IVF-start slutet på april/början på maj
Ni som haft äggplock på en fredag, har ni kunnat få info på helgen om embryona?
Ni som haft äggplock på en fredag, har ni kunnat få info på helgen om embryona?
Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.
Sambon och jag har kommit överens om att testa imorgon, altså en dag tidigare än vår TD. Så nervöst, inbillar mig att jag fått lite mer mens känningar. Men jag har så svårt att avgöra känner jag.
Det känns så stort, så definitivt. Hoppet lever ju fram till test. Så om ett dygn så kan allt vara över, eller så är det bara början.
Så sitter man i bilen på väg till Falun och morgondagens äggplock.
Svullen runt magen och får inte på mina jeans, känslor som hoppar runt...
Åh äntligen är ni på gång till nästa steg! :) ja man samlar på sig mycket vätska, har du några symptom? Ont i magen eller så?
Ja det blir massa känslor överallt. Jag håller tummarna för att allt går som det ska imorgon. <3 <3
Jag fick vara i rum 2 när jag var där :) hoppas ni får sköterskan Anna som tar hand om er, hon var så bra och lugn.
Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.
Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.
Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.
Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3
Nu är jag klar i Falun.
Vi fick ut 8 ägg och jag är suuuupernöjd, 8 är så mycket mer än jag kunde drömma om.
Men då är det ju verkligen sannolikt att intralipiden har varit hjälpsam! Vilken tur att vi går i Falun. Ska fråga om mitt värde också nästa gång jag pratar med dem.
Självklart ska vi fortsätta följa varandra
Så ringde kliniken.
Av våra 8 ägg var 6 mogna och 4 hade befruktat sig normalt.
Jag känner mig lite ledsen då vi missade långtidsodling, samt att jag fick lite vatten på min kvarn om att jag plockades för tidigt.
Hej
Har funderat på att kontakta Falun och göra ett nytt försök privat. Har de långa köer?
Ni som går där: Är ni nöjda med bemötandet och behandlingen där?