BIM Maj, 2016
Ingen 2016 bebis så då får 2017 bli vårt år<3 Bim 2/5
Ingen 2016 bebis så då får 2017 bli vårt år<3 Bim 2/5
Produktionssex är ju vad det är hade varit skönt att bli gravid denna månad, känns som att det är vår tur nu. Tycker folk skaffar barn runt oss nu hela tiden.
Denna månad ska jag äl-testa iaf fast m lite billigare tester, har rätt bra koll på kroppen nu. Har gott om saker att göra så det som får bli månadens to-do är att dra ner helt på kaffet och äta ännu mer frukt och grönt. Ut och gå varje dag också för att stressa ner.
Har två funderingar till er andra
1. Ni som tidigare drack en del alkohol (typ vin/öl till maten på helger) Hur gör ni med alkohol nu? Dricker som ni gjorde förut? Dricker generellt mindre hela tiden? Dricker som vanligt fram till äl och efter äl ingenting? Är lite nyfiken. Jag själv dricker generellt mindre än innan och försöker hålla mig ifrån helt och hållet från äl till mens.
2. Hur gör ni med rese-planering? Jag själv är en sån som alltid vill ha nån resa inplanerad. Men har insett nu att det kanske är dumt att planera in nån resa i vinter t.ex =p Funderar på om man ska ha en vecka öppet för sista-minuten om det skulle fungera. Man kan ju aldrig veta om man kommer va gravid eller ej samt hur man kommer må
Kollade förra graviditeten och då fick jag utslag på äl Stickan dag 12, är det bra eller dåligt att ha fler dagar mellan mens och äl? I sådana fall har jag 16 dagar?
Såg att jag plussade starkt på bim -1 då och cb visade 2-3 veckor. Ska bli kul och se när jag väl får plus om det blir något liknande! Har världens värk runt äggstockarna redan och är på cd 5 idag... Är det f tidigt?
Vet inte riktigt om jag förstod din fråga men jag tror inte det spelar någon roll hur många dagar man har från mensen fram till äl. Sedan kan det vara problem om man har för få dagar från äl fram till mrns/bim idall det är så pass få att man riskerar att ägget inte hunner fästa vilket jag tror det gör någon gång mellan 4-8 dagar efter äl. Spännande at du redan har äl-känningar. Hoppas det kommer snart. Testar du med äl-stickor denna gång eller tempar eller något liknande? Om du får tidig äl får du säkert tidig bim också ;)
Hej flickor :)
Idag börjar vi jakten på äglossningen :D
Enligt min app ska den komma på onsdag nästa vecka men jag har alltid haft oregelbunden mens innan jag började med p-piller.
Spännande o se om mina beräkningar stämmer med ÄL-testerna :)
Hur gör ni för att hitta ÄL?
Har ni börjat äta folsyra?
// Veronica
Fasen, fått äl sekret på dag 10. Äl stickorna indikerar inget. Gissar att äl blir på fredag... Tjo ho!
Fick Max nu på em på äl-test på cykeldag 12. Imorse var det negativt så det gäller att ligga på ikväll då
Fnissade lite idag åt alla er som har bim fredagen den 13:e men vissa säger att det kan vara en turdag oxå?
Ååå asså hur dum kan man va:P sa ju att jsg skulle skota i att ta några äl test denna gången då mina knte har blivit riktigt positiva någongång... Men kunde inte hålla mig och fick detta nu, hjälp mig e ni snälla skulle ni tolka detta??
Hmm jag har fått glad gubbe på CB:s digitala test sedan i fredags. Betyder det att ägget har problem att släppa då? Ser ju superstarkt ut igår och idag?
Någon som vet varför man får positivt flera dagar blir ju rätt mycket ligga ha ha