-
Idag var det sprutdag 8, känns segt, många dagar. Nej jag kommer inte göra några mer vul och inte blodprov heller. Jag vet inte om 16 är många, men de låter ju som många. Ja precis det var sammanlagt på båda äggstockarna. Men vissa va ju ganska små, så vet inte om dem hinner växa på sig. Får se helt enkelt. Men de låter ju lovande. =) Men som man läst tidigare så är det ju mycket mer som ska klaffa, men befruktning och delning osv. Men jag vill vara positiv och hoppas!finee skrev 2016-05-04 17:35:30 följande:Hur många dagar har du sprutat nu? Kommer du göra fler vul? Visst är väl 16 äggblåsor ganska många?? Är det sammanlagt räknat på båda äggstockarna då?
-
Nä till mig sa de på konsultationen på kliniken att det ju är som du skriver runt hälften som inte får något till frysen. Det är ju bra att de säger det innan så man inte behöver känns så som du känner nu. Det är inte du som är dum som tänkte så, det är dom som har ansvaret att berätta sådant tycker jag! Så man vet vad man kan förvänta sig.provi87 skrev 2016-05-04 18:17:13 följande:
Usch det var mycket tunga tankar i tråden idag..
Otroligt ledsen för er skull Regnbågsdröm!! Känner med er :(
Jag känner mig också nere. Var på sjukhuset för återföring idag och visst fick jag ett insatt, men inget till frysen. Jag fick ju ut 11 ägg och naiv och opåläst som jag är tänkte jag att typ 5 kunde väl gå till frysen? Så skulle jag slippa göra IVF ever again. Men av 11 kunde de bara befrukta 7, resten var omogna. Och bara ett stackars ägg delade sig på ett vettigt sätt, det fick jag tillbaka. Läkaren verkade inte särskilt entusiastisk över denna återföring heller. När jag pratade med läkaren sa hon att 40% av alla får inget till frysen, jag var helt i chock! Jag har helt missat detta, tänkte att alla blir befruktade och kan frysas typ. Så dum var jag. Jag har så svårt att tro att det blir något med detta och börjar mentalt förbereda mig på mer sprutor..
Förstår verkligen att du känner som du gör, men ge inte upp än! Vi ska hoppas på att du har ett litet guldägg nu! <3 -
Nu så, idag har jag ju varit på vul och tagit blodprov. När kliniken sedan hörde av sig fick vi veta att på tisdag blir det äggplock för oss! Känns bra att ha ett datum nu men trordde de skulle bli lite tidigare.
Så trodde hon att det skulle bli långtidsodling så ET på dag 5. Så jag funderade då på om ÄP dagen räknas om dag 0 eller 1? någon som vet? Så det blir antingen lördag eller söndag.
Ja det betyder ytterligare fyra sprutdagar, idag var menoupr inte alls kul, orgalutran går bättre tycker jag. Så himla olika, vissa dagar känns de knappt vissa gör det mycket ont.
Ja de justerade dosen menopur igen, började ju på 225, i måndags sänkte vi till 150 och på fredag sänker vi ytterligare till 75. -
KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protokoll, sprutstart 27/4 - ÄP 10/5 - ET prel.7-8/5
Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet
Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4
Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20
Harvester: Ett barn, oktober 2013. 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet, Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.
Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)
Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet
Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj
Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.
Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.
FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.
LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????
Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll.
Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF med ICSI och PESA/TESA, korta protokollet med sprutstart 2/5.
Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll
Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång. -
Nej jag tycker verkligen inte att du är en idiot. Man kan inte veta hur svårt och påfrestande det är med ivf för ens man gått igenom det själv.provi87 skrev 2016-05-04 20:51:28 följande:
Tack! Ja jag blev jättechockad verkligen. Tycker definitivt att de skulle sagt nåt. De pratade himla mycket om FET så jag trodde det var givet iallafall om man får många ägg.. Känner mig som en idiot som inte fattat hur svårt IVF är. Eller hur är det skönt att få ett datum för ÄP! Då är det inte långt kvar i det stora hela. Finns det någon anledning att de ska långtidsodla?
Jag tror att hon trodde på långtidsodling för att det såg ut att bli fler än ca 6-8 ägg. Men de får vi ju se sedan, men tror de är standard i Falun om men får lite fler ägg att odla längre. -
Ja vi tar dem direkt efter varandra, så snabbt som möjligt så vi får det gjort. :) Men hur gör man vid långt protokoll, för att man inte ska ägglossade spontant? Man tar inte två sprutor då vad jag förstår?stajlish skrev 2016-05-05 00:04:44 följande:
Ja, det kan jag tänka mig. Jag tog precis under naveln också hela tiden förra gången jag sprutade o kommer göra det nu med! Skönast så =) Hur går det att ta två sprutor? Tar man dom samtidigt?
Okej, vet inte hur många dom vill att man ska ha faktiskt? :)
Jag vet inte heller men jag har för mig att de sa att de vill ha mellan 6-10 eller något sånt. Det låter ju ganska rimligt med typ 8, över typ 12 så kanske det är större risk att bli överstimulerad. Men jag har inte en aning egentligen, bara spekulationer ;) hehe -
Nä precis, efter insättning har man ingen koll eller kontroll alls. Då händer allt på de lille ägget :)finee skrev 2016-05-05 08:56:44 följande:
Ja, visst, det är massa moment som ska gå i lås. Under stimuleringen har man ju lite mer insikt i de olika momenten, men efter insättning så vet man ju ingenting om hur det fortsätter delas, inplanteras osv.
Sännande med äggplock på tisdag Kaosart! Det går framåt :) Det är väl ett bra tecken att de sänker din dos? Det måste ju betyda att du inte är så svårstimulerad, vilket väl är positivt har jag för mig?
Ja det känns spännande och läskigt, men mest skönt att de är på gång! Ja det känns som ett bra tecken, att jag svarat som de vill och att de nu bara behöver växa på sig lite. Jag hoppas det är så i alla fall! Ja jag var kanske inte så svårstimulerad som de trodde i början och det känns ju skönt, för jag var ju lite orolig för det. :)
Hoppas din mens kommer idag! :) -
Weee härligt! :) kul att ni får köra igång imorgon! Jag vet inte om du sagt det men vilken är din startdos?finee skrev 2016-05-05 16:47:11 följande:
Mensen kom idag, punktligt och fint som vanligt. Således sprutstart imorgon :) Ringde kliniken och fick blodprov inbokat till onsdag nästa vecka. Nu börjar det verkligen närma sig!!
-
Aha okej! Får du några biverkningar av nässprayen?stajlish skrev 2016-05-05 11:52:08 följande:
Okej, ja det är väl lika bra såklart så man får de gjort på en gång :)
Man sprayar med en nässpray. Som gör att man nedregleras o gå in i ett tillfälligt klimakterie kan man säga. Därav ägglossar man inte. Så nu sprayar jag 3 ggr per dag
Jag har börjat få väldigt ont i brösten nu med, men ja inte så långt kvar.
Men brukar man inte få en del biverkningar av vaginaltabetterna man tar sedan? Hur var det för dig? -
Jag funderade hur dom räknar dagarna till insättning. Räknar kliniken ÄP dagen som dag 0 eller 1? För det blir kanske 5 dagars odling för mig och har ju ÄP på tisdag så tänker om ET blir lördag eller söndag? :)
Vad säger ni, hur har de räknat för er?