Inlägg från: Anonym (Lön) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lön)

Hur mkt kan jag förvänta mig att hon ska betala?

Ts, hur mycket tjänar ni båda? Jag tycker det är ganska relevant.

• Anonym (Lön)
    Drottningen70 skrev 2016-04-09 19:20:23 följande:

Vad hon tjänar är helt irrelevant då det är föräldrarna och ingen annan (förutom möjligtvis socialtjänsten)som ska försörja sina barn.

Fast jag tycker inte det är helt irrelevant. Jag tycker att är man i ett förhållande så vill man väl kunna leva på nåt sånär lika villkor. Om hon får ut 50.000kr efter skatt och han har svårt att klara sig i slutet av månaden så tycker jag gott att hon kan hjälpa till lite extra. Om situationen är den omvända så skulle jag däremot tycka att det är ganska ruttet av ts att vilja att de ska dela 50/50 på utgifterna.

Så visst spelar det roll...
  • Anonym (Lön)
    Mr Obvious skrev 2016-04-10 01:31:12 följande:

Om den ena har flera barn att försörja och den andra inte har något barn håller jag inte alls med om detta!

Det tankesättet förstår jag inte alls. Hur kan man påstå sig älska någon och sen glatt låta den personen vända på varenda krona i slutet av varje månad, kanske ha sömnproblem för hur ekonomin ska gå ihop osv, medan man själv t.ex kan spara 10.000 i månaden, köper vad man känner för, går ut och käkar på lyxkrog stup i kvarten, åker på lyxsemester (själv givetvis, eller ned kompisar) osv... Allt för att rätt ska vara rätt... Nä, det är inte kärlek...

Om ena parten har mycket pengar att röra sig med och den andra lever på existensminimum, då kan jag inte förstå att man inte delar med sig lite. Oavsett om det finns barn i bilden eller inte. Snålhet och girighet är verkligen inte attraktivt...
Svar på tråden Hur mkt kan jag förvänta mig att hon ska betala?