• Marre22

IVF-start slutet på april/början på maj

Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 07:32:23 följande:

Det handlar om att de inte tänker på att man kan behöva både IVF och donerade spermier. Alla privata kliniker tycker ju att de är sååå snälla som hjälper homosexuella med donator och insemination. De tänker inte på att homosexuella kvinnor är VANLIGA kvinnor, det vill säga kan ja VANLIGA problem och svårt att bli gravida.

Men ja, det låter som en orimlig summa eller hur? Jag tyckte det också, men vet inte vad det brukar kosta?

Jag betalar 29 500 för en IVF på privat klinik, så det är ca 14 000 mindre än dig.

Och då tillkommer kostnaden för donerade spermier...
  • Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 09:03:01 följande:

Fast vi får alltså inte göra IVF på privat klinik. För det finns inte IVF med donerade spermier någonstans. Tror det är EN klinik uppåt i landet någonstans som har det. Annars ingen. Vart går ni?

Vi går i Falun och där kan man iaf bli inseminerad med donerade spermier!
  • Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-06 10:35:33 följande:

Ja, inseminerad ja. Det är ju just det. Alla tar för givet att det är insemination som gäller för homosexuella par som behöver donator. Jag måste göra IVF! Och det görs inte med donerade spermier på privata kliniker i Sverige.

Nej, jag tar det inte för givet att det handlar om

insemination, men jag resonerade som så att man kunde insemineras med donerade spermier på privat klinik så borde det gå att få IVF på privat klinik med donerade spermier.

Just eftersom man betalar själv.

Men jag tog det långt i från förgivet faktiskt...
  • Marre22
    daisy80 skrev 2016-05-06 15:55:50 följande:

Nu är jag ruvare! Av mina tre befruktade ägg hade två växt för dåligt så det blev inga till frysen tyvärr. Men tack och lov såg den tredje fin ut, och hade delat sig som den ska, så jag fick tillbaka ett litet 8-celligt guldkorn <3

Åååh! Då håller jag tummarna att det är ett riktigt guldägg!
  • Marre22
    FruA78 skrev 2016-05-06 15:58:05 följande:

Det blev äggplock idag och allt gick jättebra, gjorde inte så ont. Fick ut 13 ägg men några lär vara omogna såg sist 8-10 stora äggblåsor. Känner mig iallafall glad just nu, finns inget mer som vi kan påverka. Hoppas så att det finns ett fint embryo återföra på måndag.

Skönt att du tyckte det gick okej!

Håller tummarna att det blir ett fint embryo att sätta tillbaka på måndag!
  • Marre22
    finee skrev 2016-05-07 15:23:38 följande:

Jaha mina vänner, hur har ni det i värmen? Själv ska jag på (för mig alkoholfri) grillfest och har bäddat in menopuren i en vadderad läkerolask My precious..! Kommer lägga den i ett trångt fack i handväskan och se till att INTE skaka handväskan. Sen får jag väl smyga ifrån vid 22-tiden och injicera lite diskret :) hehe.

Hur gör ni? Törs nu spruta hemifrån? Eller vill ni helst vara i hemmets lugna vrå? Trevlig lördag!

Gud så smart!

Det tipset ska jag ta till mig!

Går det inte att tillreda en spruta och ta med själva sprutan? Det trodde jag.

Jag kommer ha 2 eller 3 kvällsaktiviteter under min spruttid, så jag har funderat hur jag ska lösa det.
  • Marre22

Jag tog mig mod och ringde för att få reda på mitt FSH. Det är ju taget sedan januari men jag blev så chockad över mitt låga AMH så jag glömde fråga vad FSH låg på.

6,1 så det var inte allt för dåligt.

1,2 AMH och jag startar med en dunderdos Menopur snart. Kommer få mens i slutet av veckan.

Känns som att det borde gå att få fram några ägg i allafall med dessa värden...

• Marre22
    FruA78 skrev 2016-05-09 17:18:15 följande:

Nu ruvar även jag :) Allt såg bra ut och fick ett fint 8-celligt embryo insatt. Men det gjorde verkligen jätteont, höll på att svimma. Det som gick så bra med äggplocket. Men jag är lycklig nu att allt gått bra och att jag äntligen fått upp hoppet igen. Efter tre misslyckade inseminationer så försvann hoppet fram tills idag.

Fick reda på hur det gått med resten av äggen. Av 13 ägg var 10 mogna och 9 befruktades. Ett sattes in idag och 7 kommer att fortsätta att odlas till dag 5 för ev. frysning. Så det kanske kan bli någon blastocyst till frysen :)

Grattis till ruvarstatus eller vad man ska säga!

Vad var det som gjorde ont?

Jag har en jättekänslig livmodertapp som skriker när man försöker gå in med något där, så jag är också orolig för insättning...
  • Marre22
    Regnbågsdröm skrev 2016-05-09 17:25:15 följande:

Insättning ska inte göra ont. Det känns knappt. En vanlig gynundersökning känns mer. Så gör det ont är det troligtvis något de kommer åt som de inte ska komma åt, så att säga. Så oroa dig verkligen inte över det!

Men de ska väl in med en liten slang genom tappen, och det är det min tapp inte grejar, den är deformerad och en av anledning till att vi provar IVF.
  • Marre22
    grodan26 skrev 2016-05-09 17:24:27 följande:

Ni som gjort korta protokollet, vilken dag har ni haft äggplock på? 

Har ni fått höra vilken dag som är vanligast att det blir på? 

Försöker att planera så gott det går kring detta med jobb och allt.. 

Jag är också nyfiken på det!
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj