• j1990

BIM Maj, 2016

Grattis till alla + här inne :)

Har bim imorgon i vanliga fall, men menscykeln verkar ha blivit längre (kroppslig reaktion på barntillverkningen?) så bim om kanske 4-5 dagar då

Tyvärr verkar det följa nå liknande mönster som förra månaden, med tappen och flytningar - fast vet inte om dom va vattniga som nu? Men har ondare i brösten och tempkurvan har varit jämnare iallafall :)

• j1990
    Svelin skrev 2016-05-04 14:58:13 följande:

Jag försöker lägga in bilder från mobilen, men det funkar inte. Hur gör man?

"Välj filer" längst ner :)

• j1990

Bim idag eller inom 4 dagar, tempen håller sig stadigare än vanligt! Nervöst på morgonen när man ska tempa :p

Igår kväll hade jag mycket molvärk så trodde att mensen var på gång men inte då. Tappen är hög och känns stängd. Ondare i brösten och genomskinliga flytningar sen många dagar tillbaka

• j1990
    Deni81 skrev 2016-05-05 10:04:27 följande:

Åh... nackdelen att vara tillsammans med en lantbrukare är att han är ute på åkarna hela dagarna och plöjer. Utslag på äl-test igår, men vem vet om ökningen av lh inte skedde redan under tisdagen. Vi har inte hunnit få till det något än för killen kommer hem så sent och efter ikväll är det nog försent. Känns riktigt jobbigt, tråkigt och ledsamt. Så vi får satsa på nästa månad istället Stort lycka till ni andra! Hoppas på många plus i maj!

Den 24/5 gör jag ett VUL också, så det kanske är bra att vänta till nästa period. Plus att jag ska på Håkan Hellström och Bruce Springsteen i juni. Då hade det varit gött att festa loss lite!

Så lycka till damer, jag avlägsnar mig från denna månad

Känner igen mig i det där deppet. Mannen min jobbar borta så det blir sex när det blir liksom :(

Men åk ut och överraska han i traktorn!! Hur kul avbryt på dagen vore inte de ;) eller offra dig och förför han ikväll fast klockan blir mycket!
  • j1990
    mamalolo skrev 2016-05-05 18:13:08 följande:

Ni som tempar: Har läst på lite nu och det verkar som att tempen inte säger så mycket i sig under lutealfasen (mellan ÄL och BIM) förrän strax innan BIM, då temperaturen sjunker igen om mensen kommer eller förblir hög om en är gravid. Stämmer det? Jag tog tempen idag och den låg på 37,4 (jag brukar ha under 37) men hög temp i sig indikerar väl inte graviditet va?

Ja precis :) man ser när äl har varit, sen sjunker den när mensen ska komma och håller sig högre om man är gravid. Jag har läst om dom som har fått jämnare kurva eller ytterligare en höjning och varit gravida, men vet inte hur vanligt det är. Hoppas på jämnare kurva, jag har betydligt jämnare nu ;)
  • j1990
    Deni81 skrev 2016-05-05 16:41:42 följande:

Haha ja! Undra om man får plats i hytten

Vi gör nog ett försök till kvällen, sent ikväll. Jag tog en tupplur nu så jag ska orka hålla mig vaken

Ja usch vad tråkigt med din man, att han jobbar borta! Hur ofta är han hemma då?

Bra där, man får offra sig lite ;)

Lite olika, ibland är han hemma 1-2 veckor sen blir han borta 1-2 veckor, kommer hem nån helg osv. Men han lyckas alltid va borta vid äl!! Min menscykel och hans jobb samarbetar inte alls :/ nu kan vi kanske ha fått till det på själva äl-dagen, eller hela 6 dagar före. Är nervös nu för att sova och se tempen imorgon haha
  • j1990
    Deni81 skrev 2016-05-05 20:16:25 följande:

Jaha så ofta borta. Vad tråkigt! Men också rätt skönt

Jag håller tummarna för dig imorgon då och din temp! Hoppas hoppas ni prickade ÄL-dagen!!!

Ja fast jag tycker ändå att han är hemma ofta, oftast är han hem på helgerna om han är borta några veckor :) ja blandade känslor, både skönt och tråkigt, men man får ju alltid längta efter varandra. men ALLTID vid äl känns de som

Tack! Hoppas jag kommer kunna sova :)
  • j1990

Tempen håller sig stadig så ingen mens här idag iallafall. Är dock orolig över tappen och flytningarna. Ovanligt onda bröst!

• j1990
    mamalolo skrev 2016-05-06 09:07:41 följande:

När ska du testa?

På tisdag 10/5 tänkte jag. Är på dag 32 nu, brukar ha 30 dagar men den har blivit lite sen och oregelbunden senaste månaderna :o
  • j1990

Min temp håller sig stadig idag med, så ingen mens idag på dag 33. 2 tempar till sen får jag börja hoppas lite tror jag ;)

Känner mig yr idag, det kom igår kväll :/

• j1990

Har sagt att jag ska vänta tills tisdag med test men blir så förbannat sugen när jag ser alla plus!

