IVF-start slutet på april/början på maj
Haha, ja, visst har det varit lite mörka tankar här i tråden! Men bra att vi kan ventilera :) Tror det kommer att kännas lättare när man kommit igång lite mer, på något vis är det lite "stratgropsoro" som vi har nu :) Hoppas att det blir massa plus nu på försommaren också och glada tillrop här i tråden!
Ivfbullen - hur går det för dig?? Vilken pärs med den där blödningen du hade, men bra att testet fortfarande är positivt, bådar gott! När har du testdag?
Marre22 - jag var också jättenervös förra veckan inför vår konsultation!! Men det gick bra och vi fick hela en och en halv timme, så man hinner verkligen ställa frågor om man vill. Visst kan det vara svårt att prata med sin partner om det här. Man är i det båda två samtidigt, och kanske med lite olika vinklar och orosgrad. För egen del tycker jag det har varit bra att kunna ventilera med även min mamma och syster. De är lite mer utanför detta och kan lyssna mer förutsättningslöst och ge stöd utan att själva vara i någon slags kris. Har du någon mer att prata med förutom din partner?
Marle - spännande att du ska börja i helgen. Vilken dos ska du ha? Är någonting ändrat jämfört med första försöket? När gjorde ni det?
Jag ska också få intralipiddropp. I Falun frågar de alla om de vill ha det just nu. De håller på att samla in data för att få en sk. "baseline", det är därför de frågar alla, inte bara de som de misstänker har immunproblem (tror jag). Tycker det känns bra, man vill ju göra allt som går!!!