• Emmahedblom

IVF-start slutet på april/början på maj

Hej, tänkte hoppa på den här tråden!
    Jag och min sambo ska starta IVF1 v19, om mensen kommer när den brukar! Vi var på "planeringsmöte" igår! Jag kommer att starta med 100 IE puregon och dag 5 lägger jag till orgalutran! Fick en låg dos puregon för läkaren såg 18-20 äggblåsor på vardera äggstock! Så taggad på att komma igång efter snart 3 års egna försök utan en enda graviditet! Vi blir 25 och 26 år, oförklarligt barnlösa.

• Emmahedblom
    daisy80 skrev 2016-04-28 17:35:53 följande:

Välkommen hit!

Jag sprutar också med puregon, 150 IE/dag. Detta är min femte sprutdag så ikväll ska jag lägga till orgalutran. Idag har jag haft riktiga äl-flytningar, är väl pga puregonet antar jag...

Tackar!:)

Okej, spännande! Har du först blodprov och sen UL för att se hur äggblåsorna växer? Så ser min plan ut iaf! Tycker inte orgalutran sprutan såg så trevlig nu, men vad ska man göra?:)
  • Emmahedblom
    daisy80 skrev 2016-04-29 09:01:19 följande:

Nej jag har UL enbart (idag kl 12), de har inte sagt något om blodprov. Får väl se om det tas i samband, men det verkar kanske onödigt iofs? Lycka till för dig, snart får du också komma igång!

Hoppas det ser bra ut!!:)

Tack, jag längtar så! Konstigt att man längtar till mens helt plötsligt! ;) haha.
  • Emmahedblom
    Minimasken skrev 2016-04-29 12:23:19 följande:
    Jag längtar med för första gången på länge efter mensen, för nästa ägglossning under vecka 20 ska jag göra återinförande av fryst embryo ????
    Spännande! Håller fingrar och tår att det går bra:)
  • Emmahedblom
    finee skrev 2016-05-03 06:54:55 följande:

Hej tjejor! Har grävt fram listan :) Ni får gärna lägga in er eller uppdatera. Är det svårt att lägga im sig av någon anledning (t.ex. trixigt att få till det från mobilen) så kan ni skriva vad som ska in så kan jag lägga in!

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1, kort protikoll, sprutstart 27/4.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4.

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

Grodan26: IVF1, sprutstart v18. Har endometrios och oregelbundna cykler. Ett missfall bakom mig. Börjar med kort protokoll.

Är du gullig och lägger in mig då?:)
    Emmahedblom: 24år, försökt i 3 år utan resultat, oförklarligt barnlös, IVF1 start v18-19, kort protokoll.
  • Emmahedblom

Idag kom min mens, så imorgon är det sprutstart!! så taggad på att komma igång, är så jäkla positiv till det här!

• Emmahedblom
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-10 11:47:50 följande:
    Min mens kom idag oxå, så vi sprutstartar samtidigt imorrn! Är det ditt första IVF-försök?
    Ja det är mitt första försök! :) själv då?
  • Emmahedblom
    Närärdetvårtur skrev 2016-05-10 13:22:57 följande:
    Japp, mitt första oxå! Är verkligen taggad för att komma igång, om än lite nervös. Försöker även vara realistisk så jag inte blir för besviken om det inte skulle lyckas på första försöket!
    Jag har inte hunnit bli nervös än, blir nog annat imorgon när man ska ta första sprutan! Mm precis....
  • Emmahedblom

Jag tog också första sprutan igår, men jag har puregon. Kändes inte heller nå för mig. Gick smidigt fick tid för blodprov på måndag och VUL på onsdag, spännande och se om det blivit något resultat! Hoppas jag slipper bli överstimulerade, läkaren sa att risken fanns eftersom jag hade så många äggblåsor på båda äggstockarna..

• Emmahedblom

Blodprov idag resulterade i minskad dos puregon till 67 IE istället för 100 och VUL redan inorgon!

Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj