• sawyer

BIM Maj, 2016

Ingen decemberbebis här inte, ovälkommen dök mensen upp idag..

Nästa ÄL blir runt 24-25 april, så ny BIM blir runt 9-10 maj.

Hoppas på att maj blir en bättre månad och att vi får börja 2017 på bästa möjliga sätt, med en liten bebis :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-18 15:49
    Uppdaterad lista:

1-3/5, miXxi

1/5 jny1891

2/5, Milli_1

3/5, Stellan88

3/5, KCEG

3/5, Pennie22

4/5, copycat

5/5, Loncelot

5/5, Rosenblad

5/5 j1990

6/5, Bebiiiis

6/5, Verro

6/5, SamsonS

8/5, sötsöt

9/5, MamatillJ

9/5, Fluffan86

9-10/5, sawyer

9-10/5, Loppalisa

10/5, hoppfullsnart40

11-12/5, Svelin

13/5, 5blir6

13/5, Zvjezda

14/5, BonnyBoo

14/5, langtanefterbaby

17/5, SaraVandelay

20/5, eg90

20/5, WasaE

23-24/5, Tra3dockan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-04-19 15:40
    BIM-lista :) ??

1-3/5, miXxi
    1/5, jny189
    1-2/5, Milli_1 ?
    3/5, Stellan88 ?
    3/5, KCEG ?
    3/5, Pennie22 ?
    4/5, copycat ?
    5/5, Loncelot
    ?5/5, Rosenblad ?
    5/5, j1990?
    6/5, Bebiiiis ?
    6/5, Verro ?
    6/5, SamsonS
    ?8/5, sötsöt
    8/5, Fizzybubble?
    9/5, MamatillJ ?
    9/5, Fluffan86 ?
    9-10/5, sawyer ?
    9-10/5, Loppalisa ?
    10/5, hoppfullsnart40
    10-15/5, Videungen?
    11-12/5, Svelin
    12/5, marengen90?
    13/5, 5blir6 ?
    13/5, Zvjezda ?
    14/5, BonnyBoo ?
    14/5, langtanefterbaby ?
    14/5, SaraVandelay ?
    20/5, eg90 ?
    20/5, WasaE ?
    23-24/5, Tra3dockan

• Svar på tråden BIM Maj, 2016
  • Crazy catlady
    Milie skrev 2016-05-21 12:00:56 följande:

Men absolut att det kan vara en nidationsblödning! Det tar 4-5 dagar för ägget att göra resan från äggstocken och genom hela äggledaren. Sen kan det så klart vara plus/minus ett antal dagar eftersom det är svårt att veta exakt på timmen när ägget faktiskt släpper. Men som sagt. Lätt att det kan vara en nidblödning!

Jag fick liknande med min son.. typ i samma tid.. och plussade på äl+10 .. men då va det mer som en rosa flytning.. o det syntes bara på pappret..

Nu är det bara o vänta o se.. :) vågar inte hoppas för mycket.. :)
  • Crazy catlady

O läste mina gamla inlägg från i julas då jag plussade..
    då fick jag oxå ljusbruna/ljusgula flytningar fast på ÄL+10.. och plussade dagen efter på ÄL+11.. o jag har nu snarlika symtom som då.. 
    Man blir ju nästan tokig på allt detta analyserande... haha

• Sajo25
    Monsan skrev 2016-05-21 10:34:28 följande:

Nej vad tråkigt.. fick du ingen info från läkaren ifall det påverkar..

Nä.. jag var inlagd på kirurgen och dem skulle skicka en remiss till gyn så jag vet egentligen ingenting än så länge :(
  • Sajo25
    Milie skrev 2016-05-21 11:57:49 följande:

Ah. Been there. Jag kan trösta dig med att en follikelcysta inte påverkar fertiliteten. Drygt bara om det känns och gör ont. Fick du veta hur stor den är? När min var över 5 cm i diameter och inte försvann på 2-3 månader så började de med åtgärder.

