Inlägg från: Anonym (Mycket präktigare än du!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mycket präktigare än du!)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:53:31 följande:

Känns helt ok dom tre timmarna

Hm, just som jag tänkte, ni är ansvarslösa egoister som inte borde skaffat barn eftersom ni inte vill vara med dem.
    Anonym (Ehhh....) skrev 2016-04-09 23:28:19 följande:

Först till dig " mycket präktigare än du" om du inte har ont någonstans eller luktat för mycket på någon kork eller har någon annan korkad anledning att vara djävlig så kan du ta din präktighet och elakhet och stoppa någonstans där solen inte lyser.

Du kanske ska ta och läsa alla inlägg av anonym (@) som föregått min konversation med hen (tips: använd "visa endast"-funktionen). Då förstår du nog vilken grad av präktighet jag besitter och vad jag anser om alla dem som tagit som sport att visa TS hur "fel" hon har som hade hoppats på att få en helg (på sex år!) med sin partner.
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-10 05:48:14 följande:

Du kanske ska ta och läsa alla inlägg av anonym (@) som föregått min konversation med hen (tips: använd "visa endast"-funktionen). Då förstår du nog vilken grad av präktighet jag besitter och vad jag anser om alla dem som tagit som sport att visa TS hur "fel" hon har som hade hoppats på att få en helg (på sex år!) med sin partner.

...och f.ö. anser jag inte att vare sig korkluktande eller egna smärtproblem skulle rättfärdiga att attackera någon så som vissa i tråden gjort mot TS.
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 09:05:49 följande:

Nä men att man ska lägga massa negativ energi på struntsaker

Men då kanske du skulle lägga ner nu och inte sprida en massa negativ energi på "struntsaker" här.

Förresten, sover10-åringen och hens syskon 13-14 timmar/natt?

Annars borde du väl inte sitta här och tjafsa, var det inte du som ville umgås med dina barn?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 09:32:32 följande:

Syskonen är små o ja hon sover från ca 20 till ca 9.30 på helgerna

Ojdå, då kanske ni skulle kolla upp henne.

Normala 10-åringar sover 10-11 h/dygn och hon är alltså uppe i 13,5h, det är mer än vad en normal treåring sover (den ålder som syskonen väl är i om inte de också skulle sova onormalt mycket)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 09:41:38 följande:

Hon är fullt normal förutom sin diagnos men tycker det är skönt att sova precis som jag

Du har ett barn med EP och i inlägg #88 skriver du att "det är tillsyn på pojken" som du inte belastar storebror med en hel natt. Vad har 10-åringen för diagnos nu då? För det är väl inte så att du inte kommer ihåg allt du sitter och skriver här medan dina trötta barn sover bort mer än halva dygnet?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 09:40:48 följande:

Om man har chans att vinna 10 miljoner men bara vinner 2 miljoner , då ska man väl vara glad för dom 2 man fick inte deppa över dom 10 man inte fick ?

Om man lovat sina barn en tur till Kolmården och de sedan bara får åka fram till grindarna och kika in, har barnen då inte rätt att bli besvikna?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:01:09 följande:

Nä pojken med EP är bara 4 år flickan har endast en lättare form av autism som inte märks så mycket

Och barnen sover fortfarande...
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:02:42 följande:

Nä dom är med sin far ute o grejar med båten

Oj, hann de med att stiga upp, gå på toa, äta frukost, tvätta sig och borsta tänder samt klä på sig på 20 minuter? De sov ju förut...?

Så du är alltså inte intresserad av att umgås med dina barn utan sitter hellre här och lägger tid på oväsentligheter?

Ja, du, som sagt, stenar och glashus...

Eller är det så att du sjunger Ho-aj-aj-aj-aj-buff innan de går och lägger sig för att maratonsova?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:04:23 följande:

Lite skillnad på barn o vuxna i den frågan . Tror inte barnen skulle bli arga o skriva om det på fl eller är säker på att dom inte skulle det faktiskt

Så om din man lovar att byta golv i vardagsrummet och nöjer sig med att bryta upp den gamla parketten och lämna det så, ja då tindrar du av lycka, för du blev ju i alla fall av med det gamla fula golvet?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:09:29 följande:

Hon vaknade 09 idag o dom gick ut för en stund sen så visst hann hon det . Dom små vaknar tidigare men min man klev upp idag så jag ligger kvar i sängen än .

