• RebeckaS

Nu ska han plötsligt ha barnen?

Låter ju sjukt dumt, gå till domstol eller kontakta sociala myndigheterna!

• RebeckaS
    Nenne666 skrev 2016-04-09 19:32:34 följande:
    För att?
    Pappan låter inte som en stabil människa ifall han vill ha ensam vårdnad om barnen tros att han jobbar natt, sjukt orimligt.

Finns igen logik i det, ska barnen vara ensamma hela nätter? Vem ska ta hand om dem på dagarna/eftermiddagarna och laga mat osv ifall pappan sover då?
  • RebeckaS
    Anonym (sluta) skrev 2016-04-09 19:48:03 följande:
    Var får du ifrån att han ska lämna dom ensamma? Har du hört talas om nattdagis, barnvakt, släkt?

Vem ska ta hand om dom? Ja samma svar där. Han låter väl snarare som en BRA pappa som tänker kämpa för sina barn istället för att vara låta en bitter mamma dra med dom.
    Men ska barnen bara vara med en nanny då hela dagarna?

Isåfall så är det mer värt för barnen att flytta med sin mamma..!
  • RebeckaS
    Nenne666 skrev 2016-04-09 19:57:08 följande:
    Va det någon som nämnde nån nanny? Fantasin är det inget fel på iaf..
    Hen skrev t.ex barnvakt vilket är detsamma som Nanny. Herregud.
  • RebeckaS
    Nenne666 skrev 2016-04-09 20:03:03 följande:
    Det är det väl för bövelen inte. Det kan vara FARMOR!!
    Men vilken vuxen människa vill att ens mamma ska ta hand om barnen på nätterna och eventuellt dagarna med i detta fallet? 

Tycker inte det låter som någon ansvarsfull person.

Ifall min mamma vill träffa barnen så hör hon av sig, skulle aldrig be henne om hjälp då det bara är pinsamt, hon har knappast valt att bli barnvakt.
  • RebeckaS
    Nenne666 skrev 2016-04-09 20:10:57 följande:
    Jag sa inte att hans mamma SKULLE göra det. Jag sa att en barnvakt kan betyda att en FARMOR kunde vara barnvakt.,serdu! Förstår du inte vad man skriver?
    Jo men berättade bara varför jag inte förknippar ordet "barnvakt" med en farmor/mormor. 

En farmor är en farmor, och en nanny är en barnvakt i mina ögon.
  • RebeckaS
    Anonym (sluta) skrev 2016-04-09 20:19:45 följande:
    Öhhh va?? Det är väl en mega ansvarsfull människa om han riskerar att förlora sina barn då istället skaffar fram en snabb lösning som då farmor istället för att få sina barn flyttade 8 mil!!! Hur fan tänker du egentligen?

Farmor är väl kapabel att säga nej om hon inte vill. Pinsamt att fråga? Ja då har du knappast någon bra relation till din mamma iallfall.
    En ansvarsfull person skulle säga upp sig från sitt nattjobb lämpligtvis och satsa fullt på barnen

Jag har en bra relation till min mamma men hon agerar inte barnvakt här hemma utan vi har underbara nanny´s till sådant ifall vi vill ha lite egentid.
  • RebeckaS
    Anonym (sluta) skrev 2016-04-09 20:29:35 följande:
    En ansvarsfull mamma skulle skaffat utbildning och fast jobb innan hon skaffade barn och skulle inte ens tänka tanken på att flytta 8 mil ifrån barnens pappa.

Så var det något mer du ville eller?
    Har inte heller sagt att mamman i detta fallet verkade vara en ansvarsfull person.
  • RebeckaS
    Nenne666 skrev 2016-04-09 20:32:41 följande:
    Okej, men du kan inte använda din utgångspunkt som en mall, det är väl inte supersvårt att förstå? För det första, alla har inte råd att säga upp sig och för det andra, alla har inte råd till en nanny. Jag tror faktiskt inte ts familj är i den positionen iaf. Om du försöker utgå ifrån dom och inte ifrån dig själv så slipper vi kanske hälften av missuppfattningarna.
    Fast att anställa en nanny är verkligen ingen stor utgift?

Jag tänker alla som har barn och en fungerade ekonomi, alltså jobb borde ha råd med det?
  • RebeckaS
    Anonym (Fel) skrev 2016-04-09 22:47:58 följande:
    Då kan väl Ts göra det och pendla till nya jobbet?
    Ja?
Svar på tråden Nu ska han plötsligt ha barnen?