BIM Maj, 2016
Alltså...kan man ha gravsymptom redan på äl+4? Jag har som en brännande/molande kännsla i tjejmagen och har igår och idag varit väldigt hungrig hela tiden. Påminner om när jag var gravid sist men det är ju så tidigt ännu...
Alltså...kan man ha gravsymptom redan på äl+4? Jag har som en brännande/molande kännsla i tjejmagen och har igår och idag varit väldigt hungrig hela tiden. Påminner om när jag var gravid sist men det är ju så tidigt ännu...
ÄL över för denna gången, hoppas verkligen det var sista gången på länge som vi behövde jaga den :)
Lägger upp en bild på min tempkurva, enligt NC hade jag ÄL i tisdags, men jag fick positivt ÄL test i lördags, sen tempdipp i söndags och liten höjning i måndags, sen har tempen fortsatt uppåt, så jag skulle egentligen vilja ha det till att ÄL inträffade i söndags.. :P
Vad tror ni? :)
Gash, vi försöker på här borta! Min ÄL är här någon gång i dagarna. Försöker kolla på flytningarna om de blir så där trådiga. Men det har inte hänt ännu. Får man alltid det vid ÄL? Jag har så ibland vet jag, men har inte brytt mig tidigare för att jag inte visste varför man har så liksom. Än så länge har det bara varit vanliga flytningar.
Hej tjejer! Det var ett tag sedan jag skrev eller läste här men nu har jag läst ikapp. Så spännande med alla gravsymptom och svaga streck på gravtest som jag hoppas blir starkare snart.
Själv är jag på äl+8 men inget streck på dagens gravtest (väldigt tidigt ännu dock). Igår fick jag värdens illamående när jag var på besök hos en vän och det blev värre i bilen på vägen hem så tillslut fick jag stanna, sätta på varningsblinkers och kräktes i diket. Sen hade jag lite feber inatt (38,4 kl 03 och 37,7 kl 6) och mår lite småilla även idag så jag vet ju inte om jag är sjuk eller gravid. Hoppas hoppas på det sistnämnda såklart ;)
Fick nyss orange flytning, alltså utblandat blod. Jag orkar inte.. BIM +3 idag, jag hoppas inte mensvärken sätter igång för då är det kört! Min mens brukar börja med utblandat blod eller smala strimmor av blod i flytningen och sen BOM kommer mensen dagen efter. Nu ska jag ju inte ha mens än så lite tidigt är det. Blev en mycket dålig dag nu :( Vill verkligen inte ha den och då kommer de bli 8e försöket och känns som detta aldrig kommer bli något. Hatar min kropp nu som aldrig verkar fatta något. Ååh. Ingen mens nu TACK!!!!!
Hej tjejer! Vad tror ni om detta gravtest. Är det inbillning eller anar man ett streck. Jag är bara på äl+8.
Plussade på cb monitorn idag........ helt sjukt!! Kan inte riktigt fatta det, trodde att jag hade fått mens nämligen. Jag har en blödning och en ordentlig mensvärk. Så jag hoppas att den inte missvisar nu. Vi får väl se. Jag hoppas att plusset har kommit för att stanna.
Någon annan som varit med om något likanden scenario, att först plussa, sen kommer mensen samma dag eller en dag senare?
Hej! Idag på äl+9 tog jag två nya gravtest. Ett "bäst på test" (blå) och ett "rfsu" (röd). Hihi nu ser jag ett tydligt streck på det blå :) Kan knappt tro det men visst måste det betyda att jag är gravid.
Tack för alla grattis! Jag förstår er som inte ser något på bilden. Det är betydligt tydligare i verkligheten men visst är det ett SVAGT streck än så länge. Men ett streck är det i alla fall :)
Nu ska man bara få behålla graviditeten också. Har ett missfall i bagaget men stor förhoppning att detta går hela vägen.
Och såhär såg cb ut igår. Översta bilden när man ska läsa av och undre då det torkat...
Ser att det blivit flera plus i tråden!!
Fantastiskt! Grattis!! :)
Vad skulle ni säga att era tydligaste symptom är?
Stort grattis till alla som plussat! Så roligt att se!
Jag har varit helt frånvarande senaste dagarna på grund av att min mamma kom på besök och hela helgen blev helt uppbokad.
Hade förväntat mig min ägglossning i början på förra veckan men ingenting. Har inte fått ett helt positivt ÄL-test men det stegrade förra veckan och var som starkast på fredagen innan det blev svagare igen. Hade också en rejäl tempdipp i lördags som skulle kunna bero på ÄL. Var på riktigt dåligt humör torsdag och fredag samt att jag fick ett migrän-anfall på fredagen och det känns som att allt det där hänger ihop och att jag borde haft ÄL helgen. Vad tror ni? I dag har nämligen tempen ökat lite också.
Trots att vi hade besök så lyckades vi få till det i lördags som två fnissiga tonåringar. Jag hoppas det räcker eftersom det var lite dåligt på den fronten och vi bara fick till det på tisdag innan och igår. Nu börjar den värsta väntan antar jag och som det ser ut i mina appar så bör min BIM vara framflyttad till den 13e maj.
Det tror jag =) Jag ser det iaf. Vad härligt, ta ett nytt imorgon så kanske det har blivit starkare. Det ska jag med göra.
Oj här hänger man inte med i svängarna! Grattis till alla plus!! Superkul
Tänkte testa mig i morse men försov mig och fick så bråttom iväg att jag glömde bort. Hehe.. =/ Så väntar till imorgon. Då kommer jag vara antingen Bim-1 eller BIM+1.
Ingen mens ännu iaf! =D
Här är både NC och FF. På NC kan man inte ens se tempdippen för att den var så låg. Det hände liksom inget speciellt då heller så jag kan inte komma på något annat som påverkat tempen den dagen.
Dagens gravtest på äl+10:
Det blir starkare och starkare :D
åh va underbart! du tog ett igår med va?
Fick svagt plus idag, men vill nog fan ta ett till imorgon. testnatnarkoman