Inlägg från: Pkb |Visa alla inlägg
  • Pkb

Hur säkert är New York idag?

Jag har varit där två ggr. Kom "hem" 1 på natten en dag. Nu i efterhand kan jag tänka att det inte var så smart. Jag besökte alla delar av nyc. Mannen jag bodde med hade en bror som blivit rånad nyligen. Jag var var även på brottsplatsen när den där snubben sköt poliser och sedan sig själv i slutet av 2014.

Jag var aldrig rädd men fick råd om vilka områden jag inte skulle gå till, att jag inte skulle stämma träff med okända killar, att jag inte skulle följa med okända killar från klubben osv.

• Pkb
    flygrl skrev 2016-04-17 17:44:05 följande:

Självklart kan man råka illa ut i NYC och det finns områden man gärna ska undvika (ofta sk. projects). Men jag va ofta ute sent och åkte också tunnelbana nattetid utan nånsin uppleva det som hotfullt.

Bodde i Midtown och rörde mig sent på kvällen/efter midnatt över hela Manhattan upp till där Harlem började. Kändes mycket tryggare än centrala Sthlm samma tid på dygnet. Till skillnad från Sthlm fanns fotpatrullerande poliser överallt och det skapar trygghet.

Självklart ska man va försiktig med okända killar och sånt.

Kan tillägga att jag dagtid/tidig kväll också rörde mig i Brooklyn och som sagt Harlem utöver Manhattan söder om Harlem. Åkte också T-bana från Newark till Midtown som e en bra bit typ halv två på natten och hur lugnt som helst. Såg inga gäng under hela tiden jag va där.

Ok? Nu är det ju dock ts som undrar om folks erfarenheter och inte jag.
  • Pkb
    flygrl skrev 2016-04-17 18:39:13 följande:

Antar hen läser det jag skrivit även om jag svarade lite på ditt inlägg. Ungefär som när man snackar om nåt irl. Sorry jag besvärade dig.

Whatever.

Lol
Svar på tråden Hur säkert är New York idag?