• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Närärdetvårtur skrev 2016-05-17 07:35:22 följande:

Jag är inställd på att det kan göra väldigt ont med äggplocket, tänker att det är lika bra att va beredd på det värsta så slipper det bli en chock sedan . Ska se till att va ledig dagen efter, precis som du säger - kan ju va skönt psykist oxå. UL om ett par timmar, håller tummarna för att det finns lite fina äggblåsor och att jag kan få en indikation för när äggplocket kan ske!

Ja de är kanske bättre att vara inställd på det sämre, plus så får du ju smärtstillande. :) Ja bra att planera så du är ledig efter.

Härligt att du fick fina blåsor! Låter ju som att du har jätte bra förutsättningar som det ser ut nu! :) härligt med sista sprutan imorgon också.

Ja stressen flyttas ju bara över till ett nytt "ämne", från ÄP till befruktning osv som du säger. Men efter et var det ju som att kroppen slog om till lugn för mig, så hopas det blir så för dig med :)

Den kommer antagligen tillbaka några dagar innan bim skulle jag tro... men lugn nu i alla fall! :)
  • KaosArt
    stajlish skrev 2016-05-17 11:46:18 följande:

Härligt att du hittat ett lugn. Det förtjänar du verkligen efter dessa veckor!

Ja, men precis.. det tror jag med! Man vill ju bara komma framååååååt... men all denna ovisshet hela tiden alltså.. ja det är en berg o dalbana detta. Man vet inte om man ska skratta eller gråta stundtals! Men det enda man får tänka är att allt, precis allt kommer ju va värt det när man väl har sin älskade unge i famnen!

Nä man slits mellan hopp och förtvivlan. Men ja som du säger så kommer allt vara så värt det! <3

Haft lite minimensvärk idag, vill intala mig själv att det är embryot som fäster in. Och att det är det som känns. Men såklart kan det ju betyda vad som. Hehe.
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-17 12:27:18 följande:

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

Åh vad spännande, förstår att det är en plågsam väntan. Du får tänka positivt att du i alla fall inte fått någon blödning än. Så hoppet är stort. Jag hoppas verkligen att du blir det andra plusset här inne, de skulle vara så kul! :)
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Förstår att hoppet minskade hos dig. Men som sagts så många gånger så behövs ju bara ett ägg :) så vi får hoppas på att det utvecklas normalt så att du kan få tillbaka det. Hoppet är det sista som ska lämna oss! <3
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-05-17 21:30:50 följande:

Min tredje Menopur är nu tagen och sedan i eftermiddag (då jag tagit två) så spänner det och drar rejält i magen.

Och eftersom det är första gången så vet man ju inte om det kommer accelerera eller hur det blir?

Det känns helt klart att det händer något där inne, hoppas att det är något som växer där inne...

Känner du så så tror jag garanterat att något växer :) tror inte du behöver vara orolig för att det inte gör det.

Sedan får du ju kvitto på det på ul, det är ju skönt! Jag kände ju inte så mycket så det var skönt att se att jag hade en del blåsor på vul. :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-17 21:40:33 följande:

Skönt att du känner dig lugn! Hahaha, ja, jag ska tänka på dig imorgon när jag ligger där och plockas Jag är dig hack i häl Känns skönt för min del att vara klar med sprutorna. Hur går det för dig med dina överstimuleringssprutor? <3

Det går okej, har gått gyfgsat bra och inte gjort så jätte ont. Men idag gjorde det det, så blev lite ledsen. Funderar på att ringa och kolla om de inte kan ta ett nytt blodprov för att se om värdena sjunkit. Så kanske jag kan sluta. Men vill ju inte heller utsätta mig för något farlig och sluta fast jag behöver dem. Men ska nog kolla upp det iaf. Är så uppgiven kring sprutor nu.

Kännde precis lite från magen nu, vill inbilla mig att lillen fäster in, att det är det jag känner. För det är ju typ nu den ska göra det. Men ja, kan ju vara vad som helst egentligen. :)

Verkligen stort lycka till imorgon!!! Hoppas allt går som det ska! <3 <3
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-05-17 23:11:30 följande:

Idag har jag haft ÄP.

Plocket kändes inte något alls på ena sidan, men andra stingde det till lite mer. Men 1-10, ger jag smärtan 3. Värst smärta var att ta bort plåster i armvecket :P

Hade "bara" panodil och start morfindosen.

