• finee

IVF-start slutet på april/början på maj

Vad roligt att alla börjar komma igång med sprutandet. Vill också! Har en och en halv vecka kvar till mens och sprutstart....

Välkommen hit daisy80! Hur länge har ni försökt? Har de hittat någon orsak till barnlösheten?

Skulle vara bra om man kunde uppdatera listan lite, den finns längre bak i tråden...

• finee

KaosArt: 28år Oförklarligt barnlös sedan 2 år, IVF 1START v,17.

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj.Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =)

Malre: oförklarligt barnlös, IVF 2 start vecka 16, korta protokollet

Marre22: 33 år IVF 1 pga upprepade missfall. IVF Falun. Sprutstart mitten maj

Regnbågsdröm:

Fru78:

Daisy80:

Har säkert missat några av er!! FYLL I ALLA!!

• finee

Såg nu att du provi87 inte fanns i listan! Som sagt fyll i alla! :)

• finee

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Minimasken: Barnlös pga dåliga simmare och få i mängd, försökt i 2 år. IVF 1 misslyckades, fryst återinförande vecka 20

ivfbullen: 29 år, barnlös pga 13 miljoner simmare och inte 20 miljoner, försökt nu i 2 år. IVF försök 3 nu med fryst liten eskimå (blastocyst) som insattes den 6/4. 

Harvester: Har redan ett barn fött i oktober 2013 (hoppas jag får vara med ändå?). 37 år, oförklarlig sekundär barnlöshet (gick på första försöket sist??)Har sprayat med Synarela lite drygt 14 dgr och ska börja med Menopur imorgon, UL för koll äggblåsor 20/4.

Stajlish: 31 år, IVF med ICSI pga manlig faktor. Blev gravid efter IVF 1 med en upptinad blastocyst i januari, fick dock missfall i v.10 :( & nu kör vi igång IVF 2 v.18 med långa protokollet igen =) 

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78:

Såg nu provi87 att du visst fanns med! Hade bara klumpats ihop på samma rad som mig :)

• finee

Finee: 28år. Oförklarligt barnlös, IVF-start ca 5:e maj. Korta protokollet

Provi87: 30 år, barnlös pga dåliga spermier, försökt i två år, IVF1 med ICSI, sprutstart ca 20/4

Daisy80: Snart 36 år, IVF1, oförklarligt barnlös. Korta protokollet. Sprutstart 24/4.

Regnbågsdröm: 29 år. Lever i samkönad relation, men gör IVF pga dålig äggproduktion. IVF 3 - långt protokoll. ÄP 22 april, ET 24 april, TD 9 maj.

FruA78: 38 år, försökt 2,5 år oförklarligt barnlös. 2 missfall i vecka 10 & 8. Korta programmet sprutstart 24/4. 1 IVF har gjort 3 inseminationer innan.

LillHenNr2: IVF3?? Sprutstart månadsskiftet april/maj????

• finee

Tror många kliniker brukar ha öppet fast det är röd dag, tycker mig ha läst det i andra trådar.

Kul Kaosart att du är igång imorgon. Spännande! Vilken typ på dygnet tar man sprutan? Varför ska du göra blodprov först och UL vid annat tillfälle?

• finee
    KaosArt skrev 2016-04-27 10:00:47 följande:

Finee - på kvällen tar man den, jag tänkte nog ta kl 20, känns lagom för mig.

Jag vet inte riktigt, men jag frågade om jag inte skulle göra ul också på måndag och då sa sköterskan bara att det gör man i äta skede. Så jag tror att de kollar blodprov först och ev justerar dosen sedan några dagar senare ul ( och kanske också blodprov igen). Får se helt enkelt! Men jag blev förvånad för som jag hört så gör man ul fört med. Men jag litar på dem! :)

Ok, så någon gång på kvällen alltså.

Ja, jag hade också för mig att man gjorde UL först och att det var på basen av UL:et som man gjorde ev dosjusteringar. Aja, man får ju helt klart lita på att de vet vad de håller på med :)

Harvester - grattis till genomfört äggplock! Spännande att du blir ruvare snart.
  • finee

Vad många som har konmit igång med sprutandet! Spännande (och ont!). Vill också komma igång. Var på apoteket och hämtade alla läkemedel idag. Herregud vad mycket, fick en jättepåse! Var liksom inte beredd på det. I vanliga fall när man går på apoteket får man liksom med sig en liten diskret burk i någon liten påse :) Hehe.

Håller tummarna för alla att äggblåsorna växer sig fina, många och bra :)

Emmahedblom - välkommen till tråden!

• finee
    KaosArt skrev 2016-04-28 21:47:18 följande:

Hehe jaa de är jäääte mycket man får! Tur vi har högkostnadsskydd ; ). Du får mens om ganska precis en vecka va? Inte långt kvar alls nu! :)

Japp, har beräknad mens på ons el tors nästa vecka :) så sprutstart tors el fre. Första gången på lääänge man längtar efter mensen :D (eller.....vi har ju gjort ett tappert försök på vanliga sättet även denna månad, så något liiiiitet hopp finns det ju att det tagit sig. Fast förväntningarna på det är extremt låga).

Är det någon som vet vad som avgör vilket preparat man sätts in på av menopur, gonal-f, puregon? Vad är skillnaden liksom?
  • finee
    Harvester skrev 2016-04-29 11:15:06 följande:

Nehe, inget återinförande idag :(

Var fyra befruktade ägg av fem men de hade inte växt på sig riktigt som de skulle, är det vanligt ni som varit med förr? Dag 2 efter äggplock idag.

Ny tid på måndag men de sa att det är ju inte säkert att de växer på sig :/

Hoppas att de växer och att ni får sätta in ett litet embryo på måndag. Håller tummar och tår! Kram
Svar på tråden IVF-start slutet på april/början på maj