• j1990

Ingen bebis här, tempdipp. Hade den senare ägglossningen än den jag trodde och hoppades på :( stämmer bra med min tidigare beräkning med hur många dagar mellan äl-mens jag har. Men hur kan man ha äl med sparsamma lotionflytningar??!

Enligt mina beräkningar är mannen troligtvis borta vid nästa äl med, sista möjliga sexet blir nästan en vecka före igen. Blir så ledsen för det känns omöjligt!

Är det nån som har nå tips på hur jag kan få äl några dagar tidigare? Testat rosenrot i 2 månader men funkar inte. Tänkte på munkpeppar men det är slut på lagar överallt så går inte att beställa!

• j1990
    mamalolo skrev 2016-05-08 08:14:27 följande:

Åh, hur stor? :(

Känner tyvärr inte till någon metod. :(

0,2. Mensen brukar starta på den tempen :( känns som att den är på väg
  • j1990
    Videungen skrev 2016-05-08 12:48:01 följande:

Är det någon här som inte alltid har eller vart med om utebliven ÄL? Hur blir det med flytningar och tempen då?

Tempen går inte upp då. Man kan tydligen sparsamma lotionflytningar och ändå få äl den tidpunkten *inte alls nån som är bitter här haha*
  • j1990

Kan ägget fästa så sent som äl+11? Tappen är stängd och har ovanligt hög dagstemp (även om den inte gills) fast jag hade en tempdipp imorse. Jag vill väl hoppas in i det sista, fast är inte stor chans när vi sexa 6 dagar innan äl

• j1990
    annamfamilj skrev 2016-05-08 14:32:56 följande:

Önskar jag kunde svara. Men det står något 6-10 dagar så det borde ju gå. Tänker på när jag planerade barnen jag nu har. Då kunde man skriva in sina uppgifter för att räkna ut bf. Då skulle man skriva in lutealfas. Jag skrev in den på 16 dagar för längre kunde man inte ha. Men min var eg 18 dagar...

Ja jag googlade och hittade allt från 3 till 12 dagar, nånstans 14. Men vanligast verkar dom säga 5-10 dagar, så 11 verkar inte va så omöjligt. Men hade som sagt sex 6 dagar innan äl, så är väl kört ändå :/

Min lutealfas är 12 dagar tror jag, så mensen borde komma imorgon då om jag har rätt. Och med tempsänkningen imorse stämmer det nog bra. Men som sagt har jag hög dagstemp nu, mycket ovanligt att jag har över 37 grader ens dagstid. Ligger på 36,2-36,3 vid mens. Fast är ju värme i luften så vill nog bara tro en massa ;)
  • j1990
    annamfamilj skrev 2016-05-08 14:49:01 följande:

Fast tempen borde ju inte påverkas av utomhusvärmen? Eller? De säger ju att de är frusna ofta när de plussar förresten. Är du frusen? Fast iof svårt i detta väder. Jag letar verkligen symtom nu. Flytningar som är tjocka. Likt äl. Fast vitgula. Visst är det fräscht att höra? Googlade på mina två förra graviditeter vad jag skrivit här på fl. Och med dem var det inga symtom ens på bim. Förutom nidblödning med första. Sen kom allt i v 6

Jag brukar bli påverkad, iallafall åt det kalka hållet. Går jag ute med blött hår och det är lite kallt är jag nere på 35,9 typ haha. Jag känner mig ganska varm, är en fryslort så händer inte ofta. Gjorde ett negativt grav.test imorse så gravid nu är jag inte, därför hoppas jag att det kan ha varit en implantationsdipp nu men som sagt är det väl inte troligt att ha sex 6 dagar innan äl :(

Mina har varit vattniga sen äl, inte mycket. Idag har det blivit lite mer och vitgrumligt så kanske mens på gång då. När har du bim?
  • j1990
    mamalolo skrev 2016-05-08 19:31:49 följande:

Attans. Nu kom min mens. Precis som jag misstänkte efter tempdipp, finnar och PMS. Ska börja tempa på riktigt nu för att se mer exakt när ÄL äger rum för jag hade stegring 25-26 april - min lutealfas är alltså bara 11-12 dagar om stickorna hade rätt.

Nåja. Det känns riktigt deppigt, men skönt att slippa undra. Nu: massor med kaffe och rödvin. :) Nya tag i maj/juni. Lycka till alla!

Va tråkigt :( hade också en tempdipp imorse, väntar bara på mensen nu. Verkar inte bara på gång dock konstigt nog, men den kommer säkert inatt :( :(
  • j1990

Ni som tempar och har fått tempdipp och mens, hur mycket har tempen dippat då? Under eller över coverline?

Fick en tempdipp igår (lika idag) och väntade mensens senast natten till idag men verkar inte vara på gång alls (stängd tapp, ingen mensvärk). Tempen sjönk med 0,2 men ligger fortfarande över coverline

Svar på tråden BIM Maj, 2016