Varför det? Vill du inte umgås med dina barn? Väljer du bort tid med dem för att sitta och leka häxan surtant på FL?
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:09:29 följande:

Hon vaknade 09 idag o dom gick ut för en stund sen så visst hann hon det . Dom små vaknar tidigare men min man klev upp idag så jag ligger kvar i sängen än .

När jag frågade om det förut skrev du heller inte att hon var uppe, utan att hon brukade sova mellan 20.00 och 09.30 på helgerna. Om du skall behålla din trovärdighet är det ett tips att du försöker hålla reda på vad du skriver...
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:14:45 följande:

Jo det gör jag hela dagen sen , då jag varit vaken med pojken inatt fick jag sova 1 Tim extra .

Sur är jag typ aldrig så det var nog skapligt fel att kalla mig .

Men, flickan gick ju upp kl 09.00 och de yngre barnen ännu tidigare, så din timma måste ju ha gått för länge sedan???

Nämen, har vi en liten trollmamma här som tillskansar sig av extratid utan barnen!
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:19:03 följande:

Jag gick o la mig sista gången 8 så ja lite mera än en timme sov jag nog , sorry

Nä, du sov ju inte alls, utan lämnade barnen bara för att få sitta här och låtsas vara duktigare än alla andra (går ju rätt lätt att se vilka tider vi alla skriver våra inlägg -värt att minnas om en vill behålla sin präktighetsgloria)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 11:12:45 följande:

Klockan var nog 4 eller 5 när jag somnade en stund sista gången

Och ändå väljer du att sitta och berätta om din präktighet i en tråd på FL som du tycker är onödig, istället för att vare sig sova eller umgås med dina barn?

Låter som du antingen inte är särskilt bra på att prioritera eller har ett gnagande behov att låtsas att du är en "bättre" mamma än du är.

Dina barn skulle nog hellre ha en mamma som brydde sig om sig själv och om dem, än en som leker moralpolis på nätet!
    Anonym (....) skrev 2016-04-11 10:53:47 följande:

Du har en allergi som du medicineras mot. Vilket innebär att du inte behöver akutmedicin, vilket var något ta dotter behöve varje dag.

I vilket inlägg skriver TS att hennes dotter behöver akutmedicin för allergi varje dag?
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-11 11:36:42 följande:

Inte i något, anonym har hittat på det

Nej jag vet, men eftersom anonym (....) inte verkar vara den skarpaste kniven i lådan kanske hen behöver hjälp med läsförståelsen.
    Anonym (....) skrev 2016-04-11 12:29:02 följande:

Inlägg 85.

Nej, inlägg 85 är ett svar på ett förslag hon fick om att hon och maken skulle ha tagit med sig barnet till hotellet som de betalt för.

Låt mig försöka förklara det för dig:

Om barnet vistas i miljöer som inte är allergisanerade (som det hotellet då uppenbarligen inte var) behöver barnet medicinera. Om barnet däremot vistas i hemmiljö (eller annan allergisanerad plats ex.vis hos mormor&morfar som gissningsvis också sett till att deras hem inte är skadligt att vistas i för deras barnbarn) så klarar hon sig utan mediciner.
    Anonym (thetomboy) skrev 2016-04-12 15:44:41 följande:

Eller hur! Det framgick tydligen inte för alla... Eller, det framgick tydligen inte för de som ville tolka allting negativt. (What a shocker!)

Ja, det är märkligt vad det går att tolka allting för att få fortsätta sprida sina elakheter. Men troligen är det rätt sorgliga och misslyckade individer som behöver få tro att det finns dom som är sämre än de själva.
    Anonym (@) skrev 2016-04-13 17:26:20 följande:

Vaddå inte litar på en barnvakt som inte svarar i telefon , när ni ringde hade väl dom inte er dotter ? Ska man vara tillgängligt dygnet runt för att vara en pålitlig barnvakt ?

Eftersom det, enligt det som TS skrivit, var överenskommet att flickan skulle tillbaka till morföräldrarna efter simningen är det nog för normalbegåvade personer självklart att vara kontaktbar vid tidpunkten som barnet skall överlämnas.

Det betyder ju inte att TS förväntar sig att de skulle ha telefonjour 24-7.
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!