• Ego Lovers

Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!

Nä, du har inte gjort något fel utan det är din mamma som inte respekterade att ni skulle ha en kväll på tu man hand utan såg enbart att du var ledig och kunde sitta i telefon med henne istället.

• Ego Lovers
    Anonym (?) skrev 2016-04-09 13:48:44 följande:

Under bion ringer min mamma flera gånger och frågar helt oviktiga saker, typ vilka strumpor dottern ska ha imorgon och om jag vill ta över henne prenumeration på en tidning. Jag försöker att behärska mig och inte bli irriterad men säger till slut åt henne att vi faktiskt är ute på vår enda barnfria kväll och att hon bara bör ringa om det verkligen är viktigt. Hon blir lite sur men det blir tyst på telefonen.

Varför svarade du i telefon under bion?

Självfallet svarar man då man sagt att händer det något med barnet så ring, dvs akut.
  • Ego Lovers
    Anonym (nej) skrev 2016-04-09 15:53:16 följande:
    Japp. När jag och min man bestämde oss för att skaffa barn förstod vi båda att dom första åren kommer det inte finnas utrymme för att gå ut själva t ex. Och det är helt okej. Våra barn är bara små en gång och vi har ju skaffat dom för att vi vill vara med dom inte för att någon annan ska passa dom. Man får anpassa sig efter situationen. Tycker gott och väl att det räckte men en kväll förstår inte varför dom skulle ha en hel helg. Det är DERAS barn. Herregud varför förväntas andra ta hand om dom? Och att hennes man surar över det visar bara vilken usel och omogen idiot han är.

Dagis är inte barnvakt utan ett behov man har eftersom man jobbar och jobba måste man för att kunna försörja sig, jäkligt stor skillnad på att behöva jobba och ha ensam tid med sin man.
    Och om nu barnen är över tio år, får inte ts skaffa barnvakt heller. Alla på familjeliv har inte småbarn. Min äldsta är tex 21 år.
  • Ego Lovers
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 21:58:08 följande:
    Nä, jag läser vad du skrivit. Ni överger era barn en gång om året och överlämnar ansvaret till äldre syskon eller någon annan random person. HUR kan du rättfärdiga att du inte är där om ditt barn skulle vakna av mardrömmar eller bli sjuk under kvällen? Dessutom drar ni iväg från era stackars små EN GÅNG PER ÅR!!!!! Jämför det med TS som inte haft egentid med sin man på sex år.

Som sagt, med ditt trackrecord skulle jag vara väääldigt tyst i det här sammanhanget eftersom du drar det kortaste strået -utnyttjar barnarbetare och överger dina. barn en gång om året.

En föräldrakurs kanske vore på sin plats...
  • Ego Lovers
    Anonym (....) skrev 2016-04-09 22:27:54 följande:
    Om ditt barn får allargiska reaktioner titt som tätt så kanske ni borde se över vad ni ger henne i sonden? Något är det ju hon inte tål.

Om du inte vill bära, dra och lyfta, tror du dina föräldrar vill det en hel helg då? Sedan hade du väl en man, dvs ni är två om ansvaret?!

Varför skaffar ni inte avlastning i form av korts eller liknande till eran dotter så slipper ni "untnyttja" familjen när ni vill ha ledigt?!
    Finns ju allergi som utlöses pga andra faktorer än föda tex djur och pollen.
  • Ego Lovers
    Anonym (Mamma) skrev 2016-04-09 22:37:17 följande:
    Vi är erbjudna mycket avlastning som vi inte löser ut för vi vill ungås med vår dotter och vi anser inte att det är helt övermäktigt med hennes handikapp även om det är jobbigt.

Men vi kanske får skaffa avlastning en helg om året via samhället (snart kommer någon vråla om att dottern stjäl era skattepengar) om hennes morföräldrar som hittills alltid vill vara med dottern plötsligt blivit schizofrena och nu bytt personligheter.

Vi är idioter som inte är med dottern jämt
    Vi är idioter som har barnvakt
    Vi är idioter som inte skaffar avlastning
    Vi är idioter som inte räknar med brutna löften
    Vi är idioter som ens har ett handikappat barn känns det som om folk egentligen vill säga ibland
    Bry dig inte om bitterfittorna på familjeliv, det är lördag. Fredag och lördag är sämsta dagen att starta en seriös tråd på då alla experter och duktiga mammor dricker för mycket bag-in-box vin medan de hånar andra mammor och klappar sig själv på axeln om hur jäsra duktiga de är medan de fyller upp ytterligare ett glas och går in i dimman för att glömma sitt egna patetiska liv dör de mer än gärna har barnen 1-2 timmar mer på förskolan än de behöver för de måste få shoppa ostört då förskolan är den enda godkända barnvakten i deras värld. Jag utesluter bara vinet och hånar de helyllepräktiga kärringarna på måndag lämnar jag barnen på dagis och åker och shoppar
  • Ego Lovers
    Anonym (@) skrev 2016-04-09 22:44:49 följande:
    Du är ju inte frisk på en fläck .

Vad yrar du om ?
    Mycket präktigare än du är ju väldigt duktig på att ge en bra beskrivning på ditt perfekta liv
  • Ego Lovers
    Anonym (Mycket präktigare än du!) skrev 2016-04-09 22:51:57 följande:
    Mohahaha, och det skall komma från dig som dumpar din avkomma på deras storebror så fort du har chansen?

Känns det bra att gå iväg och veta att din son kanske får ett EP-anfall och varken du eller din man är där för att hjälpa honom? Känns det bra att utnyttja ditt eget barn för att DU har behov av vuxentid med din man?

Varför skaffade ni barn egentligen?
    Och ge det äldre barnen livslånga men om syskonet dör i ett EP anfall. Nä man lämnar det ansvaret på en annan vuxen inte på äldsta barnet. Inte när man har sjuka barn
  • Ego Lovers
    Anonym (....) skrev 2016-04-10 16:34:08 följande:
    Har ni haft dottern på en ordenltig utredning? Att få allergiska reaktioner som kräver läkemedel varje dag är inte normalt! Som förälder hade Iallfall inte jag lämnat bort ett barn som får allergiska reaktioner varje dag!

Jag börjar förstå varför inte dina föräldrar orkar cara barmvakter mer än en dag. Obegripligt att inte DU förstår det!
    Jag har allergisk reaktion mot pollen från april till oktober och behöver medicin varje dag annars får jag allvarlig allergisk reaktion. Inget ovanligt alls. Och då är jag bara lite allergisk mot pollen
Svar på tråden Så besviken på mina föräldrar angående barnvakt!