Men eftermiddagen har varit värre. Då vill jag sätta en 5-6 på smärtan.
    Så ha piller hemma är ett tips! Jag fick med mig 4 panodil! Dom har inte hjälpt mig så mycket.

Vi fick 6 fina ägg. Och maken spermier var på toppalerten!
    Vi hoppas dom sköter sitt! :)

Kliniken ringer imorgon fm!

skönt att plocket gick bra! :) men mindre bra med smärtan efter, hoppas du känner dig bättre idag. 

Grattis till 6 fina ägg, det låter som att ni har bra förutsättningar. hoppas på fin befruktning idag för er! =)
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-18 06:45:42 följande:

Tjuvtestade idag. Negativt. Kunde inte bli mer negativt. Har väldigt svårt att tro att det ändras till TD imorgon. Har inte haft några som helst symptom heller. Inga ägg i frysen så måste göra om allt. Usch, hur ska man orka? 

Åh :/ vad tråkigt att höra provi87. Lider med dig, jag hoppas såklart på att det ändå blir ett plus imorgon på TD. Men förstår att du känner uppgivenhet. Det var ju inte så här det skulle gå :(

Jag är ledsen, om det nu är så att det inte gick så får du ta sommaren vila upp dig och samla ny energi. <3 <3 <3
  • KaosArt
    FruHolmli skrev 2016-05-18 12:02:05 följande:

Det är svårt att skriva ett positivt inlägg när man lider med de som inte fått lika bra besked..

Men jag vet att jag skulle glädjas åt alla ni som lyckas, även om jag misslyckas.

Vi är ju inte klar än heller :S

På fredag kl 13:00 blir jag ruvande!

4 fint befruktade av våra 6.

Jag smäller av vad lycklig jag är just idag. Jag njuter av lyckan så länge den varar!

Ja njut av lyckan! :) Grattis till fyra fina befruktade ägg! Håller tummarna att ni får tillbaka ett fint embryo på fredag! :)
  • KaosArt
    finee skrev 2016-05-18 11:43:54 följande:

Nu har jag varit på äggplock!

Det gick jättebra! Vi fick ett eget rum och alla var jättesnälla. Själva plocket KÄNDES NÄSTAN INTE ALLS!! Snarare tvärtom - var lugn och mjuk inombords med tanke på morfinet jag fick Roligt att se när de punkterade äggblåsorna Mannens simmare var även de bra och många.

Fick ut 7 ägg. Inte supermånga, men ändå bra. Vet inte hur många av dem som är mogna och så. Är jättespänd inför morgondagen då de ska ringa och meddela befruktning och dag för ET.

TACK för all pepp från er! <3

Gud vad skönt att det gick bra! :) vi fick rum nr 2, ja visst är dom supergulliga alla som jobbar där! Man känner sig så omhändertagen; )

Grattis till 7 ägg! Är ju fint resultat :)

Hoppas de befruktas bra under natten så du får bra nyheter imorgon! Väntan på förmiddagen var olidlig tycker jag, hehe satt med telefonen redo hela tiden :P
  • KaosArt
    provi87 skrev 2016-05-18 09:36:30 följande:

Tack fina ni! Ringde Sahlgrenska och rapporterade mitt minus, de sa att det förmodligen inte är någon bebis om minus på RD14 och att jag kan sluta med lutinus OM JAG VILL. Ehh.. jaha, så jag slutar väl med det och inväntar blodet. Kommer den inte inom en vecka ska jag ta ett nytt test. 

Känns så himla sorgligt, hoppades så mycket. Jag vill så gärna vara tjejen som överraskar min kille med ett positivt test och som blir gravid fort, men men.. Resan för IVF1 slutar alltså här, börjar med IVF2 i september ser det ut som. Ska gå ner alla de där kilona som jag gått upp nu (vågar inte väga mig). 

Håller tummarna för alla er här inne, vi har ju fått ett plus i tråden och jag vill läsa om många fler! Blir så glad av att läsa att folk lyckas i den här processen <3 Ni är så himla grymma alla som kämpar!! 

Kram på er alla 

Åh så tråkigt att det blev så. Lider med dig, förstår dina känslor kring att vara den som blir gravid och får överraska pojkvännen. Har tänkt så så många gånger, set svider verkligen att det inte är. Att det ska vara en sån kamp. Men som sagt så kommer ni att lyckas till slut! Vi alla kommer till slut att lyckas, och vi ska hoppas och önska att det ska lyckas för er på era nästa försök efter sommaren. <3 <3 <3
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj