• Anonym (Mannen som vill...)

Hur hittade ni ert vänsterprassel?

Två frågor till er som har en stadig älskare/älskarinna:

1) Hur hittade ni den personen? 
    Om man får tro det man läser ibland på trådarna så har många hittat sitt prassel genom jobbet. Stämmer det in på er?

2) Sökte ni aktivt, dvs gav ni er in på att förföra någon? Eller var det slumpen/mötet som gjorde att ni träffade ert prassel?

Själv skulle jag gärna hitta en stadig älskarinna. Jag har hittills gjort försök via internet, bl.a. på den beryktade sajten Victoria Milan, med uteblivna resultat, hittills. Men jag förstår att man kan träffa någon i princip i alla sociala sammanhang, därav frågorna till er medlemmar.

Mvh

P.S. Du som vill förbanna och fördöma otrohet behöver inte ödsla energi på att försöka läxa upp de som deltar i tråden.

• Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?
  • Anonym (Galen attraktion)
    vargveum skrev 2016-04-24 17:46:23 följande:

Kanske för att extremt många trådar spårar ur just pga detta? TS vill gärna ta in synpunkter på en specifik frågeställning, strax kapas tråden av folk som vill kasta skit och hata, orelaterat till frågeställningen. Visst är internettrådar fritt forum på många sätt, men det är påfallande ofta det händer, till och med när ts aktivt undanbeder sådant. Man får skriva vad man vill, men värdet av ett internetforum urholkas av sådant beteende. Jag är själv inte oskyldig men försöker skärpa mig. Vari ligger värdet i att en ts får formulera sin egna frågeställning om tråden ändå kapas av folk som tycker att man är ett svin som ens ställer frågan?

Applåder till detta svar. Håller med dig fullständigt!
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-24 17:30:01 följande:

Det förutsätter att människor saknar empati och kan titta åt andra hållet på skitbeteende, det funkar säkert för vissa men andra reagerar på saker de anser vara fel, visst kan man förstå att människor vill kunna ägna sig åt tvivelaktiga eller rent svinaktiga saker ifred utan att ifrågasättas eller kritiseras men världen är tyvärr inte riktigt så enkel. 

Om jag inte minns fel så kritiserade du nyligen en annan person i en annan tråd ganska hårt för att du ansåg att personen agerade respektlöst mot trådstartaren och ignorerade trådstartarens känslor, du reagerade alltså starkt på vad du ansåg vara ett dåligt beteende. Varför skulle det vara annorlunda mot vad du ser i denna tråd?

Det är ju dock inte en fråga om empati. Jag konstaterade mest här att det är just i trådar om otrohet där folk går bananas, vilket på ett sätt är begripligt, det är antagligen främst försmådda och arga personer som går igång. De som kan ha en mer objektiv hållning brukar kunna uppträda lite mer sansat även om de har synpunkter på ämnet. Jag tycker det är skillnad på att gå in i en tråd där en person som uppenbart mår dåligt söker hjälp och trasha den. Så ja, sådant reagerar jag på. Härinne skulle jag kunna strunta i att svara om jag tycker TS verkar grisig, jag förstår inte alls behovet att bli upprörd i en sån här tråd.
  • Anonym (sambo)
    fae skrev 2016-04-24 18:07:17 följande:

Det är ju dock inte en fråga om empati. Jag konstaterade mest här att det är just i trådar om otrohet där folk går bananas, vilket på ett sätt är begripligt, det är antagligen främst försmådda och arga personer som går igång. De som kan ha en mer objektiv hållning brukar kunna uppträda lite mer sansat även om de har synpunkter på ämnet. Jag tycker det är skillnad på att gå in i en tråd där en person som uppenbart mår dåligt söker hjälp och trasha den. Så ja, sådant reagerar jag på. Härinne skulle jag kunna strunta i att svara om jag tycker TS verkar grisig, jag förstår inte alls behovet att bli upprörd i en sån här tråd.

Det beror kanske på hur man definierar att gå bananas. ..ser man kritik och ifrågasättande som att gå bananas så stämmer det säkert. . .sen är det ju inte bara kritikerna som sätter tonen i debatten. ..it takes two to tango.

En fråga om empati är precis vad det är, eller anser du att de människor som blir bedragna kommer må mindre dåligt än de som du syftar på? Och varför skulle man känna mindre empati för dem? Faktiskt skulle jag vilja påstå att empati för vad de blir utsatta för är den primära anledningen till kritiken. Vissa ogillar helt enkelt att se andra människor behandlas illa och reagerar, precis som du gjorde i den andra tråden.

