Inlägg från: Anonym (thetomboy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (thetomboy)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Anonym (....) skrev 2016-04-10 13:32:51 följande:
    Det skriver du i inlägg 85...

Syftet med mitt förra inlägg (och mina andra inlägg) var inte att antyda att ni inte tar hand om er dotter. Vart får du det ifrån?

Så varför tar ni inte emot avlastningsfamilj?
    Tror det kommer bli lättare för dig att förstå TS inlägg om du försöker läsa lite mer noggrant. I princip alla saker du undrar över är uppenbara missuppfattningar från din sida. TS har aldrig skrivit att dottern får allergianfall varje dag. TS har inte skrivit att hon sabbar (antar att du menar slabbar?) med sondmatningen. Hon har skrivit att andra kanske inte vill slabba med sondmatningen - och det är fullt förståeligt att det kan bli slabbigt om man inte är van vid det, och att man i så fall drar sig för det.
  • Anonym (thetomboy)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:02:06 följande:
    Har aldrig sagt det är ok men skulle aldrig lägga negativ energi på det om det hände
    Klart du skulle, det är ju precis det du gör.

(Är det ens möjligt att ha en sån total avsaknad av självinsikt?)
  • Anonym (thetomboy)
    Anonym (@) skrev 2016-04-10 10:15:55 följande:
    Oj ja vet inte , kanske är hon sjuk nu då så vaknade 9 av sin pappa som ville dom skulle följa med ut till båten . Måste nog ringa 112 direkt .
    Det ska ej finnas något mellanslag före komma och punkt (eller för den delen frågetecken, utropstecken, semikolon eller kolon). Bara ett tips i all välmening.
  • Anonym (thetomboy)
    Anonym (@) skrev 2016-04-11 15:35:44 följande:
    Är nog bara du som uppfattar det inlägget så . Inte ens ett svar på vad hon är allergiskt emot har dom som frågat fått
    Tvärtom uppfattar nog de flesta med normal slutledningsförmåga hennes inlägg precis så. Jag blev faktiskt lite förvånad över att en del behövde få det förklarat för sig, men där ser man... Förvånad
  • Anonym (thetomboy)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-11 15:29:02 följande:
    Nej, inlägg 85 är ett svar på ett förslag hon fick om att hon och maken skulle ha tagit med sig barnet till hotellet som de betalt för.

Låt mig försöka förklara det för dig:

Om barnet vistas i miljöer som inte är allergisanerade (som det hotellet då uppenbarligen inte var) behöver barnet medicinera. Om barnet däremot vistas i hemmiljö (eller annan allergisanerad plats ex.vis hos mormor&morfar som gissningsvis också sett till att deras hem inte är skadligt att vistas i för deras barnbarn) så klarar hon sig utan mediciner.
    Eller hur! Det framgick tydligen inte för alla... Eller, det framgick tydligen inte för de som ville tolka allting negativt. (What a shocker!)
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!