• stajlish

IVF-start slutet på april/början på maj

KaosArt skrev 2016-05-16 18:47:35 följande:

Gud vad jag spammar nu känner jag, men det har hänt så mycket här under dagen! :)

Ringde till kliniken idag och frågade hur det hade gått för min ägg under helgen.

De odlade ju vidare fyra stycken, och två tog sig till frysen! Wee, känns skönt!

Så de fryste dem idag, så två 6 dagars har vi på lager nu.

Känns så bra att ha en backup, om detta inte går vägen nu. Så slipper jag gå igenom hela svängen på en gång.

Stajlish - fint du skriver :) <3 och härligt att du snart får komma igång med sprutor snart, nästa steg lixom. Håller också med om att vi skulle behöva lite plus här inne! :)

Tack <3 Ja, sakta men säkert går det framåt.. känns som att allt går långsammare nu bara för att man gjort det innan, första gången var allt så nytt..men nu "vet" man ju allt redan även om det kan bli annorlunda utgång osv.. så ska bli skönt att komma förbi o fram lite.. JA, det gör vi verkligen! 

Grattis till två blastisar till frysen! Det är alltid skönt o veta att det finns något där, känns som en bra backup ifall inte detta skulle gå. Nu hoppas jag verkligen det går för er nu, då har ni ju chans till ev syskon där om ni vill ju! Vi tog inte vårt misslyckade ET riktigt lika hårt för jag visste att vi hade en blastis i frysen, det är en klen tröst liksom :)
  • stajlish
    finee skrev 2016-05-16 19:34:14 följande:

Stajlish - välkommen tillbaka! Händer mkt här i tråden och är nästan helt omöjligt att hålla sig helt ajour Kul att det är sprutdags snart.

S1981 - grattis till genomfört äggplock och vad bra att det inte gjorde ont. Skönt att ha det avklarat. Börjar bli nervös för mitt ÄP på onsdag :/

Fruholmli - LYCKA TILL på ÄP imorgon! Förstår att du är nervös, det börjar jag också bli inför mitt på onsdag. Vi ligger väldigt lika i tid Närärdetvårtur - lycka till på ditt äggplock också!

Kaosart - vilket bra utfall med två blastisar till frysen. Hoppas att jag också får till frysen, och att det ens blir en ET nu framöver här. Skulle vara så skönt att slippa göra om hela stimuleringen.

Nu ska jag ladda upp för sista sprutan - Ovitrellen Har kollat igenom iallafall tre instruktionsvideos på youtube, så nu känner jag mig laddad

Tack! <3 Ja, det gör det verkligen! Sjukt aktiv tråd som sagt! Ja, det ska bli skönt o äntligen komma framåt! Det blir ju en lång process när man kör lång protokoll o ska börja från scratch igen.. hoppas verkligen på fler ägg till frysen denna gång så man får några chanser innan man måste börja om på ruta ett igen.. all denna väntan! IVF är bannemig en lång väntan o man slits ständigt mellan hopp o förtvivlan! vänta på start, vänta på mens, vänta på rätt tid i cykel, vänta på att allt ska gå som de ska, vänta på äggplock..vänta på resultat..vänta på besked efter besked.. o ruvningen ska vi ju inte ens tala om.. OMG :D Som sagt! Vi är grymma kämpar allihopa här inne! 
  • stajlish
    Uppdaterade listan lite :)

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4, ÄP 10/5, ET 13/5, TD 28/5 

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF1 sprutstart menopur 150ie 6/5. Sänkt dos till 75ie efter blodprov. UL 13/5. Korta protokollet 

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart 21/4, ÄP 2/5, ET 4/5, TD 19/5 

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4 

Stajlish: 31 år, IVF 2 med ICSI pga manlig faktor. Försökt i 5,5 år. Blev gravid efter IVF 1 när vi gjorde FET i januari, fick dock missfall i v.10 :(
    Långa protokollet på SU. Spraystart 3/5 och prel. sprutstart 18/5. Prel. ÄP v.22

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet. ÄP 3/5, ET8/5, TD 19/5 

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj 

Daisy80: 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4. ÄP 3/5. ET 6/5. TD 22/5 

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj 

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan 

Grodan26: IVF1, sprutstart 9/5. Har endometrios. Ett missfall bakom mig. Kort protokoll 

Halfmoon: Snart 29 år. Azoospermi. 4 IUI med donatorsperma, 2 missfall v.9 och v.6. IVF1 med ICSI och PESA/TESA, kort protokoll med sprutstart 2/5. ÄP 12/5.

Emmahedblom: 24 år,försökt tre år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll 

Kvinna84: 3 försöket med ivf pga dåliga simmare. Nu har sambon genomgått behandling så hoppas på bättre förutsättningar denna gång 

S1981: 34år försökt tre år med ett X i aug 2015, bortopererad äggledare. Långt protokoll, sprutstart 5/5. UL 11/5. 

