• JohannaK94

fröken motsätter sig

För någon vecka sedan skrev jag ett inlägg här att jag inte vill att dotterns pappas nya ska va med på utvecklingssamtalet för dottern.
    Fick flera svar att hon inte har rätt om inte jag godkänner.

Har nu pratat med fröken om detta vad jag tycker och att jag inte accepterar.
    Fick som svar att under alla sina år har hon aldrig varit med om något sånt. Jag tjabbade ett tag med henne om detta men enligt henne så kan jag inte förbjuda detta och att tydligen så tänker hon gå emot mig i detta så dotterns pappas sambo träffar dottern lika mycket som mig så har hon visst rätt att vara där.
    HJÄLP!! Nu då? Hon har inte där att göra! Ska jag bara ge upp om vad jag tycker? ????

• Svar på tråden fröken motsätter sig
  • JohannaK94
    Venne skrev 2016-04-16 00:25:15 följande:

Well, om inte annat så låter ju det här som en perfekt grogrund för riktigt infekterade relationer där barnet hamnar i kläm. Den här kvinnan träffar ditt barn lika mycket som du. För ditt barns skull är det väl positivt att hon då är informerad om vad som händer i skolan. Jag kan förstå om du tycker det känns som ett övertramp, men som det är nu låter det som att det gör mycket mer skada att bråka om det än att bara låta henne gå på ett utvecklingssamtal. Ni kan väl be om var sitt ifall du nu verkligen inte klarar av att träffa henne. Men även det är ju en kass situation för din dotter, om hon ska behöva känna att hennes mamma och styvmamma hatar varandra. Be the bigger person.

Ser ingen anledning till att vi ska sitta där 4 vuxna på ett utvecklingssamtal. Våra respektive har inte där att göra sålänge både jag och pappan finns med i hennes liv.
  • JohannaK94
    JohannaK94 skrev 2016-04-16 00:08:15 följande:

För någon vecka sedan skrev jag ett inlägg här att jag inte vill att dotterns pappas nya ska va med på utvecklingssamtalet för dottern.
    Fick flera svar att hon inte har rätt om inte jag godkänner.

Har nu pratat med fröken om detta vad jag tycker och att jag inte accepterar.
    Fick som svar att under alla sina år har hon aldrig varit med om något sånt. Jag tjabbade ett tag med henne om detta men enligt henne så kan jag inte förbjuda detta och att tydligen så tänker hon gå emot mig i detta så dotterns pappas sambo träffar dottern lika mycket som mig så har hon visst rätt att vara där.
    HJÄLP!! Nu då? Hon har inte där att göra! Ska jag bara ge upp om vad jag tycker? ????

Fröken kommer nu att ha två separata utvecklingssamtal för oss vilket jag tycker är löjligt då vi är två vuxna som ska klara vara i samma rum i ca 20min för våran dotter.
Svar på tråden fröken motsätter sig