Inlägg från: Kara2015 |Visa alla inlägg
  • Kara2015

Välling/gröt 4 månader?

Hej, min son är 4 månader på söndag, han är en stor kille som äter ofta men lite åt gången pga att han spyr väldigt mycket... Vi misstänker reflux. Han dricker ersättning varannan timme dag och natt, på dagen dricker han olika mängder varje gång men på natten dricker han 120 varje gång. Han har druckit varannan timme sedan han föddes. Funderar på att ge honom gröt lr välling innan läggdags på natten för att han ska sova lite längre, har även hört att välling hjälper mot spyandet? Någon som har erfarenhet av detta? När började ni med gröt/ välling? Hur skall man börja?

• Svar på tråden Välling/gröt 4 månader?
  • Kara2015
    Annelie 76 skrev 2016-04-13 20:42:42 följande:

Varken gröt eller välling kommer hålla honom mätt längre. Problemet är ju inte maten (ersättning fungerar fint som enda mat i några månader till) utan refluxen. Får ni hjälp med den?

när du säger att "varken gröt eller välling kommer att hålla honom mätt längre" hur tänker du då?

Nej vi får ingen direkt hjälp, dom säger bara det går över för hoppningsvis, dom gör inte så mycket åt det eftersom han går uppbi vikt som han ska,
  • Kara2015

Det var väll det jag menade, att välling och gröt måste ju vara mer mättande... Df blev jag fundersam över annelies svar.... Första gången jag hör någon säga att det inte är mer mättande :/

Svar på tråden Välling/gröt 4 månader?