• Anonym (M)

Hej

Anonym (Kille) skrev 2016-04-14 15:19:38 följande:

Hon är hos oss varannan vecka, grejen är den att jag jobbar heltid 9-18 mån till torsdag, fredag 6-14 och det är fredagen hon kommer vi grillar direkt efter skolan andra fredagen är jag med min andra dotter och fru och fiskar, eller nån utflykt ibland myser hemma. På helgerna håller jag på med bygget, stugan eller båten då ofta med familjen det blir familjetid, kan väl avsätta en och annan helg till bio men då måste jag ju ta andra helgen till bio med andra dottern. Mitt i veckan är det läxläsning, sysslor, pyssel, kortspel, lek, umgänge, trädgård och annat måste. Jag kan inte åsidosätta övrig måsten för nåt som jag kallar bortskämdhet det går inte bara koncentrera mig på hennes linje. Jag älskar verkligen hela min familj och vill ge alla tid är det meningen att dotter på fyra blir åsidosatt eller min fru?

Fast du behöver inte ha millimeter rättvisa mellan en 13 åring och en fyraåring... Bara för att du tar äldsta på bio behöver inte fyraåringen gå.... Hon har inte dom behoven...

Ni kan väl sätta er ner du och 13 åringen och prata ordentlig berätta att hon inte kan få all din tid för du måste görs annat också och förklara då vad det är.. Sedan gör ni ett schema på vad ni ska göra... Både bara du och hon och hela familjen...

Har tre 13 åringar här hemma och ly god kan dom vara drama Queens... Men det gäller att förklara men även vara sträng att låta dom körs över en blir inte bättre, är många hot här om att flytta till andra föräldern.. Sist sa sambon bara ja om det är det du vill... Jag blir såklart ledsen om du inte är här men vill du inte vara här så vill du inte.. Alltså inget fjäsk eller krälande i stoftet, barnet i fråga mblev först jättearg och försökte sen grina sig till uppmärksamhet men när det inte fungerade surade hon ngr dagar och blev sen som vanligt.. Men har inte hotat med flytt igen
Svar på tråden Hej