• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

grodan26 skrev 2016-05-22 22:12:36 följande:

Nu ruvar jag också :) Äggplock i fredags resulterade i 8 ägg, fick veta idag att alla befruktades och var av fin kvalitet. Så lycklig!! Fick tillbaks ett som de sa var en 4-cellig men som hade delat sig till 6 när det var dags för återföring. 7 st odlas vidare!

Grattis!!! Fantastiskt resultat! <3
  • stajlish

Stort GRATTIS till er som plussat! Fantastiskt! Så kul och välförtjänt!!!! Nu hoppas vi på fler o fler här inne <3

Och härligt med plocken som är gjorda! Härligt med alla ägg.. nu hoppas vi på befruktningar så ni kommer framåt till ET :) och gärna nåt till frysen såklart!

Å till er som ruvar & väntar...vet hur fruktansvärt seeeeeegt det är! Man hinner bli galen både en o tusen ggr på vägen... tålamoooood.... lättare sagt än gjort :D Och alla dessa analyser på eventuella indikationer på graviditet eller inte osv...minsta lilla symptom som man överanalyserar...tänk om.. osv..usch, men jag hoppas ni är näst på tur för plus! <3

Är på sprutdag 7 idag, pratade med SU idag och de hade fått svar på mitt blodprov som jag skickade dit igår, nedreglerad som jag ska och lite ökat östradiolvärde men de vill kötta på med mer, så nu ska jag öka sprutdosen på gonal-fen till 225ie i sex dagar..sen blir det VUL på måndag...och då hoppas jag det är såpass med äggblåsor så jag får besked om ÄP, skulle gissa på att de blir onsdag nästa vecka typ.. de går framåt...sakta men säkert! 

Kram till er allihopa - mina tappra ivf-systrar <3

• stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-26 15:43:28 följande:

Tack vilken tur :D 

Ja det ska bli både spännande och lite läskigt. Som många andra har skrivit så förvandlas den oändliga väntan till action, chop-chop när man väl kan påbörja behandligen.

Är det någon fler som ska använda förfyllda pennor och sprutor?
    Kan det vara mindre otäckt att ta spruta på sig själv när det är förfixat med vätskan, än när det ska blandas, sugas upp i sprutan och så precis som på film?

Är det någon fler som går i Umeå? :)

Hej och välkommen!

Vi gör IVF av samma anledning som er, ska ni också göra ICSI?
    Ska du gör långt eller kort protokoll? 

Jag är inne på min andra IVF med suprecur nässpray och gonal-f spruta :)
    Gonal-f en går utmärkt. Jag var innan ivf, SÅ extremt sprut och nålrädd.. men man lär sig.. nålen är så tunn! och smidigt med färdig pennspruta med!
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-26 15:29:41 följande:

Tack alla för att ni håller på mig! :) jag hoppas verkligen att ni har rätt! <3

Skönt att du mår bättre! Inte långt kvar för dig nu :)

Hehe ja de skulle varit kul att testa faktiskt :) kan tänka mig att man får jätte utslag på äl test :p
    TP86 skrev 2016-05-26 14:40:28 följande:

Håller tummarna för dig!! Jag har också TD på lördag, så sjukt jobbigt o vänta :/ BIM idag och ingen mens än så länge, har dock haft molvärk sedan i söndags kväll så känns inte direkt tryggt..

Ja det är riktigt jobbigt men väntan. Ju närmare man kommer desto långsammare går tiden...

Bim i tisdags för mig och ingen men än. Men känner lite små värk och stickningar. Men det kan ju vara för att man blivit gravid med, eller biverkningar av lutinus. Så läs inte in för mycket i molnvärken.Hej du får självklart hoppa in. Fast du ligger lite efter :)

Spännande att mensen kommer när som, :) hoppas den kommer snarast så ni får köra igång!
    Håller tummarna att du får ett plus <3
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-26 17:18:05 följande:
    Tack :)

Ja som jag förstod så kommer vi göra icsi och kort protokoll :)
    Förut var jag underviktig och tydligen haft låg ämnesomsättning så har ätit levaxin några månader nu för att ligga på rätt nivå och lite högre dos just nu för att boozta kroppen inför graviditet :)

Brukar inte ha några större problem med sprutor och ta blodprov tex, men då är det någon annan som sticker en :p

Nervös inför första sprutan, sedan lär det nog gå bättre när man fått in knixen :D
    När ni köpt ut från apoteket, tar ni ut alltihop vid ett tillfälle eller vid behov?
    Okej :) 

Jadå, det kommet du fixa galant!, jag hämtade ut allt på en gång.
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Såååå STORT GRATTIS! Helt fantastiskt! <3 <3 <3
    Ja, nu hoppas vi på en 9-månaders gäst där inne!

Grattiskramar!
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-27 10:26:42 följande:

Allt känns så outhärdligt blytungt just nu. Fick precis besked om att en kollega är gravid och ska ha barn vid årsskiftet. Jag gick sönder inombords.

Jag känner mig så negativ, har svårt att tro att det här kommer att funka. Jättejobbigt.

Förlåt för svart inlägg.

Inget och be om ursäkt för, alla inlägg o alla känslor är välkomna här!
    Det är bittert, och orättvist.. klart man unnar andra lyckan att bli gravida men det är svårt att inte känna ledsamheten pga orättvisan!

Det kommer funka för dig/er också en dag <3 För oss alla här inne, man får inte ge upp hoppet! Kram på dig
  • stajlish
    Marre22 skrev 2016-05-27 11:00:29 följande:

Nu är jag klar i Falun.

Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.

Skönt! Åh, grattis till 8 ägg! :)
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-27 20:03:22 följande:
    Ooo känns pirrigt nu. Ska ta första ikväll om 2 timmar :)
    Hade inte möjlighet att hämta ut allt nu på en gång, 
    så jag tar resten på måndag.

Fördel med jobbhelg nu är att första tiden nu kommer gå ganska fort :D
    Hur gick det?
    Jag har precis tagit min också! Sprutdag nummer 10 här idag, dock blev de ännu en gång två stick.. (när man måste byta spruta o dela upp dosen när ena tar slut..) 

Hoppas det gick bra för dig! 

Ja, precis.. annat o tänka på så går de fortare!
  • stajlish
    Doris88 skrev 2016-05-28 16:44:59 följande:

Det gick jättebra igår med första sprutan :)
    Känner mig taggad och längtar tills ikväll!

Efter hur många dagar kan man börja känna av maskineriet?

Sedär ja, sa ju att de skulle gå fint =)
    Det beror lite på hur din kropp svarar på hormonderna o dosen du har fått. Förra ivf:en kände jag knappt något under hela spruttiden men denna gången började jag känna lite mol o drag i äggstockarna o ilningar i brösten efter typ 4-5 dagar kanske
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj