ju anade nåt svagt på ett test i morse så kan du mycket väl vara gravid. Försök ta det lugnt och inte hetsa upp dig...om du kan så är det nog bättre om du jobbar än ligger hemma och ältar det, bara dagarna framöver kan visa hur det på riktigt ligger till tyvärr...
Kram