Närärdetvårtur: 33 år. Försökt i 1,5 år utan resultat, oförklarligt barnlös. IVF1 sprutstart 11/5, UL 17/5. 

Sanlu87: 28 år. Försökt i 1,5 år, IVF pga uteblivna ägglossningar. Sprutstart 6/5, UL 11/5 (IVF1). 

FruHolmli: 38 år. Har barn, IVF pga steriliserad. Kort protokoll. Sprutdag 1 3/5, Gjorde UL 9/5 och har Nytt UL på fredag med ÄP på måndag 16/5 preliminärt.
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-17 07:04:41 följande:

S1981, finee, sanlu87, Kvinna84a och stajlish- Tack tjejer! :)

Ja det känns skönt nu, känner mig lugn. Jag förtjänar verkligen att känna såhär, tycker jag :) sånt kaos jag har haft i huvudet de senaste veckorna.

Finee- wiho, nu är det äntligen slut med sprutor för dig. Vilodag idag och imorgon är det tajm! ;) du får tänka på mig när du ligger där på plocket att här låg kaosart för en vecka sedan. Hehe, närå.

Stajlish - ja jag förstår att det går långsammare när man gör om allt, speciellt på långt protokoll. Men nu när du börjar med sprutorna så kanske det går lite snabbare. Jag tänker att då "gör " man ju lite mer. Prover och ul och sådär, :)

Härligt att du hittat ett lugn. Det förtjänar du verkligen efter dessa veckor!

Ja, men precis.. det tror jag med! Man vill ju bara komma framååååååt... men all denna ovisshet hela tiden alltså.. ja det är en berg o dalbana detta. Man vet inte om man ska skratta eller gråta stundtals! Men det enda man får tänka är att allt, precis allt kommer ju va värt det när man väl har sin älskade unge i famnen!
  • stajlish
    provi87 skrev 2016-05-17 12:27:18 följande:

Baaaah RD 13 och två dagar till test. Jag börjar känna att jag inte kommer våga testa, då försvinner ju hoppet. Kan jag bara skippa det? :) Det känns så omöjligt att det ska ha tagit sig.. 

Usch, den ovissheten..hoppfull blandat med ja vet inte vad.. skräckblandad förtjusning kan man kalla det :D Haha, ja... skippa det!? ;P Inget är omöjligt... o de är så svårt balansgång.. man vill va hoppfull men man vill inte va för hoppfull ifall det är negativt.. för då blir nederlaget ännu större.. om du förstår vad jag menar, inte lätt de där alltså! Men jag ska hålla alla tummar och tår för er att det är positivt! <3 Tycker det är bra jobbat att du lyckas hålla dig från att tjuvtesta!
  • stajlish
    S1981 skrev 2016-05-17 14:58:30 följande:

Ringde kliniken nyss och fick veta att endast 1 ägg befruktats normalt hittills. Håller såklart tummarna för de enda ägget och att det ska dela sig fint tills på torsdag. Men samtidigt har jag redan börjat ställa in mig på att köra igång med ny behandling så fort det går.. Suck. Undrar mest om det kommer att räknas som ett av de tre försöken vi har på oss om ägget inte går att återföra?

Håller tummarna för detta ägg nu <3
    Jadu, de va en bra fråga..hoppas inte det räknas isåfall!
  • stajlish
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-17 16:15:47 följande:

Sprutdag 7: VUL och blodprov idag. Hade fina blåsor på varje äggstock (mellan 10-15 mm). läkaren räknade inte så noga men själv såg jag åtminstone 5 stycken på ena och 7 på andra så jag hoppas det finns lite fina ägg att skörda på fredag då äggplocket ska göras. Tar Ovitrelle imorgon kväll. Ska bli skönt när plocket är över så man slipper stressa över det, men å andra sidan går man ju in i en ny fas då där jag kommer va orolig för antalet ägg, befruktas något, får jag något tillbaka etc. Ja det här med IVF känns som en ständig oro för det mesta...

Låter bra! :) Ja, det är skönt att ha plocket gjort.. men som du säger.. det är ständig oro o väntan på nåt..hela tiden! Tror man kommer ha det ända tills man är i mål dessvärre! Men som sagt, det kommer va värt det <3
    Lycka till på ditt ÄP!
  • stajlish
    malre skrev 2016-05-17 17:40:33 följande:

Min blödning upphörde och idag två dagar innan TD fick jag ett fint pluss! Jag är gravid kan inte fatta det!!!!!

Håller tummarn för flera pluss i gruppen

Styrkekramar till alla

STORT GRATTIS!!! Åh va kul! <3
  • stajlish
    KaosArt skrev 2016-05-17 19:04:42 följande:
    Nä man slits mellan hopp och förtvivlan. Men ja som du säger så kommer allt vara så värt det! <3

Haft lite minimensvärk idag, vill intala mig själv att det är embryot som fäster in. Och att det är det som känns. Men såklart kan det ju betyda vad som. Hehe.
    Det får vi hoppas att det är! Håller alla tummar och tår för det :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj