• WasaE

BIM Maj, 2016

Ååh vad spännande för er alla, håller tummar och tår stenhårt för er! Hoppas det tar sig!

Själv har jag bim idag!

Men ingen tant röd syns till. Har inte heller några känningar att hon skulle vara på väg.

Har knappt inga symptom, enda som är flytningar, trötthet och hunger. Så ja blir väl att köpa ett test imorgon och testa på fredag OM inte tant röd dyker upp före!

Det här är ju så spännande. Kan tillägga att det är första försöket på nr 3!

• WasaE
    Manolia skrev 2016-05-18 16:21:35 följande:

Jag drömde i natt att jag fick ett pluss och att jag fick det hela tiden. Så i morse kunde jag inte hålla mig.

Och det blev ett pluss!!

Jag är gravid!!

GRATTIS!
  • WasaE

Bim +2 ingen tant röd.

Idag så kände jag vibbrationer i livmodern, googla lite och det kan vara ett tecken.

Blir att köpa gravtest idag för att testa imorgon bitti!!!

Lycka till allihopa!

• WasaE

Jag ska testa imorgon bitti. Är jätte nervös!

Håller mina tummar för oss alla!

Lycka till!

• WasaE

Bim +3/4 ingen mens. Spökstreck på cb gravtest men är nu blankt. Inga tecken på att mensen är på g men har heller inga gravidsymptom.

Kluven just nu men har ett test kvar. Frågan är om jag ska vänta ett par dagar för att jag kanske är en låg hormonare? (Har testat sent med mina tidigare barn)

• WasaE
    Eili skrev 2016-05-20 20:14:14 följande:

Jag fick negativt på BIM+4 så trodde inte jag var gravid utan började vänta på mensen. Gjorde ett test 6 dagar senare för att mensen inte kom och då blev det plus och nu är jag i vecka 19 :)

Okej!

Ja hoppet har väl inte riktigt lagt sig än.

Kanske ska vänta 5dagar innan nästa test?
  • WasaE

Jahapp och där kom tant röd helt utan förvarning!

Lycka till ni andra!!

Jag är egentligen inte besviken eller så då jag var rätt inställd på mensen. Detta var första försöket efter p-piller stopp.

• WasaE

Hjälp!

jag hoppade ju av denna tråd pga att tant röd kom i lördags 21/5. Hade klart rött blod, men igår var det väldigt sparsam blödning och idag är det inget (eller bara bruna flytningar )

Vad är detta!? Normalt blöder jag ju i 5dagar!

jag som hade lagt ner gravid tanken och var beredd på att köra nästa månad.

• WasaE
    Tra3dockan skrev 2016-05-23 13:41:57 följande:

Jag är också misstänksam över den mens-ish jag har. Också rött blod och mest spottings, knappt behövt binda. I vanliga fall är det en syndaflod som kommer. 

Jag tänkte ta ett test i slutet av veckan för att se innan jag helt släpper tanken och det blir i så fall lagom tills nästa äl:) 

Hur tänker du göra?

Ja!

Man blir ju så osäker... jag har ett test kvar. Så blir väl att testa igen. Kanske på söndag eller så.
  • WasaE
    Bettieboop skrev 2016-05-23 13:53:01 följande:

Samma sak för mig plus att mensen var två till tre dagar sen och blödde endast två dagar, brukar blöda fyra. Men efter tre negativa test så gav jag upp hoppet :/

Men jag håller tummarna för dig, men för mig verkar det inte vara något denna månaden!

Jag skulle ha mens den 18:e så min var oxå 3dagar sen. Gjorde ju ett grav test på bim dagen och fick ett så kallat spökstreck. Åhh... hade ju hoppats på att antigen få plus eller att mensen kom ordentligt så man vet. Gillar inte den här ovissheten....
  • WasaE

Imorgon får jag veta svart på vitt om jag är gravid eller ej. Jag hade bim den 18/5, men "mens" var sen 3 dagar. Fick en klar röd blödning den 21:a och tänkte direkt att nu var det kört. Men blödningen var väldigt sparsam och två dagar efter kom det endast bruna flytningar. Gick två dagar med vanliga flytningar, sen kom ytligare 1 dag med ljusbruna flytningar. Jag har inte några direkta symptom, men tänker jag efter så har jag väldiga humörsvängningar, kissar oftare och hunger/sug på mat/godis.

Ja det återstår att se imorgon när jag gör ett test!

• WasaE

Testat och det blev blankt. Håller tummarna för er som är kvar!

Svar på tråden BIM Maj, 2016