• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-21 10:54:49 följande:

Igår va jag rätt öm i nedre magen.. som jag skrev, det gjorde ont precis som vid en ägglossning.. svårt att ta i vid toabesök osv.. o känner än idag lite molande värk i magen och småstick i brösten.

Ursäkta infon men när jag skötte magen nyss så fick jag ljusbruna flytningar.. som små ljusbruna strimlor o flytningarna.. men kan de va en nidis och att ägget fäste igår o därför jag hade så ont ?

Äl+6 idag..

Det låter ju absolut troligt!! Vad spännande!
  • Crazy catlady
    Nykär15 skrev 2016-05-22 06:53:42 följande:

Det låter ju absolut troligt!! Vad spännande!

Jag hoppas.. fick inget mer ljusbrunt på pappret än den gången.. men har fortfarande lite molvärk och lite öm i brösten till och från.. jag e så rädd att jag bara inbillar mig.. Men det e svårt att inte känna efter..

Jag ska försöka att hålla mig från att testa tills äl+10 som är på onsdag.. men det e långt dit.. haha
  • ohsnap

Hoppas in här. Har BIM 29e maj enligt p-tracker. Jag vet inte hur jag ska bestämma försök egentligen- vi har haft oskyddat sen november då jag tog ut spiral, men varken försökt aktivt eller undvikit fertila dagar. Däremot har vi haft väldigt mycket mindre sex under den här tiden, typ varannan vecka. Jag vet dock att vi prickat in det fertila fönstret de senaste månaderna men det har inte blivit nåt. Min sambo vill typ att "det händer om det händer", timingen är inte den bästa så egentligen borde vi vänta lite. Jag känner dock ett stegrande sug och den här laid back-attityden att en bäbis vore oplanerad men välkommen börjar bli lite svår- så den här månaden testade jag med stickor första gången. Också för att få koll på min cykel. Men det har gjort att jag blivit smått besatt. Hade sjukt mycket äl-symptom lördags- nu. Hade fullt utslag onsdag kl 12 & 22 och sen var utslaget borta torsdagen kl 14. När tror ni att ägglossningen var då, natten till torsdag kanske? Om min p-tracker stämmer den här månaden verkar det som att jag har en lutealfas på bara 9 eller 10 dagar. Det återstår att se när/om mensen kommer. Vi hade bara sex en gång kring äl och det var måndag kväll, så antar att chanserna är små då jag inte tycker det verkar som att vi är superfertila.. 

• Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-22 09:44:24 följande:
    Jag hoppas.. fick inget mer ljusbrunt på pappret än den gången.. men har fortfarande lite molvärk och lite öm i brösten till och från.. jag e så rädd att jag bara inbillar mig.. Men det e svårt att inte känna efter..

Jag ska försöka att hålla mig från att testa tills äl+10 som är på onsdag.. men det e långt dit.. haha
    Vet känslan! Men personligen har jag aldrig fått plus innan äl+10, då brukar de knappt synbara dyka upp, likadant denna gången :) så håll ut!!
    Mitt var ytterligare lite starkare idag, så går än så länge åt rätt håll iaf :)
  • Monsan
    ohsnap skrev 2016-05-22 09:49:13 följande:

Hoppas in här. Har BIM 29e maj enligt p-tracker. Jag vet inte hur jag ska bestämma försök egentligen- vi har haft oskyddat sen november då jag tog ut spiral, men varken försökt aktivt eller undvikit fertila dagar. Däremot har vi haft väldigt mycket mindre sex under den här tiden, typ varannan vecka. Jag vet dock att vi prickat in det fertila fönstret de senaste månaderna men det har inte blivit nåt. Min sambo vill typ att "det händer om det händer", timingen är inte den bästa så egentligen borde vi vänta lite. Jag känner dock ett stegrande sug och den här laid back-attityden att en bäbis vore oplanerad men välkommen börjar bli lite svår- så den här månaden testade jag med stickor första gången. Också för att få koll på min cykel. Men det har gjort att jag blivit smått besatt. Hade sjukt mycket äl-symptom lördags- nu. Hade fullt utslag onsdag kl 12 & 22 och sen var utslaget borta torsdagen kl 14. När tror ni att ägglossningen var då, natten till torsdag kanske? Om min p-tracker stämmer den här månaden verkar det som att jag har en lutealfas på bara 9 eller 10 dagar. Det återstår att se när/om mensen kommer. Vi hade bara sex en gång kring äl och det var måndag kväll, så antar att chanserna är små då jag inte tycker det verkar som att vi är superfertila.. 

Hej och välkommen.:).. Ägglossningen sker mellan 24-36 timmar efter maximalt utslag och spermier kan leva upp till 5-7 dagar. Jag och min sambo hann bara mysa lördag kväll och jag hade maximalt utslag måndagen och negativt dagen efter. Jag hoppas fortfarande. :)
  • Bettieboop

Mensen kom 2-3 dagar sent och slutade efter 2 dagar redan? Risken är ju liten för att vara gravid , men så svårt att inte hoppas :(

• Monsan
    Bettieboop skrev 2016-05-22 15:02:45 följande:

Mensen kom 2-3 dagar sent och slutade efter 2 dagar redan? Risken är ju liten för att vara gravid , men så svårt att inte hoppas :(

Jag blödde i 5 dagar och var ändå gravid.. blev flyttad 14 dagar på RUL och det var först då jag förstod att mensen inte var en mens..:). En kompis till mig hade 3 menser trots att hon var gravid.. där kan vi snacka chock.. förlora inte hoppet..
  • Milie

Hur går det för alla? Vad tror ni? Har det tagit sig?

Jag är inte så säker som jag var tidigare men nu idag blev jag utomjordiskt trött. Höll på somna då jag gick (!). Troligtvis är det p.g.a. stress men man vet aldrig!

• Emlov
    Milie skrev 2016-05-22 20:53:15 följande:

Jag är inte så säker som jag var tidigare men nu idag blev jag utomjordiskt trött. Höll på somna då jag gick (!). Troligtvis är det p.g.a. stress men man vet aldrig!

Testade helt blankt idag på Bim -1. Så det känns lite hopplöst. Men ska vänta och se om mensen dyker upp, annars blir det ett nytt test på tisdag/onsdag.
  • Milli_1
    Milie skrev 2016-05-22 20:53:15 följande:

Har bim på lördag och molvärk from hell... Jag sitter o småslumrar just nu... Hoppasverkligen att det tagit sig annars får jag gå till vårdcentralen och få råd om något pms minskande...
Svar på tråden BIM Maj, 2016