Inlägg från: Anonym (Vienna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vienna)

Nu ska han plötsligt ha barnen?

Anonym (Arg mamma) skrev 2016-04-09 15:44:40 följande:

För att förtydliga - Jag har tyvärr ingen utbildning att luta mig på, har jobbat timmar tidigare på ett äldreboende och det har inte alltid varit det lättaste att få ihop pengar till en månad. Jag har fått förlita mig på underhållsbidraget vissa månader.

Detta jobbet ligger ca. 8 mil bort, så det är ju inte som att de inte kan träffas alls. Det är förvisso ingen säkerhet att det leder till ett fast jobb men chanserna är lite större om jag gör bra ifrån mig. Detta arbetet är heltid, det vill säga en otroligt stor ekonomisk trygghet för mig.

Visst, han kommer inte kunna ha dem varannan vecka på grund av skola, men han kommer ju att träffa dem? 

Ska du flytta å riva upp barnens trygghet för ett jobb du inte vet om du får fast anställning på? Herregud!! 8 mil kan du pendla. Jag pendlade 10 mil enkel i tre år gick hur fint som helst. Så ta jobbet, pendla å leta samtidigt annat där du bor. Alltid enklare att hitta annat jobb när man faktiskt har ett jobb. Men du tar inte barnen ifrån deras trygghet å deras pappa.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-10 06:22:06 följande:

Jo men att pendla 8 mil enkel och ha två barn på heltid som ska lämnas och hämtas på förskola?

Ja man får lösa det, dessutom är det ju inte ens säkert hon får fast anställning vilket är helt sjukt att flytta för. Tror det är mer som ts inte sagt, en ny kille på den andra orten exempelvis. Vem flyttar med två barn för en provanställning å sliter upp deras värld å från deras pappa? Pappan kommer få boendet i tingsrätten om mamman gör så.
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-10 08:09:31 följande:
    Att jobba heltid och pendla 8 mil, samtidigt som man ska lämna och hämta på förskola är dock inget man "löser" och barn ska behöva vistas 11-12 timmar/dygn på förskolan!

Ska man ha en fungerande gemensam vårdnad så kan inte den ena parten säga att "jag kan inte ha barnen på vardagarna p.g.a. mitt jobb så det får du ha, men din arbetssituation är inte mitt problem". Det är DETTA som jag inte fattar att ingen reagerar på! Pappa har lika mycket rätt till barnen, han är lika mycket förälder och bestämmer lika mycket (vilket är helt korrekt), MEN det praktiska ansvaret faller på ts? Klart att detta bäddar för missnöje och bitterhet!

Ts kan ju säga samma sak "din arbetssituation är ditt problem. Nu har jag haft barnen en vecka. Jag lämnar dem på förskolan på måndag och det är din tur att hämta, så det förväntar jag mig att du gör".
    så du tycker man river upp barnens trygghet för en provanställning? om man inte får jobbet då, ska man då flytta till en annan stad igen för en annan provanställning? 
  • Anonym (Vienna)
    Att jobba heltid och pendla 8 mil, samtidigt som man ska lämna och hämta på förskola är dock inget man "löser" och barn ska behöva vistas 11-12 timmar/dygn på förskolan!

Ska man ha en fungerande gemensam vårdnad så kan inte den ena parten säga att "jag kan inte ha barnen på vardagarna p.g.a. mitt jobb så det får du ha, men din arbetssituation är inte mitt problem". Det är DETTA som jag inte fattar att ingen reagerar på! Pappa har lika mycket rätt till barnen, han är lika mycket förälder och bestämmer lika mycket (vilket är helt korrekt), MEN det praktiska ansvaret faller på ts? Klart att detta bäddar för missnöje och bitterhet!

Ts kan ju säga samma sak "din arbetssituation är ditt problem. Nu har jag haft barnen en vecka. Jag lämnar dem på förskolan på måndag och det är din tur att hämta, så det förväntar jag mig att du gör".

Att pendla 8 mil är en resväg på ca 1 timme. Det är vad många har som bor i sthlm etc. och många därtill. Återigen kommer pappan få boendet om mamman flyttar med barnen om han tar det till tingsrätten. Jag tycker ts ska ta provanställningen, pendla och samtidigt leta annat jobb på orten samtidigt. Man kan inte flytta med barnen för en provanställning.

• Anonym (Vienna)
    Anonym (Didi) skrev 2016-04-10 08:15:15 följande:
    Anonym (Vienna) skrev 2016-04-10 08:11:10 följande:

så du tycker man river upp barnens trygghet för en provanställning? om man inte får jobbet då, ska man då flytta till en annan stad igen för en annan provanställning? 

Det har jag redan svarat på tidigare i tråden. Å andra sidan tycker DU inte att vi år 2016 borde ha kommit längre än att huvudansvaret för barnen per automatik tilldelas kvinnan?
    Som sagt nån måste vara den större männsikan, det är tråkigt för barnen om båda föräldrarna är lika egoistiska och inte försöker få till det för barnens bästa utan att behöva bryta upp hela deras värld, eller ta dem från sin andre förälder. Jag har inte någonstans försvarat pappan, jag har inte ens nämnt honom. Jag har synpunkter på ts tanke på handling. 
  • Anonym (Vienna)
    Anonym (Ylva) skrev 2016-04-10 23:24:22 följande:

Han vill bara ha makt över dig eller jävlas. Varför annars detta intresse helt plötsligt?

Du menar han är eg inte intresserad av sitt barn? Gud fl är verkligen sjukt!
Svar på tråden Nu ska han plötsligt ha barnen?