fröken motsätter sig
Jag har ett bonusson på snart 10 år o har aldrig varit med på ett utvecklingssamtal för min man o sonens mamma alltid går. Dock uppstod de nu senaste ett problem som gjorde att ingen av dom kunde gå då gick självklart jag. Sonen bor 50/50 o jag är den som är mest engagerad i honom och hans skola då min man (hans pappa) jobbar 70-80h/v o hans mamma bara helt enkelt inte bryr sig o hade hon motsagt sig att jag inte fick gå på hans utvecklingssamtal hade de känts väldigt konstigt o de hade blivit konflikt mellan henne o min man.
Varför är du så emot att hon är med?! Deltar både du o pappan ser jag ingen anledning egentligen till att hon ska med men den dagen ni inte kan lösa de?
De är jobbigt att vara bonusförälder! Man hamnar ofta i kläm o får inte vara delaktig i barnets olika aktiviter på skola el fritidsaktiviteter. 2 år i rad har jag inte fått vara med på luciafirande för jag inte är biologisk förälder! Helt sjukt enligt mig då jag är den som ser till att han får mat i sig, ren kläder, hjälp med läxan, fixar med aktiviteter o lekdejter.
Tycker du ska vara glad att hon visar att hon vill vara med.