Inlägg från: Tita Nic |Visa alla inlägg
  • Tita Nic

Hur mkt kan jag förvänta mig att hon ska betala?

För det första borde du ta dig en djup funderare, varför du valt just den här kvinnan. 

Den här kvinnan finns inte till för att amortera dina huslån eller dina barn, varken lagligt eller moraliskt, bara för att ditt ex inte tänker betala, av vilken anledning som helst.

Jag kan enbart prata för mig själv. DIG skulle jag inte ens röra med tång, ännu mindre skulle jag flytta in hos dig. Bara att kräva ekonomiskt stöd av någon depressiv. Jag är helt övertygad att hon även kommer betala din huslån och allt annat, enbart för att få vara ifred. 

Tillbaka till ämnet. Skulle hon allvarligt flytta ihop med dig, borde ni dela upp alla fix kostnader, inte mer och inte mindre. Dessutom skulle du kommunicera dina ekonomiska problem ang. huslån och barn med ditt ex och inte med den nya. 

• Tita Nic
    Lina0607 skrev 2016-04-11 12:14:02 följande:

Anonym (Vienna) :

Hade det istället varit kvinnan som hade barn sen tidigare och tjänat lite per månad hade "FL maffian sågat mannen vid fotknölarna" om inte mannen gått med på att betala för hennes barn sen tidigare.

"ni är ju för fasen en familj"

Är det så? Hur mycket amorterar du själv hans hus och hans barn för att få bo där?
  • Tita Nic
    Lina0607 skrev 2016-04-11 12:14:02 följande:

Anonym (Vienna) :

Hade det istället varit kvinnan som hade barn sen tidigare och tjänat lite per månad hade "FL maffian sågat mannen vid fotknölarna" om inte mannen gått med på att betala för hennes barn sen tidigare.

"ni är ju för fasen en familj"

Vet du vad, så småningom tröttnar man på alla dem som även den mest neutrala tråden här försöker svänga upp till något anti feminist - SD tråd. Är ni verkligen så illa ute?

Låt mig säga så här. Jag tror inte att du skulla amortera din älskades banklån enbart för att du är så kär. Inte heller tror jag, att du spenderar alla dina pengar på hans barn för att mamman inte gör det. Jag lever själv i en patchwork familj, typ han har 3 vuxna barn och jag har två. Jag har en gård att avbetala liksom han har ett hus att amortera. Men aldrig skulle jag komma på tanken att kompensera hans ekonomiska problem, enbart för att karln är konflikträdd. Vill du verkligen bygga upp någon slags feminist scenario här bara för det?
  • Tita Nic
    Lina0607 skrev 2016-04-11 12:47:14 följande:
    Jag tillhör vet du inte den kategorin här på FL som tycker att svaren i tråden ska vara könsrelaterade.

Jag råder ts och hans kvinna att hitta en lösning som passar dom båda.
    Jaså? Ditt första inlägg här lät lite annorlunda, eller hur? Ska jag citera?
  • Tita Nic
    Brumma skrev 2016-04-11 13:21:17 följande:
    Läste oxå hennes första inlägg och uppfattade det inte alls som du. Snarare en känga åt att det vore annorlunda om könsrollerna vore ombytta. Alltså inte att det SKA vara annorlunda utan att många utgår - felaktigt - efter vilket kön olika TS har.

Men det var ju bara såsom jag uppfattade det ;)
    Vilket? Jag uppfattade det på samma sätt eller varför tror du att jag reagerade på detta? Ta de som du vill, men jag tror inte att någon konflikträdd karl borde hämta hem någon depressiv, bara för att det är lättare att få personen att amortera hans skulder. Är det könsrelaterad? Tydligen. 
  • Tita Nic
    Lina0607 skrev 2016-04-11 13:49:45 följande:
    Vart i tråden finns att läsa att han har skrivit att han tycker att sin partner ska amortera på hans skulder?

Eftersom att hon bor i hans hus är det rimligt att dom delar ungefär lika på kostnaden för elen,hyran,tv licens osv.
    Altso, snälla lilla du. Bara att läsa tråden eller ännu bättre ts inlägg här. Nu finns väl minst 100 av 108 svar som handlande om just det du sagt inkl. mig själv, däremot har inte någon av dessa 100 personer försökt att konstruera någon könsrelaterad scenario av ts problem. I motsatsen till dig. Vad är egentligen problemet här?
  • Tita Nic
    sarita2016 skrev 2016-04-11 14:30:14 följande:

Tita Nic:

Att han tycker specifikt att hon ska amortera på hans lån,existerar bara i din lilla fantasi Tyst

Jag kan nästan garantera dig att svaren här i tråden hade blivit annorlunda om det istället hade varit som så att ts hade varit låginkomstagande kvinna med barn sen tidigare.

Okej.
  • Tita Nic
    sarita2016 skrev 2016-04-11 14:30:14 följande:

Tita Nic:

Att han tycker specifikt att hon ska amortera på hans lån,existerar bara i din lilla fantasi Tyst

Jag kan nästan garantera dig att svaren här i tråden hade blivit annorlunda om det istället hade varit som så att ts hade varit låginkomstagande kvinna med barn sen tidigare.

I min lilla fantasi? Varför tror du reagerar folk så starkt på just att hon ska amortera hans huslån? För att minst 100 personer har en krävande fantasi? 
  • Tita Nic
    Brumma skrev 2016-04-11 15:28:44 följande:
    Nu uppfattade jag ju inte att personen ifråga ansåg att det var könsrelaterat eller att TS tänker rätt.

Så nej, jag förstår inte varför du reagerade med att skriva ett inlägg om att hon såg detta som könsrelaterat.
    Vet du vad, kör på då helt enkelt. Jag har blivit anmält av någon här för att jag nämnde den depressiva parten i leken. Jag yttrar mig inte något mer här. Det blir bra det.
Svar på tråden Hur mkt kan jag förvänta mig att hon ska betala?