• Bäbiiiis

BIM Maj, 2016

Sötsöt skrev 2016-04-16 16:02:22 följande:

Ååå asså hur dum kan man va:P sa ju att jsg skulle skota i att ta några äl test denna gången då mina knte har blivit riktigt positiva någongång... Men kunde inte hålla mig och fick detta nu, hjälp mig e ni snälla skulle ni tolka detta??

Positivt skulle jag också säga så äl borde bli om 1-2 dygn :)

Och då är nog bim tidigare än du angett för inte har du väl 3 veckors lutealfas? 2 veckor är väl mer vanligt tror jag.
  • Bäbiiiis
    Milli_1 skrev 2016-04-17 07:56:14 följande:

Hmm jag har fått glad gubbe på CB:s digitala test sedan i fredags. Betyder det att ägget har problem att släppa då? Ser ju superstarkt ut igår och idag?

Någon som vet varför man får positivt flera dagar blir ju rätt mycket ligga ha ha

Positivt i 2 dagar är nog inte så ovanligt men jag kan även tänka mig att om man får positivt längre än så att kroppen haft problem att släppa ägget. Hoppas du får neg imorgon och att ägget släpper som det ska.
  • Bäbiiiis
    Milli_1 skrev 2016-04-17 10:58:21 följande:

Det bör bli negativt imorgon. Vi ligger på ikväll också jag var så sjukt stressad i fredags men gick på ett yogapass igår Sp jag tror det hjälpt lite... Snart är man inne i fasen att vänta på bim , tycker det är Sp jobbigt. Analysera varje symtom tills man blir knäpp ha ha

Ja det är ett evigt väntande. Gravsymotom ska jag försöka uundvika att analysera när ned blir min tur att vänta på bim. Jag kan ändå inte skilja det från mensvärk och hur man mår i vanliga fall då man inte känner efter så noga.

Hur länge kommer du vänta innan du gör gravtest? Jag plussade på äl+10 förra gången så kommer inte kunna vänta till bim.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-04-18 17:11:07 följande:

Alltså....fattar ingenting. Denna månad ska vi försöka med ÄL-tester för första gången. Har köpt Apotekets egna och eftersom mina senaste två cykler varit 26 dagar så gick jag efter det i instruktionerna. Då står det att vid en cykel på 26 dagar ska man börja testa på dag 10. Det var i lördags. Har alltså testat nu i tre dagar men teststrecket är verkligen svagt. Och har varit lika svagt alla dagar. Hur funkar det egentligen, jag tänker att strecket borde bli starkare och starkare? Eller funkar det inte så. Är ju ändå på dag 12 i cykeln nu, att jag ska ha ÄL inom 24-48h känns ju rimligt, men strecket är som sagt supersvagt. Har iofs haft skumma cykler sen vi slutade med p-medel i november. Med p-medel hade jag alltid en cykel på 29 dagar, samma dag, samma tid. När jag slutade har cyklerna varit 35, 32, 32, 31, 26 och 26. Så jag vet inte...längtar ju efter ÄL men verkar ju inte ens vara i närheten enligt testen....

Har hållet mig från att dricka minst 2h innan jag tagit testen. Dock tagit olika tider (12.00, 15.00 och 16.30)

Det undrar jag också. har fått svaga streck i ca 6 dagar nu men det i fredags var lite starkare än de övriga men inte positivt.
  • Bäbiiiis

Någon här som har koll på det där med att känna på tappen om man har äl? Jag skulle kolla om jag hade fertilt sekret och kände då även att tappen var väldigt hög och ev. lite öppen. Beryder det att äl är nu eller om några dagar.

Fick detta äl test idag (cd 14)

• Bäbiiiis
    Stellan88 skrev 2016-04-19 22:46:51 följande:

Borde ha ÄL vilken dag som helst nu så nu ligger vi i varje dag :D 

Har börjat se en stegring på ÄL-stickan också. Men är osäker på vilken strategi som är bäst... Vi har kört varannan dag sen en vecka tillbaka och nu tänkte vi köra varje dag fram tills ÄL. Är det bra eller bör vi fortsätta på varannan dag? 

Det är en bra fråga. Jag vet inte svaret men kan gissa att det inte blir så många starka spermier om man har sex varje dag under en lång period. De behöver väl lite tid att produceras och växa till sig? Varannan eller var tredje dag borde ju räcka men de två sista dagarna innan äl skulle jag nog ändå köra på varje dag om jag hade möjlighet till det.
  • Bäbiiiis
    copycat skrev 2016-04-20 17:45:06 följande:

Fattar inget! Är på dag 14 efter första mensdagen, har testat med Apotekets ÄL-test sen dag 10 och det ser ändå ut såhär! Sjuuukt svagt. Ändå har jag trådiga flytningar och molvärk:( eftersom mina senaste två cykler varit på 26 dagar borde jag ju verkligen ha ÄL typ nu. Och testerna ska ju visa att man har äl inom 24-48 h. Känns helkonstigt att det inte skulle ge utslag nu. Testet är från idag. Bläää, less! Betyder detta att jag inte har ÄL denna månad eller vad fasen?!:(

Typ sådär såg mina test ut när jag hade trådiga flytninga och sen igår när jag nog skulle anse att flytningarna var vattnigare var testet starkare men inte "positivt" och nu ikväll är det nästan helt blankt och jag har fortfarande vattniga flytningar. Betyder det att jag har haft min lh-topp och äl kommer inom kort tror ni?

Såhär har det sett ut. Sista bilden är från idag

den är från idag på förmiddagen och nu på kvällen då jag är på cd 15.
  • Bäbiiiis
    Milli_1 skrev 2016-04-20 20:38:04 följande:

Blir inte klok på dina ältest... Dag 10 är lika stark som dag 14? Kan du ha haft äl tidigare än dag 10? En sak jag lärt mig sista månaderna är att cykeldag 1 räknas från första bruna flytningen, kam du räknat från fel dag?

Nej jag blir inte heller klok på dessa test. Jag tror inte äl-test funkar på mig :( Sist jag skulle bli gravid var det likadant. Fick aldrig något helt positivt test då så jag gav upp. Jag tempar också och har inte haft någon temphöjning ännu så jag tror inte jag haft äl. Hoppas på temphöjning imorgon eller övermorgon för det känns som att jag har äl nu. Jag har lite kramper och vattniga flytningar. Bara vänta och se och fortsätta med regelbundet sex tills temphöjningen kommer.
  • Bäbiiiis
    Fizzybubble skrev 2016-04-21 17:05:55 följande:

Behöver hjälp. Visst är de på väg att öka lite i styrka? Eller inbillar jag mig?

Jag tycker sista testet ser starkast ut men första är också ganska starkt så det är inte så tydligt om det är en stegring eller inte men alla dina test är starkare än alla mina i alla fall.
Svar på tråden BIM Maj, 2016