• Emmahedblom

IVF-start slutet på april/början på maj

stajlish skrev 2016-05-22 18:26:58 följande:
    Som ovan skriver så är det olika beroende på vilken dag man gör ET eller om man gör FET och de kan nog va olika på olika kliniker också va de verkar! På Sahlgrenska där jag går har det varit, 14 dagar efter på både mitt ET och FET, fast jag tjuvtestade bägge gångerna.. jag plussade på ruvardag 7 när jag gjorde FET men då är ju blastocysten odlad i 6 dagar innan :)
    Okej:) ser fram emot att få ruva, dock blir inte det fören i höst.. Men äggplock imorgon, mitt första:)
  • Emmahedblom

ÄP är det värsta jag har varit med om, fyfan!! Fick iaf ut 6 ägg, får se på torsdag hur många som blev befruktade. Sen totalfrys.

• Emmahedblom
    malre skrev 2016-05-23 16:20:07 följande:

Usch då! Vad hände? Hoppas det går bra med dina ägg och att du slipper göra om äp igen.

Trodde du hade massa blåsor och att det var därför de skulle frysa. Tömde de fler än 6?

Krya på dig kram

Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..
  • Emmahedblom
    Marre22 skrev 2016-05-23 17:45:01 följande:

[quote=76651547][quote-nick]Emmahedblom skrev 2016-05-23 17:19:35 följande:[/quote-nick]Ja det hoppas jag också, gjorde ondare än min bröstförstoring:( de fick ge mig mer morfin 2 gånger under ingreppet. Jag var kaxig innan och ville ha minsta dosen för att jag brukar bli väldigt illamående och kräkas.

Jag hade 18 blåsor men fick bara ut 6 ägg.. Så besviken, förhoppningsvis är det bra kvalitet på dom och alla blir befruktade och klarar frys..[/quote

Hoppas du mår bättre nu och inte har ont.

På vilken klinik går du?

Tack!:)

Utgår från Västerås Kvinnoklinik men ÄP/Återföring hos RPC i Uppsala!
  • Emmahedblom
    malre skrev 2016-05-23 19:39:46 följande:

Man får hoppas att de 6 st är av bästa kvalitet. Ta hand om dig och njut i alla fall av att äp är över

De tömde 18 st på mig med sist men jag blev inte överstimulerade nått särskilt. Däremot nunär jag är gravid så har jag ont i äggstockarna igen.. Aj :(

Kanske bra att de fryser för dig. Håller tummarna i alla fall för bra utveckling av embryon

Tack<3
    Grattis!! :) jag försöker tänka att all oro, all smärta och ovisshet, allt det kommer vara värt när bebisen väl ligger framför oss!
  • Emmahedblom
    halfmoon skrev 2016-05-23 21:12:19 följande:

Svaga streck för mig idag på ruvardag 9 (tvådagars embryo). Bim på torsdag och testdag på söndag. Har beställt hem två digitala gravtest att ta på dessa dagar. Hoppas så att detta håller i sig! Har två missfall i bagaget och är så rädd för hur jag skulle hantera ett tredje.

Håller tummar och tår!
  • Emmahedblom

Ringde RPC på förmiddagen för att höra hur många ägg som blivit befruktade, 6 av 6 hade blivit befruktade! Dock ett som inte delat sig bra, så 5 ägg för vidare odling tills på lördagsfrysning:) känns bra än så länge och håller tummarna att alla 5 klarar sig till frysen..

• Emmahedblom
    malre skrev 2016-05-26 12:57:02 följande:
    låter ju hur bra som helst ju! några borde ju komma till frysen tycker man! hålelr tummarna
    Ja men jag vill ha alla till frysen! haha. Nej men huvudsaken att ett kommer till frysen
  • Emmahedblom
    KaosArt skrev 2016-05-26 22:36:16 följande:

Vi kunde inte hålla oss, vi tänkte, vad gör 8 timmar hit eller dit lixom.

Och vi plussade!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag är så glad, kan inte sluta le. Bara skakar i kroppen.

Kan inte fatta att det är sant. Att jag kunde bli GRAVID! Så häftigt.

Nu ska strumpan bara stanna kvar i typ åtta månader till! <3

Men grattis, så fantastiskt!! <3
  • Emmahedblom

Nån kan uppdatera mig, ÄP 23/5-6ägg, dag 3-5 ägg har utvecklas fint, dag 5- totalfrys på de som återstår(28/5)

• Emmahedblom

Läste nyss min journal på mina vårdkontakter, på dag 10 hade de sett 34 folliklar på VUL, men 18 som var tillräckligt stora! Läste också att de utfört ICSI..

• Emmahedblom

Det blev ett ägg till frysen av 6 st..

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj