• j1990

BIM Maj, 2016

thecoc skrev 2016-05-01 21:20:00 följande:

Här har vi en som är sen på bollen, jag är ny här på forumet!  Hade beräknad ÄL 23/4, tog ÄL-test 22/4, svagt streck, ÄL-testet 23/4 var helt negativt. Så tog jag ett ÄL-test idag och det var jättepositivt! Teststräcket var mycket starkare än kontrollsträcket, så det var bara att hoppa i bingen direkt.

Så nu vet jag inte egentligen när min BIM är, det finns två teorier:

1. Min ÄL var tidig (pga svagt streck 22/4), befruktad och ÄL testet idag ger utslag pga gravid. Tog även ett gravtest idag som var neg.

2. Jag har ÄL nu, vilket betyder att min BIM är 16/5 och senare än förväntat (egentligen beräknad till 10/5)

Jag är så otålig! Har ingen brådska att bli gravid men så fort man vet att det finns en riktig chans blir man ju helt besatt av tanken!

Några tankar?

Sitter lite i samma sits. Förhoppningsvis bim 5/5 men kan nog dröja till 9-10e om jag har otur! Kanske äl dag 17. Negativt test dag 18, 19, 20, 23 och 25 men tempkurvan visar att jag kan ha haft äl dag 23 också. Men hade ett knappt synligt test 3 dagar innan och ingenting på äl-dagen då, så vet inte om jag kan ha haft då?

Hur vet du att du hade beräknad?
  • j1990
    thecoc skrev 2016-05-01 22:24:50 följande:

Jag tempar inte men har en app som räknar ut när jag bör ha ÄL baserat på tidigare mens, så det kan ju mycket väl vara så att jag har en kortare fas mellan ÄL och mens också.

Okej då skulle jag lita på äl-test, apparna räknar bara ut genomsnittet :)
  • j1990
    Rosenblad skrev 2016-05-01 23:47:39 följande:

1 Maj, nu väntar jag på att plusset ska trilla in!!

BIM nu den 5e eller 6e, vattniga flytningar och ont i brösten sen några dagar tillbaka. Som vanligt nu innan BIM blir jag så nervös och uppstressad över att kanske är de vår tur nu! Förra månaden börja jag gråta och prata inte med min man på nästan en hel dag för jag kände inte alls för att prata med någon efter jag fått min mens. Var arg på blodet och arg på kroppen. Känns som jag aldrig kommer bli gravid faktiskt men vi ger inte upp.

Har kanske också bim då, men vet ju inte äl så kan va senare :(

Ont i bröst och vattniga flytningar här med, kan inte minnas att jag har haft vattniga tidigare utan tror att jag brukar ha vita (osäker). Men igår kväll börja den typiska molvärken, långt ner, som betyder mens :( förstår dig helt, brukar deppa ihop totalt nån dag! Usch
  • j1990
    SkogsstjärnN skrev 2016-05-02 05:13:00 följande:

Åh jag blir knäpp på riktigt. Från att ha kännt mig säker på att det tagit sig till hopplöshet över att inte ha fått ett tydligt sträck nu vid äl+10. Får svaga sträck på testlagret men jag tycker de sitter på fel plats sä det är säkert inbillning..

Men det är väl inte så vanligt att få plus 10 dagar efter äl bara?
  • j1990
    Verro skrev 2016-05-02 08:38:12 följande:

Ja, jättespännande!! :) Tänkte precis på de med ÄL jag är ju på ÄL+12 idag...

jag har precis beställt hem två gravtest (RFSU's testa tidigt) som borde vara i brevlådan imorgon så ska testa på onsdag :)

Nu har du gjort mig nyfiken på att göra ett äl-test, har ett kvar nämligen :p är antingen på äl+11 eller bara +5 (hoppas inte de!)

Men ska det bli ett positivt äl-test eller bara svagt?
  • j1990
    Nykär15 skrev 2016-05-02 10:08:19 följande:

Jag är med en tuttklämmare hahaha!

Mina har bara blivit så tokömma när jag vart gravid, har startat på ÄL+8-9 nånting...sist med missfallet var det samma sak. Så från ÄL+6 börjar jag känna om de inte gör liiiiite ont iaf hahaha

En till tuttklämmare här! *upp med handen*. Tjuvklämmer och känner hela dagarna, även på stan och jobbet hehe

Har ont i vänster, vilket jag brukar men kanske lite mer och lite i höger vilket jag inte brukar (inbillning?). Men har fått min typiska mebsvärk långt ner nu så tappat hoppet :(
  • j1990

Är det vanligt att man får ett nästan blankt äl-test 3 dagar innan äl inträffar?

• j1990
    Verro skrev 2016-05-02 07:29:13 följande:

BIM den 6/5 och nu på morgonen tog jag ett ÄL test som jag hade liggandes här hemma för jag har ju läst på olika sidor att ÄL tester kan indikera graviditet... Jag blir inte klok på de här och tur har jag/vi som har er här... Vad tror ni? Ett litet förhoppningsfullt ljus tändes i mitt mamma hjärta <3 har ni testat med ÄL stickor innan BIM? Jag hade ju ÄL DEN 20:e april... ????

Gjorde också äl-test, det såg ut såhär. Jag blev inge klokare av de iallafall haha

• j1990
    Verro skrev 2016-05-02 14:44:40 följande:

Hahaha de ser ju nästan ut som mitt :) Näeäpp vi får väll sitta här i nån dag till och klämma på brösten o vara oklokare Hahahaha jag ska ta ett RFSU testa tidigt på onsdag så får vi se om de blir något då....

Ja när jag skulle citera dig gick jag tillbaka, tänkte också att dom va väldigt lika haha :) jag ska inte testa förens den 10e om inte mensen har kommit då. Förhoppningsvis ligger jag på äl +11 men kan va så lite som +5, och då kommer mensen garanterat :( så jag har satt ett "får testa tidigast"-datum. Håller tummarna för dig! :)
  • j1990

ÄR det möjligt att ha äl när man har pyttelite lotionflytningar flera dagar före och samma dag/dagen efter?

Svar på tråden BIM Maj, 2016