• stilih

Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?

Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

• Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?
  • Anonym (Micke)
    OlleSQ skrev 2016-04-13 15:28:55 följande:

Å andra sidan är tjejerna ute efter status så det är ett givande och tagande från båda.

Är det status att ligga med en för dem gubbe? Nä tror inte att det är något de skryter om. Eller ens berättar om. Och vi vuxna har ansvar gentemot barn. Både som medmänniskor och enligt lag.
  • Har gjort det

Nej mentalt friska killar har inte sex med 14-åringar och det är inte så att "killar" tycker det är okej. Tvärtom: riktiga killar ser ner på såna idioter...

• Anonym (ElakMan)

När jag var 22 hade jag sex med en tjej som var 14 faktiskt. Inget jag är stolt över och ingen vet om det. Vi träffades på internet och hon kom hem till mig och hon förförde mig. Och jag lät mig bli förförd.

Sen ville hon inte träffa mig igen.

• Anonym (Dum..)

Jag var 13 när jag låg med en kille första gången, han var 28. Minns att min mamma förbjöd mig att träffa honom men kunde inte alls förstå varför. Jag var ju så "kär". Idag skäms jag lite och önskar att jag hade tagit till mig det mina föräldrar sa. Nåt fel måste det ju ha varit på honom.

• Anonym (K)
    Har gjort det skrev 2016-04-13 21:19:40 följande:

Nej mentalt friska killar har inte sex med 14-åringar och det är inte så att "killar" tycker det är okej. Tvärtom: riktiga killar ser ner på såna idioter...

• Kirenaj68
    stilih skrev 2016-04-12 10:02:34 följande:

Kom att tänka på en sak när jag jobbade med en 15-årig kille i helgen. Själv är jag 23.

När jag var 14 hade jag sex med en kille som var 24. Jag var med på det och tyckte det var spännande och var väl lite småkär i honom också.

Jag själv skulle ALDRIG få för mig att ha sex med en kille som är 14-15. Det är ett barn och inget annat!

Så varför tycker dessa 20-åriga killar att det är ok att ha sex med så unga tjejer? Ser dom inte att det är barn det handlar om? Förstår inte.

Vänd på frågan. Varför tycker tjejer under 15 år att det är OK att ha sex med 20-åriga killar?
  • Anonym
    Kirenaj68 skrev 2016-04-14 02:40:10 följande:
    Vänd på frågan. Varför tycker tjejer under 15 år att det är OK att ha sex med 20-åriga killar?
    1. De saknar livserfarenheten och konsekvenstänket som krävs för att fatta ett moget beslut (de är barn!)
    2. Tjejer uppfostras till att söka manlig bekräftelse
  • stilih
    Anonym (ElakMan) skrev 2016-04-13 21:26:53 följande:

När jag var 22 hade jag sex med en tjej som var 14 faktiskt. Inget jag är stolt över och ingen vet om det. Vi träffades på internet och hon kom hem till mig och hon förförde mig. Och jag lät mig bli förförd.

Sen ville hon inte träffa mig igen.

Du blev förförd? Det var inte du som fick henne att komma hem till dig från första början?
  • stilih
    Kirenaj68 skrev 2016-04-14 02:40:10 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv men jag tyckte det var spännande och fick bekräftelse. Har aldrig fått den (kroppsliga) uppmärksamheten av en man som då. Så jäkla sjukt.
  • OlleSQ
    Anonym (Micke) skrev 2016-04-13 20:50:42 följande:

Är det status att ligga med en för dem gubbe? Nä tror inte att det är något de skryter om. Eller ens berättar om. Och vi vuxna har ansvar gentemot barn. Både som medmänniskor och enligt lag.

Det finns en del tjejer i den åldern som ser det så. Öppnar du ögonen så ser du olika människor har olika preferenser, det du kallar gubbe är bara en vuxen som behandlar henne som vuxen och hon vill inget annat än att vara det. Att han dessutom har en del materiella saker som killar i hennes ålder inte kan matcha som bil egen lya etc är status i deras värld.
Svar på tråden Varför tycker killar att det är ok att ha sex med tjejer under 15?