Bara för att du inte blir provocerad av det som diskuteras i tråden betyder inte att andra inte kan bli det. Du kanske bara har en annan syn på otrohet än vad de har?
  • Anonym (funkar)
    Anonym (Mannen som vill...) skrev 2016-04-17 20:56:39 följande:
    På förra arbetsplatsen nej, får hoppas på nya stället som har lite mer folk i yngre ålder. Jobbar inom vården, där finns inte de mest partysugna kvinnorna... 
    Anonym (Galen attraktion) skrev 2016-04-17 09:50:15 följande:
    Sant, det är en risk. Därför stannade min flirt på jobbet vid just flirt. Det var ändå stelt i några månader efteråt... så egentligen ska jag nog inte rekommendera ts att börja stöta på kollegor på personalfester

Vanliga krogen ts, varför testar du inte det?
    Gå på krogen med ring och hitta prassel? Kanske funkar, sitta och flasha ringen och se om någon vågar sig fram :)
    Såklart ringen är en tillgång om du vill hitta en likasinnad :)
  • Anonym (Mannen som vill...)
    obror skrev 2016-04-29 10:35:36 följande:

När jag hade älskarinna var det genom BC.

Ja, efter att ha använt både BC och VM en månad kan jag ju konstatera att man får 100% mer kontakt på BC, som gift man med intention att hitta prassel, än vad man gör på "otrohetssajten" VM...

Väldigt besviken på VM faktiskt, med tanke på att den inte är gratis.
  • obror
    Anonym (Mannen som vill...) skrev 2016-04-29 10:37:55 följande:
    Ja, efter att ha använt både BC och VM en månad kan jag ju konstatera att man får 100% mer kontakt på BC, som gift man med intention att hitta prassel, än vad man gör på "otrohetssajten" VM...

Väldigt besviken på VM faktiskt, med tanke på att den inte är gratis.
    Okey ja jag har ingen erfarenhet alls av VM så kan inte jämföra. Men BC är ju gratis och finns något för alla smaker, oavsett vad för crazyshit man gillar, hehe.
  • fae
    Anonym (sambo) skrev 2016-04-25 20:43:42 följande:

Det beror kanske på hur man definierar att gå bananas. ..ser man kritik och ifrågasättande som att gå bananas så stämmer det säkert. . .sen är det ju inte bara kritikerna som sätter tonen i debatten. ..it takes two to tango.

En fråga om empati är precis vad det är, eller anser du att de människor som blir bedragna kommer må mindre dåligt än de som du syftar på? Och varför skulle man känna mindre empati för dem? Faktiskt skulle jag vilja påstå att empati för vad de blir utsatta för är den primära anledningen till kritiken. Vissa ogillar helt enkelt att se andra människor behandlas illa och reagerar, precis som du gjorde i den andra tråden.

Bara för att du inte blir provocerad av det som diskuteras i tråden betyder inte att andra inte kan bli det. Du kanske bara har en annan syn på otrohet än vad de har?

Jag tror du förstod mycket väl vad som menades med go bananas, givetvis syftar det inte på sakliga inlägg. Vad gäller resten av ditt inlägg får jag säga pass, jag är helt enkelt inte tillräckligt intresserad av diskussionen om vilken empati som är mest rätt. Tråden du refererar till är inte heller av intresse att diskutera här, men kort sagt så stör jag mig på trådclowner, vuxna människor som ska tramsa runt, i synnerhet där en TS aktivt söker hjälp. Om det känns lättare för dig att begripa så kan jag tillägga att jag stör mig lika mycket på alla typer av trådsabotörer - den här trådens typ inräknad. Vill du ha en allmän diskussion kring synen på otrohet är du välkommen att starta en egen tråd så kanske jag svarar, om jag har lust.
  • Tjärpapps

Krogen - Finns inget bättre att tända kvinnor än dans.

Jag aktiv ? - tja, det är ett samspel mellan kvinna, där vi tar ett steg i taget. Är jag för gentlemannamässig eller återhållsam , kan hon t ex smeka mina överarmsmuskler eller sticka in sitt ben mellan mina, också för att kolla dom dolda resurserna. Sen rullar det på mp otrohetens stup.

Svar på tråden Hur hittade ni ert vänsterprassel?