• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Marre22 skrev 2016-04-26 07:53:57 följande:

Åååååh! Tänk att du äntligen är igång nu KaosArt!

Härligt! Blir det VUL på måndag?

Ja det känns bra! :)

Jag pratade med kliniken nyss och fick inget ultraljud bokat utan det blir blodprov på måndag. Sedan vul någon gång efter det tydligen.
  • KaosArt
    malre skrev 2016-04-26 07:54:35 följande:

Härligt!

Jag har nu sprutat gonal f i tre dagar. Har haft ont i huvudet första två dagar, men det är borta nu. Kroppen blev van eller nått. Däremot är jag trött och mår illa på morgonen speciellt...

Har faktiskt mer biverkningar den här gången än förra, men inga som man inte kan stå ut med. 

Hoppas ULtill helgen visar på fina blåsor. Prel ÄP är nästa onsdag

Okej, inte kul med huvudvärk. Skönt att den gick över. Nä man får ju tänka på målet om man tycker biverkningarna är jobbiga ;)

Jag jobbar vanligtvis tre dagar i veckan men nästa vecka är det ju en röddag så jag ordnade så att jag jobbar bara två dagar. Tänker att det kan vara bra att ha lite extra vila om jag som du blir trött och så. :)

Vilken dag blir det vul för dig? Håller tummarna för att ert äp kan ske på onsdag till veckan som planerat :)
  • KaosArt

Finee - på kvällen tar man den, jag tänkte nog ta kl 20, känns lagom för mig.

Jag vet inte riktigt, men jag frågade om jag inte skulle göra ul också på måndag och då sa sköterskan bara att det gör man i äta skede. Så jag tror att de kollar blodprov först och ev justerar dosen sedan några dagar senare ul ( och kanske också blodprov igen). Får se helt enkelt! Men jag blev förvånad för som jag hört så gör man ul fört med. Men jag litar på dem! :)

• KaosArt
    Harvester skrev 2016-04-27 15:29:23 följande:

Tagit ut ägg idag. Fick ut 5 ägg, hoppas de är spänstiga och fina :)

Plan att sätta in embryo fredag em, spännande...

Inte skönt att ta ut äggen men inte så farligt som jag trodde :)

Åh vad skönt att det gick bra :)

Hoppas ett av de äggen är guldägget! Nu håller vi tummarna att befruktningen går bra.
  • KaosArt

Andra sprutan tagen precis nu, fy vad obehagligt det var. ????

Igår gick det ganska så bra men idag, nä fy, gjorde ont när vätskan sprutade in, började gråta. Min kille som får ta sprutor på mig, vågar inte göra det själv. Känns även irriterat nu där jag tog sprutan. Brukar det göra det? Hur har ni känna i området efter?

Gruvar mig inför att jag ska hålla på såhär i så många dagar nu.

FruA78 - hopas de ser fina äggblåsor som växt som de ska imorgon :) spännande att se hur det går!

Emmhedblom - Välkommen hit! :)

Harvester- är också nyfiken på hur det går för dig? När är det planerat för er för er? ?

• KaosArt

Hmm skulle vara smileys inte frågetecken :)

Sedan var frågan till dig Harvester när det är planerat ET för er?

• KaosArt
    provi87 skrev 2016-04-28 20:09:43 följande:

Nej, var på ultraljud i onsdags och ska på ett till imorgon. Antar måndag. Vill så gärna slippa sprutorna så jag liksom längtar efter äggplocket haha

Förstår att du vill slippa sprutorna, jag känner så redan nu. Inte bra... har många dagar framför mig. Men vad gör man inte lixom.

Hoppas det ser fint ut så du får göra äggplock på måndag! :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-04-28 20:26:18 följande:

Hoppas du snart känner att det går bättre!

Kram!

Tack <3

Hoppas jag med :)

Kram
  • KaosArt
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-28 20:59:46 följande:

Tar du menopur? Jag hade också ett helvete med varje spruta i två veckor typ. Gjorde ont när hela dosjäveln skulle i. Men man klarar det. Förhoppningsvis är det värt det

Ja precis menopur, ja själva sticket har inte varit så farligt än, men som du säger när väskan sprutas in. Ja det är tur att det går över fort, man får ha ögonen på målet så man orkar ta sig igenom det.

Hur mår du? Går du på jobbet och så som vanligt nu?
  • KaosArt
    finee skrev 2016-04-28 21:27:07 följande:

Vad många som har konmit igång med sprutandet! Spännande (och ont!). Vill också komma igång. Var på apoteket och hämtade alla läkemedel idag. Herregud vad mycket, fick en jättepåse! Var liksom inte beredd på det. I vanliga fall när man går på apoteket får man liksom med sig en liten diskret burk i någon liten påse :) Hehe.

Håller tummarna för alla att äggblåsorna växer sig fina, många och bra :)

Emmahedblom - välkommen till tråden!

Hehe jaa de är jäääte mycket man får! Tur vi har högkostnadsskydd ; ). Du får mens om ganska precis en vecka va? Inte långt kvar alls nu! :)
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj