• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • miilap
    jny1891 skrev 2016-04-25 12:22:06 följande:

Ska kanske testa imorgon. Vill försöka hålla mig till fredag, men det går nog inte. :P

Så jäkla rädd att få ett -, men det kan ju bara bli antingen eller.

Är född i Sthlm, men det var längesen jag flyttade. Nu bor jag i Dalarna. Du?

Tror heller inte jag kan hålla mig. Ligger testen där hemma nu när jag kommer hem lär det börja klia i fingrarna :D

Min sambos dröm är att flytta till ett litet hus i Dalarna haha. Vi bor i Stockholm :)

Tröttheten har jag börjat känna av idag. "Mensvärken" håller fortfarande i sig och mitt humör ska vi inte ens prata om :p

Vet någon varför man kan känna en ganska stark värk i livmodern och äggstockarna mellan äl-mens om man inte är gravid?
  • Rosenblad
    jny1891 skrev 2016-04-24 14:26:47 följande:

Jag har inte börjat handla än, men jag googlar ju från morgon till kväll. Sitter klistrad vid mobilen. ;)

Blev nyss kallad spottkobra av sambon. Har inte märkt det själv, men tydligen är jag sur. :P

Ja samma här :) googlar allt förutom förlossning då jag inte alls vill läsa om det, mer än fakta från barnmorskan osv. Kommer skrämma upp mig och står så mycket skräckexempel på internet och de vill jag inte ska fastna i mitt huvud.

Haha ja humöret går fram och tillbaka men mitt humör hållt upps nu med tanken på att jag KAN va gravid. Men kommer mensen sen kommer det bli annorlunda!
  • Loncelot
    Loppalisa skrev 2016-04-25 17:33:56 följande:

Känner mig vilsen. Har testa med testlagrets ÄL stickor sedan torsdags förra veckan och dem visar nada picolada, ingen stegring eller ens ett svagt sträck. Borde ha ÄL i morgon eller i eventuellt någon dag senare och just nu känns det inte särkilt troligt. Jag hade som en liten liten spotting i fredags som jag inte förstår vad det kan vara. Har noll koll på flytningar så där har jag inte mycket att hämta men tempen ligger relativt stabilt så jag bör ju inte ha missat ÄL? Tänker att cykeln kanske är längre än förväntat eftersom det är första riktiga cykeln efter att ha tagit ut P-staven. Jag känner redan nu att det här kommer göra mig knäpp :P

Förstår din frustration, jag är i samma sits dock har jag haft äl varje månad nu i 4månader men nu är jag på dag 20 o fortfarande ingenting visst gått från låg till hög men det lugnar ju inte mig direkt....denna oroa o frustration tar död på mig...orkar inte ens vara trevlig längre...none eggzilla eller något sånt...
  • Loppalisa
    Loncelot skrev 2016-04-25 19:38:45 följande:
    Förstår din frustration, jag är i samma sits dock har jag haft äl varje månad nu i 4månader men nu är jag på dag 20 o fortfarande ingenting visst gått från låg till hög men det lugnar ju inte mig direkt....denna oroa o frustration tar död på mig...orkar inte ens vara trevlig längre...none eggzilla eller något sånt...
    Frustration var ordet! Haha förlåt att jag skrattar men none eggzilla måste vara det mest klockrena jag läst. Det är precis vad jag är just nu! Jag är hormonell och skitsur som om jag hade värsta PMSen. Jag inser ju att jag inte känner min kropp särskilt väl. Har aldrig haft några känningar vid ÄL och får inga fysiska förvarningar vid mens. PMSen brukar dock komma som ett brev på posten någon dag innan. Kanske har min kropp hoppat ÄL och bara kör på mens direkt? Fast jag bara är på cykeldag 15?
  • Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-24 13:42:22 följande:

Ser fram emot att se en massa + här i tråden!! :) Känns inte som det finns en bättre start än med en bebis 2017! Var igår i en bebis affär som hade ALLT, har liksom redan inköpslistan och vilka märken i huvudet. Allting är bestämt men det ligger på is tills vi vet att nu kommer det en bebis om 9 månader. Har köpt lite kläder och fina bokstäver i trä som ska sitta på något fint ställe sen (redan bestämt namn). Det ska bli så kul att få köpa allt sen, blir helt energisk av tanken! :) helt insnöad haha. Någon som känner igen sig?

Åh jag känner igen mig tokmycket. Är en extremplanerare när det gäller allt. Jag har dock lyckats hålla mig från att köpa något än. Men vi har redan kollat ut vilken vagn vi ska ha och en massa annat skoj. Inser ju att det bara är att börja spara om man ska kunna köpa allt man vill ha :P va roligt att ni redan bestämt namn. Vi med! Nu vill man ju inget hellre än att plussa!
  • Loncelot
    Loppalisa skrev 2016-04-25 21:20:47 följande:

Frustration var ordet! Haha förlåt att jag skrattar men none eggzilla måste vara det mest klockrena jag läst. Det är precis vad jag är just nu! Jag är hormonell och skitsur som om jag hade värsta PMSen. Jag inser ju att jag inte känner min kropp särskilt väl. Har aldrig haft några känningar vid ÄL och får inga fysiska förvarningar vid mens. PMSen brukar dock komma som ett brev på posten någon dag innan. Kanske har min kropp hoppat ÄL och bara kör på mens direkt? Fast jag bara är på cykeldag 15?

Haha, ja men man känner sig explosiv hela tiden, du borde väl få ägglossning snart, bästa är nog ändå o köra var 3:e dags metoden då hinner alla återhämta sig, och oddsen borde ju vara relativt höga, har senaste månaderna känt av min ÄL vilket jag aldrig lagt till märke tidigare.. Min man är väl inte den mest förstående till hur man kan må heller så det gör det något jobbigare, o det är ju alltid mest synd om honom med allt mellan himmel o jord...sen har man ju massa annat i livet som man ska passa upp på o lösa släktens alla problem så känns tungt att få allt på sin plats o bara försöka tänka på sig själv ibland...
  • Rosenblad
    Loppalisa skrev 2016-04-25 21:43:21 följande:

Åh jag känner igen mig tokmycket. Är en extremplanerare när det gäller allt. Jag har dock lyckats hålla mig från att köpa något än. Men vi har redan kollat ut vilken vagn vi ska ha och en massa annat skoj. Inser ju att det bara är att börja spara om man ska kunna köpa allt man vill ha :P va roligt att ni redan bestämt namn. Vi med! Nu vill man ju inget hellre än att plussa!

Va kul, Vilken vagn har ni valt? Ja det kommer ju bli en del dyra inköp med vagn och sånna stora saker men man har ju nio månader på sig och kommer nog vilja köpa mer till barnet än till mig själv :) nä nu väntar man bara känns det som, denna eviga väntan..blir galen. Men känns bra att nu är det Januari barnet tidigast kommer födas i, början på året och sen är det våren.. Gillar tanken att barnet föds tidigt på året. Hade inte tackat nej till en december bebis men väljer hellre Januari faktiskt!
  • Loppalisa
    Rosenblad skrev 2016-04-25 22:27:32 följande:
    Va kul, Vilken vagn har ni valt? Ja det kommer ju bli en del dyra inköp med vagn och sånna stora saker men man har ju nio månader på sig och kommer nog vilja köpa mer till barnet än till mig själv :) nä nu väntar man bara känns det som, denna eviga väntan..blir galen. Men känns bra att nu är det Januari barnet tidigast kommer födas i, början på året och sen är det våren.. Gillar tanken att barnet föds tidigt på året. Hade inte tackat nej till en december bebis men väljer hellre Januari faktiskt!
    Vagnen blir helt klart den stora kostnaden för oss efter som vi bestämt oss för en Cybex Priam med liggdel och Lux-sittdel. Har tänkt att jag var en bugboo-tjej men efter att ha testa Cybexen så kom jag på andra tankar. Med det var bra eftersom sambon inte föll för bugaboon. Ni då?

I övrigt är jag beredd att hålla med. Väntan är olidlig men vi stannade upp lite förra månaden eftersom jag inte är jätteförtjust i tanken på ett decemberbarn. Egentligen spelar det ju ingen roll men gillar tanken på att våren 2017 blir något utöver det vanliga. Peppar peppar ta i trä. Man får ju hålla tummarna i alla fall :)
  • U76
    Cobran skrev 2016-04-25 16:58:51 följande:

Jag hoppar in här då fröken röd kom igår. Inget helhjärtat försök förra månaden, men nu så :)

Jag var 21 när jag fick min första och 23 när andra kom. Då vart jag gravid på första försöket med båda.

Hoppas det inte tar så lång tid fast jag är lite äldre nu.

Någon som är 35+ här i tråden?

Hej, jag har nyss fyllt 40, garv3 barn sedan tidigare och när spiralen skulle bytas beslöt vi oss för att vi skulle testa. Tog ut spiralen i slutet av mars, nu kanske det är inbillning men känner igen symptomen, Bim om 4 dar då vet vi mer säkert tänker vänta tills efter det. Lycka till och roligt om vi kan följas åt
  • Emsan91

Hej! Hoppar in här då det inte blev något denna månad. Hoppas nu på maj! :)

Svar på tråden BIM Maj, 2016