• Anonym (....)

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Men ni fick ju en kväll barnfri, räcker inte det?

Dessutom så skriver du högst upp i tråden att din dotter ofta är hos dina föräldrar men längre ner art ni aldrig har barnvakt....

Ni har satt 4 barn till världen och du är irriterad och sur över att inte få en barnfri helg? Du kanske borde tänkt på det innan du skaffade barn!

• Anonym (....)
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 14:03:36 följande:

Jag tror TS är besviken för att de lovat att hjälpa till.

Sedan svarade de inte ens när TS ringde och undrade varför de inte dök som de lovat.

Man beter sig inte på det viset. Vill man inte ställa upp av olika skäl, så säger man det innan man lovar.

Det var ju barnvakter en kväll.
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 20:41:53 följande:

Det var 2 barnfria bestämt och bokat på hotell, det var det som är grejen! Om du betalar en hyra i förskott på 6 månader, är set okej att du bara får bo 4 då för du fick ju bo litet tag i alla fall? Ja, min dotter är ofta hos mina föräldrar pch de har då ibland hjälpt till med sondmatning. Verkar som om du läser in att de barnvakter henne i och med det?

Jag vet att du trollar, men vi är väl medvetna om att 4 barn varav ett med funktionshinder tar tid. Kanske är därför vi nu efter 6 år sedan sist äntligen såg fram emot den helg vi blev lovade. (Om nu inget hände dottern förstås, men det gjorde det ju inte)

Och nu blev det bara en kväll eftersom era påtänkta barnvakter inte kunde av någon anledning. Sådan händer. Ni fick en kväll, nöj er med det.

Jag har två bar och har haft två barnfria kvällar på 15 år. Och det var inga helger.

När man skaffar barn så är man medveten om att man kanske inte får några mera barn fria kvällar eller helger. Går man inte med på det, jag då kan man inte skaffa barn! Så enkelt är det.
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 21:11:00 följande:

Båda! Som du vet, men ändå försöker provocera, så kan man faktiskt älska sitt handikappade barn men ändå behöva en paus. Med ditt resonemang är alla föräldrar som har kontakt med exempelvis rehab och habilitering riktigt dåliga föräldrar.

Faktum är att det i vårt fall är habiliteringen som föreslagit mer tid utan barnet för att ladda batterierna. Inte hela tiden, men lite då och då. Vi har valt att ha lite mindre än då och då, men i vissas ögon är det tydligen ändå för mycket.

Då får ni väl ordna så att ni får avlastning till erat barn.
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 22:09:45 följande:

Då hoppas jag att du följt med och hjälpt mig bära, dra, lyfta och ge medicin som svar på allergiska reaktioner. Det är ju tungt att vara funktionshindrad jämt, men särskilt på icke handikappanpassade platser.

Om ditt barn får allargiska reaktioner titt som tätt så kanske ni borde se över vad ni ger henne i sonden? Något är det ju hon inte tål.

Om du inte vill bära, dra och lyfta, tror du dina föräldrar vill det en hel helg då? Sedan hade du väl en man, dvs ni är två om ansvaret?!

Varför skaffar ni inte avlastning i form av korts eller liknande till eran dotter så slipper ni "untnyttja" familjen när ni vill ha ledigt?!
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 22:48:33 följande:

Hon är inte födoämnesallergiker.

Vårt hem är handikappanpassat och utrustad med luft, hiss och andra hjälpmedel.

Ja, jag har en man som lär slita lika mycket som jag om vi nu skulle ta med dottern på hotell (vilket vi inte gjorde på grund av ovan anledning).

Korttids är hon för ung för och assistent behöver hon inte då vi som sagt fått hem och utrustning anpassad. Vi "utnyttjat" mormor och morfar 2 dagar om året och jag tvivlar på att detta skulle sluta ut dem såpass mycket att de säger upp kontakten.

Gick inte så bra med påhoppen för dig.

Uppenbarligen är det någotingen hon inte tål om du tvingas ge mediciner mot allergiska reaktioner dagligen. Det är inte normalt.

Nej, hon är inte förliten för korts. Hon är 11 år. Kortids tar dessutom barn från drygt 2 år...

