• KaosArt

IVF-start slutet på april/början på maj

Marre22 skrev 2016-04-22 14:30:55 följande:

Detta innebär att jag får Intralipiddropp. Och att NK-cellertester kommer att tas. Intralipiderna blir så gratis, annars kostar de 2000 kr/dos.

Då måste man också ta Menopur, men det hade hon ändå tänkt föreslå, studie eller ej.

Jag hade gärna velat få Prednisolon (kortison) men det fick man ej om man ville ingå i studien.

Så det blir Menopur, Orgalutran, Ovitrelle, Progynon... Och så Lutinus och Intralipider vid återföring.

Vad skönt att det gick bra för er :)

Jag tänker att det ändå borde vara bra med ivf vid missfall, de väljer ju ändå ut de bästa ägget och spermien, och det ägg som delar sig bäst. Så de borde ju ge bättre chanser. :) men de är ju mina tankar.

Bra också att ni fick vara med i studien, då är vi tre här inne som är med :) spännande tycker jag!

Vad är progynon?

Varför ville du ta kortison? Varför tar man det vid ivf?
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-04-22 19:44:13 följande:

Ååååh vem är den tredje, dig och mig har jag koll på?!

Progynon är ett östradiol som ges om man har tunn slemhinna eller har mellanblödningar och "spottings" innan mens.

Finee ska är också med i studien :)

Aha okej!

Kortison då? Varför ville du ta det? Om du vill svara såklart :)
  • KaosArt
    Marre22 skrev 2016-04-22 20:03:00 följande:

Oj, missade att svara.

Kortison (Prednisolon) brukar ges om man misstänker något med immunologiska problem.

Alla mina 3 vänner som gjort IVF i Falun har fått det.

Aha okej! :)

Såg att du missade start med en dag. Samma för mig när jag var där, var också på dag tre då :p frustrerade!
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-04-22 20:28:32 följande:

Hej jag hoppar gärna in här.

Vi ska börja med vår första ivf och förhoppningsvis börjar vi på söndag med första sprutan. Väntar bim idag men ingen mens i sikte. Såklart mensen ska krångla nu när jag vill ha den. Hoppas den kommer nu ikväll.

Lite bakgrund:

Har försökt över 2,5 år, oförklarligt barnlösa. Blev gravid efter 1 år, slutade i missfall i vecka 10. Blev snabbt gravid igen men slutade i missfall igen i vecka 8. Tyvärr visade det vara en mola hydatidosa, embryot utvecklades till en tumör. Graviditetsförbud i 6 månader och blodprover för att se så inte tumören kom tillbaka. Hösten 2015 så gjorde vi tre inseminationer som inte lyckades och nu äntligen ska vi få hjälp med ivf.

Kommer att köra korta programmet. Är det någon fler som ska använda sig av bemfola som första spruta?

Hej Välkommen :)

Håller tummarna för att din mens kommer igång! Väntar jag med!

Beklagar dina missfall, måste verkligen varit tufft för er. Skönt att ni ska få komma igång med ivf nu.

Vilken klinik går ni hos? :)

Kram
  • KaosArt
    FruA78 skrev 2016-04-22 21:31:13 följande:

Tack så mycket. Ja missfallen har varit tuffa. Nu var det mer än 1 år sedan sista missfallet. Vill inget hellre än att bli gravid igen men självklart kommer oron att finnas. Vid första missfallet såg vi hjärtat slå i vecka 8 men tyvärr så gick det inte vägen iallafall.

Går på IVFkliniken i Stockholm, via landstinget.

Såg att du går också på IVFkliniken men i Falun. När väntar du mens?

Kram

Ja jag förstår verkligen att oron kommer finnas när ni lyckas bli gravida igen. Jag kommer nog också vara orolig för missfall även fast jag ibte varit med on det så kan ju tänka mig att er oro är ännu större. Men nu hoppas vi såklart på att de ska gå hela vägen för oss båda :)

Har mensen kommit för dig än? För mig är mensen beräknad typ tisdag, men jag har haft symptom mycket tidigare än jag brukar, ömma bröst och sådär, så jag trodde den skulle komma tidigare. Men ingen mens i sikte än :/

Är mycket påfrestande att vänta och vänta känner jag, mitt humör är totalt kaos. Glad ena sekunden ih bryter ihop andra. Jag undrar ja hur jag ska reagera när jag väl är igång. Hur har du det med humöret?
  • KaosArt
    Regnbågsdröm skrev 2016-04-24 11:57:33 följande:

JAG RUVAR!!! Ett litet fyrcelligt fint embryo ska nu få gro inuti mig. Så lycklig! Sätter allt vårt hopp till den.

De andra två var inte tillräckligt bra, därav bara en tillbaka. Men jag är lycklig för den och hoppas så mycket nu. Håll tummarna alla!

Åh vad kul! :) Grattis till ruvningen. Låter så himla mysigt när man väl är där framme, som att man får vara gravid i i alla fall två veckor, vad som än händer efter det.

Hoppas verkligen ni får behålla den lille i nio månader nu innan hen vill ut! :D
  • KaosArt

Är så avis på er som är igång ;) men jag unnar er verkligen det! Men jag vill också komma igång.

För mig har de senaste dagarna varit mycket påfrestande, en väntan som sträcker sig från morgon till kväll dag för dag. Börjar känna mig utmattad nu, jobb imorgon och känner mig för trött för det. Men samtidigt bra för då går nog tiden fortare.

Ja förhoppningsvis kommer mensen i alla fall på tisdag, om den håller sig till schemat vill säga.

• KaosArt

Daisy80 och lillhennr2 välkommna hit till oss! :)

Lillhennr2- tråkigt att det inte gick vägen tidigare i år eller att någon klarade sig till frysen. Men härligt att ni har lyckats tidigare! Det måste ju vara ett bra tecken. :)

Spännande med sprutstart i helgen! Vet ni om orsaken till er barnlöshet?

Daisy80 - kul att du Är igång! Hur länge har ni försökt? Vet ni om orsaken till er barnlöshet?

• KaosArt

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj