• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Loncelot

Ja måste gjort något fel med ÄL testerna dom 2 dagarna när ja var så öm o monitorn måste läst av fel eller så hade ja ingen äl... Ja får börja tempa oxå för att ha något att jämföra med... Får se vad som händer om en vecka på bim...

• 5blir6

Förväntad äl om 3 dagar men fortfarande inte ens hög på monitorn...

• Loppalisa
    Loncelot skrev 2016-04-25 22:12:17 följande:
    Haha, ja men man känner sig explosiv hela tiden, du borde väl få ägglossning snart, bästa är nog ändå o köra var 3:e dags metoden då hinner alla återhämta sig, och oddsen borde ju vara relativt höga, har senaste månaderna känt av min ÄL vilket jag aldrig lagt till märke tidigare.. Min man är väl inte den mest förstående till hur man kan må heller så det gör det något jobbigare, o det är ju alltid mest synd om honom med allt mellan himmel o jord...sen har man ju massa annat i livet som man ska passa upp på o lösa släktens alla problem så känns tungt att få allt på sin plats o bara försöka tänka på sig själv ibland...
    Ja jag hoppas verkligen det! Antar att det bara är att köra på så länge och hoppas på det bästa. 

Angående att tempa så gör jag det på morgonen som rekommenderat. Alltså precis när man vaknat och innan man går upp.. 
  • hoppfullsnart40
    Loncelot skrev 2016-04-26 07:26:59 följande:

Ja måste gjort något fel med ÄL testerna dom 2 dagarna när ja var så öm o monitorn måste läst av fel eller så hade ja ingen äl... Ja får börja tempa oxå för att ha något att jämföra med... Får se vad som händer om en vecka på bim...

Samma med min monitor. Den visar inte max denna månaden heller :(

Har börjat tempa istället.
  • Rosenblad
    Loppalisa skrev 2016-04-25 22:39:42 följande:

Vagnen blir helt klart den stora kostnaden för oss efter som vi bestämt oss för en Cybex Priam med liggdel och Lux-sittdel. Har tänkt att jag var en bugboo-tjej men efter att ha testa Cybexen så kom jag på andra tankar. Med det var bra eftersom sambon inte föll för bugaboon. Ni då?

I övrigt är jag beredd att hålla med. Väntan är olidlig men vi stannade upp lite förra månaden eftersom jag inte är jätteförtjust i tanken på ett decemberbarn. Egentligen spelar det ju ingen roll men gillar tanken på att våren 2017 blir något utöver det vanliga. Peppar peppar ta i trä. Man får ju hålla tummarna i alla fall :)

Läste lite om den nu och den verket definitivt va i samma klass som bugaboo donkey och britax Go next som jag gillar. Men för oss blir det en bugaboo donkey för jag gillar de extra utrymmet och att den kan bli en syskonvagn. Vill ha barn ganska tätt och då kommer vi behöva de, förhoppningsvis blir vi med barn tätt efter iaf ;) Det är planen så får vi se om de håller. Kommit ut en nu färg "grey melange" som jag verkligen vill ha.

Ja jag håller med och sen tänker jag på att barnet kanske får svårare i skolan när den är född så sent på året, väldig skillnad på någon som är född i Januari och någon som är född i December..och så ska de gå i samma klass..känns inte bra att va lite efter i utvecklingen hela tiden men samtidigt kanske inte det blir ett problem men hade velat skona barnet från de ändå :).

Nu behöver vi bara de jäkla plusset också! :) Efter 7 månader här så börjar det bli frustrerande, tänker att hade jag blivit gravid första försöket hade jag haft ett barn om två månader..inget bra tänkande alls haha.
  • sawyer
    Loncelot skrev 2016-04-26 07:28:04 följande:

Ni som tempar vilka tider brukar ni göra det?

Direkt på morgonen innan jag går upp, det är basal tempen man vill ha. Blir runt 5-5.30 på vardagarna och runt 6-6.30 på helgerna.
    Skulle det vara att jag vaknar vid fyra och behöver gå upp på toa eller något, så tempar jag redan då, annars är risken den blir högre vid 5 eftersom jag redan varit uppe om..

Man ska inte bry sig om tempen om man druckit dagen innan, sovit dåligt eller för lite. Jag använder NC, och dom vill att man ska ha sovit iallafall 4 timmar sammanhängande för att få rätt temp.
Svar på tråden BIM Maj, 2016