• WasaE

BIM Maj, 2016

Hej :)

Hänger gärna på här! Har visserligen precis slutat med p-piller. Men känner ändå att "blir det, så blir det".  Har BIM 20/5 

Jag och min sambo har två barn sen innan tillsammans en flicka på 7 år och en son som fyller 2 år i Augusti.

Nu är vi sugna på en 3:a! :)

• WasaE

Härligt!! Grattis till plussen! Nu vill vi se fler plussa här i tråden ?

• WasaE

Nu är äl passerad bara den långa väntan till bim kvar... ???? detta är första försöket sen pillerstopp. Jag har valt att avstå från allt med test och sånt att göra för jag blir så stressad utav det och har fått för mig att de sätter stopp i hjärnan och påverkar om det blir bebis eller ej. Så jag håller min tanke att "blir det, så blir det" ! Då kan jag slappna av och stressar inte upp sambon heller. Har funkat för oss de andra två/tre gångerna. Blivit gravida på första försöket varje gång (Dock ett som sluta i tidigt missfall)

Håller tummarna att det går vägen denna gång oxå men givetvis är jag inställd att det kan ta tid!

• WasaE

Är idag på äl +3-4. Och har idag molnvärk och lätt illamående. Någon annan som oxå haft illamående så tätt inpå äl??? Man funderat ju på vad det kan vara om det är något på g eller om det är magsjuka på g? Bläk!

• WasaE

Jag hade äl 3-4maj och hade molnvärk till och från hela tiden. Lördagen den 7:e på kvällen/natten till söndag fick jag illamående och kräktes samt fick dålig mage, detta varade dock bara en halv dag. Nu mår jag tipp topp men har inga symptom alls. Känns som om det är kört denna månad, visserligen har jag ett tag kvar till bim som är den den 18maj.

• WasaE

Ååh grattis till alla plussen!!

Jag har själv enligt appen bim den 18/5 och vet inte alls vad jag ska tro.

Man går ju hela dagarna och känner efter symptom!

Det jag kommer på så här är bl.a. svullen, kissnödig, molnvärk och stickningar i tjejmagen. Rikliga vita flytningar. Ömma bröst från och till. Hunger.

Vet inte hur man ska tolka men jag går på nått sätt och väntar på mensen för att inte bli allt för ledsen.

Vad har ni andra för symptom?

• WasaE
    Videungen skrev 2016-05-15 19:58:35 följande:

Då har vi BIM ungefär samtidigt. Jag har som senast BIM (räknar med det senaste ifall, har en oregelbunden cykel) den 19/5. 

Har dock ingen symptom. Förutom i tisdags då min livmodertapp var väldigt svullen och öm - kunde inte sitta. Då var jag säker på att mensen nog kommer! Men ingen mens kom! Har till och från haft lite molvärk efter det. Nu har jag hunnit ta två neg test... Men det senaste testet togs bara på ÄL+7. Ska försöka vänta med nästa test till 19/5 om jag kan!!! Då är det ÄL+13 och borde synas!

Lycka till! När ska du ta test om mensen inte kommer?? :)

Okej.

Jag har väl tänkt att om mensen inte kommer på bim dagen så blir det kanske ett test på bim+1. Samtidigt blir jag orolig att få ett negativt test så drar mig från att testa och väntar på mensen.

Har testat sent med mina tidigare barn för att vara helt säker på att få + på stickan. Dem gångerna har jag nog varit på bim +7.
  • WasaE

Är sååå trött hela tiden! Skulle lätt kunna gå och sova nu!

Är på bim -2 och funderar hela tiden vad som händer i min kropp!

Hoppas att det är en bra anledning till tröttheten och alla de andra symptomen.

• WasaE
    Nykär15 skrev 2016-05-16 19:41:10 följande:
    Dags ta ett test? ;)
    Ja jo, men vågar inte. Väntar tills jag är förbi BIM ^-^ 
  • WasaE
    Sunnanäng skrev 2016-05-17 14:00:42 följande:

Hållit mig lite bakgrunden i denna tråd men vill bara berätta att jag plussade imorse på BIM -2, hade ÄL 5/5. 1:a försöket, 2:a barnet. Känns så kul och samtidigt overkligt! Jag har inte märkt några symtom förutom att prickarna på vårtgården (Montgomerys körtlar) är större/rödare sen omkring ÄL +5 vilket jag fick i v 4 även i min första graviditet men då hade jag även känsliga bröstvårtor och metallsmak i munnen, och det har jag inte nu. Stort lycka till allihop!

Grattis!
Svar på tråden BIM Maj, 2016