• Lady Di

fröken motsätter sig

Jag har ett bonusson på snart 10 år o har aldrig varit med på ett utvecklingssamtal för min man o sonens mamma alltid går. Dock uppstod de nu senaste ett problem som gjorde att ingen av dom kunde gå då gick självklart jag. Sonen bor 50/50 o jag är den som är mest engagerad i honom och hans skola då min man (hans pappa) jobbar 70-80h/v o hans mamma bara helt enkelt inte bryr sig o hade hon motsagt sig att jag inte fick gå på hans utvecklingssamtal hade de känts väldigt konstigt o de hade blivit konflikt mellan henne o min man.
    Varför är du så emot att hon är med?! Deltar både du o pappan ser jag ingen anledning egentligen till att hon ska med men den dagen ni inte kan lösa de?

De är jobbigt att vara bonusförälder! Man hamnar ofta i kläm o får inte vara delaktig i barnets olika aktiviter på skola el fritidsaktiviteter. 2 år i rad har jag inte fått vara med på luciafirande för jag inte är biologisk förälder! Helt sjukt enligt mig då jag är den som ser till att han får mat i sig, ren kläder, hjälp med läxan, fixar med aktiviteter o lekdejter.
    Tycker du ska vara glad att hon visar att hon vill vara med.

• Lady Di

Håller fast vid det jag skrev tidigare om att bar glad att hon bryr sig och vill vara med. De är jäkligt tufft att vara bonusförälder!

Men om du nu tycker de är så löjligt att ha två så varför fortsätta bråka om de då o inte bara låta henne vara med?

• Lady Di
    Nenne666 skrev 2016-04-17 20:02:37 följande:
    Be eller snarare, kräv ett eget utvecklingssamtal då.
    Läraren har ju föreslagit de men de tyckte hon ju var löjligt....
Svar på tråden fröken motsätter sig