Påhopp? Så du tycker enkla påståenden är påhopp.
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 21:53:27 följande:

Det är ju heller inget man kan kräva av andra tycker vi, att de ska vilja slabba med sondmaten Sedan gör dotterns förståndshandikapp att hon tyvärr inte kan umgås med sina kompisar "på det sättet". Hon har flera vänner i grupper för barn med liknande handikapp och hon är väldigt social, älskar andra barn! Men det här med att sova över kanske inte blir aktuellt nånsin, eller i alla fall inte förrän hon är vuxen/tonåring.

Hur her ni sondmat om ni lyckas sabba med den?
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 12:51:39 följande:

Klart vi inte ger allergimediciner dagligen, var läser du det?! Det får du visa mig. Jag har enbart skrivit att hon har daglig medicinering . Syftet med ditt förra inlägg var enbart att antyda att vi inte tar hand om dottern och ja, jag svarar upp mot det med rena fakta.

Jo, hon är för ung för korttids i vår kommun eftersom vi saknar "tillstånd" att lämna henne där. Vi är däremot erbjuden avlastningsfamilj.

Det skriver du i inlägg 85...

Syftet med mitt förra inlägg (och mina andra inlägg) var inte att antyda att ni inte tar hand om er dotter. Vart får du det ifrån?

Så varför tar ni inte emot avlastningsfamilj?
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 15:17:32 följande:

Eh, nej? Jag skriver att den anonyma som skäller på mig hela tiden för att vi har barnvakt kan följa med och ge medicin mot allergiska reaktioner. Hur du kan få det till att dottern ska ha allergimedicin varje dag är inget jag begriper. Läs vad som står och inget annat.

Vill inte gå in på varför hon inte har avlastning.

Har ni haft dottern på en ordenltig utredning? Att få allergiska reaktioner som kräver läkemedel varje dag är inte normalt! Som förälder hade Iallfall inte jag lämnat bort ett barn som får allergiska reaktioner varje dag!

Jag börjar förstå varför inte dina föräldrar orkar cara barmvakter mer än en dag. Obegripligt att inte DU förstår det!
  • Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-10 21:39:42 följande:

Tror du vi är beviljade assistans från samhället utan ordentlig utredning? Ja med så många hinder som hon har är ligger allt under ständig utvärdering. Det är viktigt att allt funkar optimalt.

Men hon får inte allergiska reaktioner varje dag, mycket sällan faktiskt! Du tjatar på om att hon får reaktioner varje dag som en hackig skiva! NEJ, hon får inte det varje dag, en gång i veckan, inte ens en gång i månaden!

Så varför påstår du det?
  • Anonym (....)
    Ego Lovers skrev 2016-04-10 21:57:38 följande:

Jag har allergisk reaktion mot pollen från april till oktober och behöver medicin varje dag annars får jag allvarlig allergisk reaktion. Inget ovanligt alls. Och då är jag bara lite allergisk mot pollen

Du har en allergi som du medicineras mot. Vilket innebär att du inte behöver akutmedicin, vilket var något ta dotter behöve varje dag.
  • Anonym (....)
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-11 11:06:53 följande:

I vilket inlägg skriver TS att hennes dotter behöver akutmedicin för allergi varje dag?

Inlägg 85.
    suziz skrev 2016-04-11 11:07:49 följande:

Fast det där har du ju hittat på helt själv... 

• Anonym (....)
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-11 11:36:42 följande:

Inte i något, anonym har hittat på det

Är det svårtæ att hålla reda på vad du skriver?

Ta en titt i inlägg 85.
  • Anonym (....)
    Anonym (@) skrev 2016-04-11 12:42:03 följande:

Nä det står att just den helgen ska hon ha det

Om det är något hon är i behov av varje gång hon/ni är till dina föräldrar så förstår jag inte varför du utsätter henne för det? Är på gränsen till barnmisshandel..
  • Anonym (....)
    Anonym (@) skrev 2016-04-11 12:58:57 följande:

Varför frågar du mig ?

Det var ditt inlägg jag svarade på. Ts med två nick?
  • Anonym (....)
    Anonym (@) skrev 2016-04-11 13:02:55 följande:

Nä jag är inte ts , långt ifrån

Så varför svarar du på inlägg riktat mot ts?
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!