Inlägg från: Anonym (känner igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känner igen)

Leva med barn?

Jag känner igen situationen och det blir inte bättre med åren. Går det skulle jag bryta upp och hitta en annan man som inte har några barn, för de finns alltid där och stör med sin närvaro. Blir snarare värre med åren att orka stå ut med att se dem och ha dem nära.

• Anonym (känner igen)

Jag undrar om de som sitter och skränar att TS ska skärpa sig och begära skilsmässa osv... själva har varit i samma situation? Eller sitter ni i er kärnfamilj och tror er veta hur det bör vara? Det är SÅ lätt att döma då man inte själv sitter i den situationen. Hoppas ni inte behöver veta hur det är, då kanske det är ni som skriver ett inlägg på FL och bara blir utskälld istället för att få råd.

• Anonym (känner igen)

På tal om att se andra barn som ett hinder - de ÄR ju oftast det. Skulle de inte finnas så skulle mitt liv vara så mycket bättre. Jag skulle kunna dela det liv jag vill med mannen jag älskar. Resa, dela fritidsintressen, laga mat tillsammans, bara sitta och se på tv och hålla om varandra i soffan ostört, kunna föra ett samtal utan att andra hör på med mera. Nu finns det då några andra som tar all hans tid och energi, varenda jävla dag.  För mig lämnar endast några få timmar i veckan över på tu man hand. Vi kan aldrig göra saker bara han och jag, gå ut och äta eller åka på en hotellweekend. Då ska hans barn vara med. De är där då man vaknar på morgonen ända tills man går och lägger sig.... Det känns som om främmande personer tvingar sig på oss jämt och ständigt. Till sist orkar man inte med bagaget. Och JA - de är ett hinder i mitt lv.

• Anonym (känner igen)
    Anonym (Nej) skrev 2016-04-15 10:00:46 följande:
    Vad negativ du är! Varför kan du/ni inte resa, laga mat tillsammans, se på tv m.m bara för att barn bor hos honom?

Träffas enbart barnfr tid då?

Själv ser jag inte mannens barn som ett hinder - tvärtom! De får gärna vara med överallt utom i sängen
    De är ju med hela tiden. För mg är det trevligast och jag trivs bäst då det bara är jag och mannen. Hans barn förstör stämningen, är bråkiga, trotsiga, skrikiga och uppmärksamhetskrävande. Inte alls den samvaro jag vill ha med min man. Det har gått så långt att jag hatar dessa ungar. Inget jag visar utåt så ni kan vara lugna.
  • Anonym (känner igen)
    Anonym (Har barn) skrev 2016-04-15 16:22:27 följande:
    Är helt säker på att de känner av ditt hat. Du borde lämna den mannen så att han och hans barn får chansen att leva med någon som verkligen älskar dem.
    Det är nog en utopi att tro att en utomstående person skulle älska någon annans barn bara sådär rakt av. De finns säkert men tror att de är ett fåtal. Har man sådana krav borde man leva kvar i en kärnfamilj.

Jag älskar mannen men inte hans barn. Tror många känner lika men inte visar eller säger det högt. En utomstående skulle nog tro att jag älskar hans barn också... :) Det tror i alla fall barnen, de älskar mig.
Svar på tråden Leva med barn?