Vad bra! Jag har ju fruktansvärda smärtor, blev ju till och med inlagd! Nä dem sa inte hur stor den var och jag har haft den i 3 månader och smärtan blir bara värre så jag hoppas att dem tänkt göra något åt det!
  • Milie
    Crazy catlady skrev 2016-05-21 13:19:46 följande:

O läste mina gamla inlägg från i julas då jag plussade..
    då fick jag oxå ljusbruna/ljusgula flytningar fast på ÄL+10.. och plussade dagen efter på ÄL+11.. o jag har nu snarlika symtom som då.. 
    Man blir ju nästan tokig på allt detta analyserande... haha

Haha, ja. Man känner efter något fruktansvärt.Jag fick också en nidblödning i min förra graviditet. Minns inte om det var ÄL+8 eller ÄL+10. Något av dem. Det var just så pass att det syntes på pappret. Det var ungefär ett halvt dygn efter att jag känt ett sånt hugg i magen att jag nästan knäade. Efter det var jag som i princip säker på vad som hänt. 
  • Milie
    Sajo25 skrev 2016-05-21 13:26:03 följande:
    Vad bra! Jag har ju fruktansvärda smärtor, blev ju till och med inlagd! Nä dem sa inte hur stor den var och jag har haft den i 3 månader och smärtan blir bara värre så jag hoppas att dem tänkt göra något åt det!
    Om det gjorde fruktansvärt ont så låter det nästan som att en cysta spruckit. Du kanske hade två och nu "bara" en? Jag hade diffusa trycksymtom av min och sen ibland kom perioder då det smärtade så pass att jag inte kunde koncentrera mig på annat. Men jag skulle inte kalla smärtan fruktansvärd. Det låter som sagt mer som då de går sönder.

Hur som helst. Om den gör ont så borde ju det vara fog för att antingen försöka tömma den via ultraljudsförsedd nål eller att operera ut den med titthål. Jag fick testa på tömning, men det halvlyckades bara och sen växte cystan ihop och blev större igen så det slutade med en operation. Ingen större grej då det är titthål kan jag tycka även om det är lite nervöst.
  • Emlov

Bim -1 imorgon. Funderar på om jag ska våga testa. Har massa symtom men det kan lika gärna vara att jag är "skengravid" Kände liknande förra månaden men då kom den jäkla mensen :(

• WasaE

Jahapp och där kom tant röd helt utan förvarning!

Lycka till ni andra!!

Jag är egentligen inte besviken eller så då jag var rätt inställd på mensen. Detta var första försöket efter p-piller stopp.

• Sajo25
    Milie skrev 2016-05-21 14:33:19 följande:

Om det gjorde fruktansvärt ont så låter det nästan som att en cysta spruckit. Du kanske hade två och nu "bara" en? Jag hade diffusa trycksymtom av min och sen ibland kom perioder då det smärtade så pass att jag inte kunde koncentrera mig på annat. Men jag skulle inte kalla smärtan fruktansvärd. Det låter som sagt mer som då de går sönder.

Hur som helst. Om den gör ont så borde ju det vara fog för att antingen försöka tömma den via ultraljudsförsedd nål eller att operera ut den med titthål. Jag fick testa på tömning, men det halvlyckades bara och sen växte cystan ihop och blev större igen så det slutade med en operation. Ingen större grej då det är titthål kan jag tycka även om det är lite nervöst.

Nä det var bara en och den var hel, gjorde en dt-bukett med både kontrast att dricka och intravenöst så dem såg hur allt såg ut eftersom gyn missar den gånger 2 på ultraljudet!

Jag hoppas att dem vill tömma min, för just nu ligger jag som en säl och har ont, fått starka morfintabletter men vågar knappt ta dem för jag mår så illa av dem :(
  • Nykär15
    Crazy catlady skrev 2016-05-21 10:21:45 följande:
    Jag förstår att det är skitjobbigt och svårt men försök att slappna av och njut istället..

Vad har du för känningar/symtom, om man får fråga.. :)
    Jag har molvärk, känns verkligen som det stramar och växer, går i vågor, mer på kvällen men känns även morgon. Lätt bli illamående främst em/kväll. Måste passa blodsockret noga!
Svar på tråden BIM Maj, 2016