Hur mkt kan jag förvänta mig att hon ska betala?
Klart att hon ska betala minst hälften. Gärna mer också. Hon tjänar säkert mer än dig så då ska hon betala mer också.
Klart att hon ska betala minst hälften. Gärna mer också. Hon tjänar säkert mer än dig så då ska hon betala mer också.
Eh du tänker fel. Dina banr är ditt ansvar och självklart betalar du för barnen. Hon ska inte behöva betala någonting för dina barn om hon inte vill det. Likaså lånet på huset. Det är ditt hus. varför ska hon betala av dina lån? i så fall får du skriva över halva huset på henne och det antar jag att du itne tänker göra eller? Ni delar såklart på räkningar som rör er båda. El,vatten,tv,internet,mat,försäkringar mm mm
Ja såklart. Allt som är gemensamt eftersom båda bor i huset. Men det är fortfarande hans hus och hans ungar så varför ska hon betala för lånet på huset saqmt hans barn?
Vad hon tjänar är helt irrelevant då det är föräldrarna och ingen annan (förutom möjligtvis socialtjänsten)som ska försörja sina barn.
Ni är fyra i hushållet varav du har ansvar för tre. Således ska hon betala en fjärdedel av tex el, mat, förbrukningsvaror osv. Du betalar dina och barnets övriga räkningar. Precis som du gör idag.
Det är inte hennes barn och kommer heller aldrig att bli. Dessutom lever hon ju på minimal inkomst. Så vad kan du förvänta dig? Någon 50 lapp mer i månaden? Är det värt att diskutera ens?
Och barn betalar ingen hyra. Det gör föräldrarna. Om ts inte hade barn hade de kunnat bo i en etta eller tvåa.
Barn har del i hyran. Kolla bara på reglerna för bostadsbidrag..
Barn har del i hyran. Kolla bara på reglerna för bostadsbidrag..
Min sambo är sjukskriven för depression, jag sköter det mesta i hemmet. Städning, matlagning, skötsel av "gården", har koll på min och hennes bil osv.
Jag vet att hon gör så mkt hon orkar, jag älskar hur bra hon är med mina barn. Hon är underbar och jag uppskattar allt hon gör. Och jag är faktiskt inte så hemsk som många av er tror.
Angående tonåringen och hans försörjning så är jag i konflikt med hans mamma gällande det ekonomiska. Kronofogden är inblandad och jag räknar inte med några pengar därifrån. Jag sköter honom och hans behov så gott jag kan ändå.
Någon undrade hur jag kunde klara hushållets ekonomi innan sambon flyttade in. Jag hade dels ett annat jobb, bytte jobb i höstas. Har även haft extraknäck tidigare, så jag har fått ihop det och har även en buffert. Det handlar inte om att jag inte har råd med mitt boende utan frågan var bara hur jag ska tänka kring hur vi ska dela ekonomin.
Hon kommer inte betala mitt lån. Inte heller kläder eller mobilkostnader för barnen. Vi ska prata mer om det imorn, sätta oss ner och räkna. Vad vi sen kommer överens om återstår att se!
Vad stämmer inte och vad tycker du att din länk skall bevisa?
Har man barn boende hemma kan man få bostadsbidrag för barnens boendekostnad. Något du inte skulle fått om du inte hade barn.
Alltså - barnen har del av hyran..
Sedan betalar naturligtvis inte barnen för den delen utan det gör föräldern. Som lagligen ska försörja sina barn.
Anser du.
Hur skulle länken bevisa det?
Att du har en åsikt gör det ju knappast till fakta :)
Kan verkligen hålla med om detta.
TS du skriver om fina gester hon gör för dina barn osv, men jag undrar vad gör du för HENNE?
Länken DU postade tar upp att man kan få bidrag om man har barn boende hos sig. Alltså räknas barnen ha en del i hyran. Du presenterade fakta som motsatsen din åsikt men stödjer mitt påstående.
Det kan jag ju bara tacka för :D
Om den ena har flera barn att försörja och den andra inte har något barn håller jag inte alls med om detta!
Jag tycker att båda ska tjäna på att vara sambo, eftersom det är billigare med en bostad än två. Om en barnlös person blir sambo med en person som har flera barn, och båda ska ha ska ha lika mycket att röra sig med så är risken stor att den barnlöse förlorar på att bli sambo. Det tycker jag är fel.