Inlägg från: Anonym (Mycket präktigare än du!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mycket präktigare än du!)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Anonym (@) skrev 2016-04-09 20:00:35 följande:

Vi har så mycket vuxentid vi behöver , har barnvakt ibland vi oxå men då är dom hemma hos oss , oftast är det största barnet som flyttat hemifrån som kommer hem o vi kan gå ut o äta o mysa men vi har vår vuxentid på kvällar när barnen sover , räcker bra .

Resor vill vi ha barnen med på då dom älskar att resa o vi gör det ofta .

Varför har ni barnvakt alls? Älskar ni inte era barn? Tror du inte att era barn skulle uppskatta att få följa med ut och äta istället för att bli bortvalda av er själviska föräldrar och lämnade hemma? Dessutom har ni ert äldsta barn som barnvakt!!! Vaddå, så ni skaffade barn för att de skulle ta hand om varandra??? Sjukt oansvarigt!!

Och varför hänger ni kvar uppe när era barn somnat? Varför väljer ni att utestänga era barn från delar av era liv. Vilka oerhört egoistiska människor ni verkar vara -borde inte ha barn så ego som ni verkar!
    RebeckaS skrev 2016-04-09 21:29:03 följande:

Förstår mig verkligen inte på sånna som dig?

Bara för att man skaffar barn ska det inte behöva utesluta egentid med sin partner?

Jag har två barn som jag älskar väldigt mycket ÄVEN fast jag och min man någon/några gånger i veckan låter en nanny ta hand om våra barn så vi kan få egentid som t.ex bio eller en natt på Grand! Alla småbarns föräldrar behöver egentid och lite lyx i vecka.

Hm, kolla in den jag citerade och hens inlägg genom hela tråden så kanske du förstår mitt inlägg bättre...
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 21:32:08 följande:

Absolut älskar Vi våra barn o just därför har vi endast barnvakt ca 1 gång per år av storebror o när barnen somnat o hemma innan dom vaknar .

Vi har inte skaffat barn för att låta andra ta hand om dom utan vi tar vår vuxentid efter 20.00 då alla sover sött o då har vi flera timmar för oss själv .

Nä, ni skaffade barn för att de skulle ta hand om varandra. Och så sätter DU dig på höga hästar gentemot TS... Hört den där om stenar och glashus nån gång?
    Anonym (j) skrev 2016-04-09 21:41:35 följande:

Haha, här gick jag in för att försvara dig...:)

Alltid glad när de goda strider på min sida!
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 21:45:32 följande:

Nä dom tar inte hand om varandra , den äldsta är barnvakt ca 3 Tim om året o inte ens varje år . Du tolkar texten lite som du vill .

Nä, jag läser vad du skrivit. Ni överger era barn en gång om året och överlämnar ansvaret till äldre syskon eller någon annan random person. HUR kan du rättfärdiga att du inte är där om ditt barn skulle vakna av mardrömmar eller bli sjuk under kvällen? Dessutom drar ni iväg från era stackars små EN GÅNG PER ÅR!!!!! Jämför det med TS som inte haft egentid med sin man på sex år.

Som sagt, med ditt trackrecord skulle jag vara väääldigt tyst i det här sammanhanget eftersom du drar det kortaste strået -utnyttjar barnarbetare och överger dina. barn en gång om året.

En föräldrakurs kanske vore på sin plats...
    Nenne666 skrev 2016-04-09 21:51:14 följande:

Hmmm....är detta på riktigt? Resonerar folk såhär?

Javisst, någon måste ju få vara präktigare än anonym (@).
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:03:33 följande:

Haha dagens roligaste svar

Ja visst är det för jävligt .

Om ts barn aldrig sover samtidigt så hon o hennes man inte fått någon egentid alls då ska dom ju vara glada att dom fick en kväll o natt nu då , man ska vara glad för det lilla .

Men om det är så att alla minuter på dygnet är nått barn vaket o dom aldrig har tid bara dom två så bör dom nog söka avlastning innan dom dör av att inte få egentid

Du är fortfarande den mest försummande föräldern här.

Så, berätta Hur rättfärdigar du om du inte är där när ditt barn vaknar sjuk en kväll när ni är ute och rumlar om och struntar i era barn?
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:15:51 följande:

Då finns storebror där som alltid funnits där oxå o dessutom har dom aldrig vaknat den tiden o därför vi alltid är hemma efter 00.00 för sen brukar nån av dom vakna några gånger o dessutom är det tillsyn på pojken o det belastar jag inte storebror att göra en hel natt

Ja, som sagt, ni utnyttjar alltså ert äldsta barn för era egoistiska syften.

Varför lägger du ett så stort ansvar som att ta hand om barn, varav ett med EP på en pojke som troligen inte vågar säga nej till er? Barn med försummande föräldrar tenderar att ta ett alltför stort ansvar för sina syskon för att täcka upp där deras föräldrar brister.

Du och din man borde allvarligt fundera på varför ni egentligen skaffade barn eftersom ni har så bråttom att få dem i säng om kvällarna för att slippa umgås med dem och ha "vuxentid" och dessutom så ofta som en gång per år överger de stackars barnen.
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:34:33 följande:

Nä inte på natten , det har jag aldrig sagt men 21-00 Max 1 gång per år fast det är nog snarare vartannat år

...och dessutom lämnar ni inte tomten utan sitter ute i husvagnen och delar på ett paket hots! ...ja, inte HELA paketet då, för ni har ju sparat så att baaaaarnen får äta korv dagen därpå under tiden som ni gör avbön för att ni lämnade dem i tre långa timmar!

(Tänkte att du kanske behövde hjälp att frisera och försköna din berättelse lite mer eftersom vi annars kunde få för oss att du är en totalt värdelös förälder)
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:44:49 följande:

Du är ju inte frisk på en fläck .

Vad yrar du om ?

Mohahaha, och det skall komma från dig som dumpar din avkomma på deras storebror så fort du har chansen?

Känns det bra att gå iväg och veta att din son kanske får ett EP-anfall och varken du eller din man är där för att hjälpa honom? Känns det bra att utnyttja ditt eget barn för att DU har behov av vuxentid med din man?

Varför skaffade ni barn egentligen?
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!