Inlägg från: Flisan79 |Visa alla inlägg
  • Flisan79

Har jag ADHD?

Ja det låter troligt att du har adhd. Man behöver inte passa in på alla symtom och vissa symtom ter sig olika för olika individer även om de grundar sig i samma sak.

BUP har inte hand om adhd utan ni får gå via vc (barnavårdcentral/skolsköterska beroende på ålder) för att få en remiss till barn/ungdomspsykiatrin.

• Flisan79
    Aniiee skrev 2016-04-22 23:46:49 följande:
    Ursäkta min okunnighet, men står inte BUP för just "Barn- och ungdomspsykiatri"?
    You are the creators and the curators of your own lives
    Jo, haha, fast det var inte det jag menade. Ok, psykiatrisk avdelning på närliggande barnsjukhus kanske blir tydligare
  • Flisan79
    Flisan79 skrev 2016-04-23 00:17:23 följande:
    Jo, haha, fast det var inte det jag menade. Ok, psykiatrisk avdelning på närliggande barnsjukhus kanske blir tydligare
    Eller kanske psykolog på barnsjukhus.

Hur som helst så har inte bup hand om adhd. De sköter dock alla andra utredningar för andra diagnoser.
  • Flisan79
    pyssel skrev 2016-04-23 00:24:56 följande:
    Fast det må gälla på "ditt" Bup. Alla Bup i mitt landsting gör ADHD-utredning (men inte "alla andra utredningar") och sköter eventuell medicinering och samtalskontakt. Så släpp lite på tvärsäkerheten.
    Alla hästar hemma
    Aha, trodde det var allmänt. Ok, bup i Stockholm sköter inte adhd.

Har en dotter som håller på att utredas och jag ringde själv till bup först men fick alltså denna info och fick be BVC skicka remiss.
Svar på tråden Har jag ADHD?