Har jag ADHD?
Jag är en tjej som misstänkt länge att jag har ADHD.
Tror även att min mamma misstänker det, för hon vet hur jag funkar och hon vet att det ''beteende'' jag har inte är ''normalt'' eller hur man ska säga.
Jag har snabba humörsvängningar, svårt med koncentration, svårt att ta instruktioner, gör saker ofta utan att tänka efter först (dvs är väldigt impulsiv), glömmer bort och tappar bort saker hur lätt som helst, har svårt att passa tider och planera min tid, har alltid miljoner tankar i huvudet som trängs där inne, har svårt att komma igång med saker, har ingen självkänsla osv.
Har läst mycket på internet om ADHD och i princip ALLA symptom stämmer in på mig, förutom det med svårighet för att skriva och läsa. Jag har inte direkt pratat om detta med någon men jag skulle vilja kolla upp det. Inte för att det skulle vara nån katastrof ifall jag hade det, man vill väl ändå veta liksom.
Ska jag prata med min mamma och be henne boka tid på BUP för att utreda ifall jag har ADHD? (JA, jag är ung)... Tycker det känns pinsamt att prata med henne om det här :/