BIM Maj, 2016
Blev inget denna gången heller...så hoppar in här och siktar på ÄL 8/5 och BIM blir 22/5....vårt 5:e försök.
Blev inget denna gången heller...så hoppar in här och siktar på ÄL 8/5 och BIM blir 22/5....vårt 5:e försök.
Jag med, jag är 39 år. Har två barn med tidigare man på 5 och 8 år. Hoppas på ett gemensamt litet knytte med min nuvarande kille som inte har några barn sen innan.
Vi blev gravida på försök nr 2 men det slutade tyvärr i tidigt missfall..så nu är vi på försök nr 5...
Nu fick jag ett negativt ägglossningstest. Betyder det att ägget då har släppt?
Jag fick mitt första positiva i tisdags och sedan var det positivt även igår. Vi sexade till det både tisdag och igår så jag kan bara hoppas nu antar jag! :)
Äter ni alla folsyra? Har ätit upp en hel burk och skulle köpa en ny, fy vad dyrt tyckte min man (dyrt och dyrt men han tänkte det var skit) och sa att det där låter ju väldigt onödigt, våra mammor åt minsan inte de där och vi fick inte några problem. Och sen blev det en stor diskussion men forskningen har kommit längre nu men han mena att jag alltid tror på massa saker och går och köper men sen till slut kom vi fram till att jag har rätt och jag skicka flera länkar där det faktiskt står fakta. Men på något sätt är det ju lite upp till kvinnan vad hon tar för vitaminer eller tabletter för jag tror aldrig en man kommer på tanken, iaf inte min man haha..:)
Ja jag äter folsyra och extra järn, även vanliga vitaminer. Har ätit sen 4/1-16 så går ju åt en del och kostar såklart en slant. Men hoppas det är värt det i slutändan. Är ju lite äldre med och vill gärna att kroppen är så förberedd det bara går.
Min kille äter inga tabletter eller tillskott, så han tycker väl med det är en massa konstigt men han säger att han litar på mig och att jag som ändå har två barn sen innan vet vad min kropp behöver. Så han hade aldrig haft åsikter om vad jag stoppar i mig.
Någon som har provat och har erfarenhet av ProgesterAll??
Började med det idag :)
Tog det förra cykeln, slutade i söndags, skulle ha mens i tisdags..men den har fortfarande inte kommit och nu har jag ÄL-känningar?? Fattar ingenting...
Negativa grav.test och nästan positiva ÄL-test...så undrar om jag startade för tidigt med krämen och på så vis försköt ÄL?? Googlat men hittar ingenting om att det kan bli så...
Typ att ägget aldrig hann släppa och när progesteronet kom så släppte det aldrig, sen när jag slutade så fortsätter den där det var typ? Nu är ju mensen 3 dagar sen vilken den inte brukar vara...så störigt.
Jag hoppade ju av BIM april men mensen har fortfarande inte kommit på BIM+3, negativa test och värsta ÄL-känningarna??? Tog ett ÄL-test som är starkt ( vet att det kan ge utslag innan mens med, jag har svaga utslag hela cykeln), ska ta ett i em med och se hur det ser ut då jag får bäst utslag på em vid 17-tiden.
Började med progesteronkram på ÄL, kanske hade ägget inte släppt och därför inte släpptes när det kom progesteron om jag började med det för tidigt och att den kommer nu ist när jag slutat med krämen?
Antar jag bara får vänta nu nån vecka och se, antingen blev ÄL förskjuten eller så dyker väl mensen upp...suck. Så nu vet jag inte alls när BIM är ju...
Äntligen kom mensen, 5 dgr sent...så väntar ÄL runt 12/5, BIM uppdaterad till runt 26/5
Man kan ha högt lh före mens. Såhär såg mitt ut dagen innan mensen kom, och jag var inte gravid.
BIM den 6/5 och nu på morgonen tog jag ett ÄL test som jag hade liggandes här hemma för jag har ju läst på olika sidor att ÄL tester kan indikera graviditet... Jag blir inte klok på de här och tur har jag/vi som har er här... Vad tror ni? Ett litet förhoppningsfullt ljus tändes i mitt mamma hjärta <3 har ni testat med ÄL stickor innan BIM? Jag hade ju ÄL DEN 20:e april... ????
Bilden
Jo den dagen jag blir gravid igen så kommer jag testa med ÄL-test för att se hur det faktiskt ser ut när man är gravid.
Men jag har alltid högre ÄL-test närmare mens iaf har jag märkt...